Peugeot 2008 po liftingu jeszcze atrakcyjniejszy niż dotychczas

profiauto.pl 1 rok temu

Aby zachować konkurencyjność w coraz tłoczniejszym segmencie B miejskich crossoverów Peugeot przeprowadził lifting swojego bestsellera, czyli modelu 2008.

Peugeot 2008 – co się zmieniło?

Jeśli chodzi o stylistykę, punktem odniesienia jest odświeżony w tym roku Peugeot 508. Zmiany objęły przede wszystkim wprowadzenie nowych potrójnych świateł, które umieszczono w czarnych wstawkach w zderzaku. To zdecydowanie nowy wyróżnik wizualny marki.

Projektanci zmienili również wielkość grilla i zmodyfikowali nieco kształt zderzaka. Z kolei z tyłu debiutuje nowy motyw świetlny w lampach – zamiast trzech pasków w układzie pionowym, mamy sześć poziomych. Nie ma więc mowy o rewolucji, a raczej o delikatnych poprawkach, które całościowo przekładają się na wzmocnienie atrakcyjności francuskiego crossovera.

Poza tym w palecie lakierów pojawiły się nowe lakiery – Selenium Grey i Okenite White. Nabywcy będą mogli również wybierać spośród nowych wzorów felg.

We wnętrzu postawiono na nowy centralny wyświetlacz, który „urósł”

Jest 10-calowy (wcześniej był 7-calowy). Multimedia zostały zaktualizowane, a w bogatszych wersjach wyposażenia Allure i GT znalazły się także 10-calowe cyfrowe zegary (w GT z efektem 3D). Klienci wybierający podstawowy wariant Active, będą musieli się jednak obejść smakiem – w kokpicie znajdą analogowe zegary. Listę nowości wyczerpuje przeprojektowana gałka dźwigni zmiany biegów w wersjach z manualną przekładnią i nowy niewielki wybierak w wersjach z automatem.

Peugeot 2008 po liftingu – ważna zmiana pod maską

Oferta jednostek napędowych powiększy się o nową hybrydę ze 136-konnym silnikiem benzynowym PureTech, automatyczną przekładnią i silnikiem elektrycznym. Producent chwali się, iż jej wybór pozwoli na zmniejszenie zużycia paliwa choćby o 15% względem zwykłej wersji.

W ofercie znajdziemy także 3-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 100 KM (z manualną skrzynią) i 130 KM (dostępny w opcji z automatem) oraz 4-cylindrową jednostkę wysokoprężną 1.5 o mocy 130 KM (tylko automat).

Nie można też zapomnieć o elektrycznym modelu E-2008, który w nowej odmianie ma mocniejszy silnik o mocy 156 KM (w poprzedniku – 136 KM) i większy akumulator o pojemności 54 kWh (+4 kWh). Wszystko to ma zaowocować wzrostem zasięgu z 345 do 406 km na jednym ładowaniu (według cyklu WLTP).

Peugeot 2008 po liftingu trafi do sprzedaży jeszcze tego lata, ale na wersję hybrydową trzeba będzie poczekać do przyszłego roku.

Zdjęcia: Peugeot

Idź do oryginalnego materiału