Pendrive: 2023 Toyota Corolla Cross Hybrid

1 rok temu

Pendrive: 2023 Toyota Corolla Cross Hybrid

40+ MPG Mały SUV od 30 000 USD

Kolejne wycięcie w hybrydowym pasie Toyoty

Toyota Corolla jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów na świecie, a Toyota jest największym sprzedawcą pojazdów hybrydowych na świecie. Aby zachować te wyniosłe grzędy, siedzenie w miejscu nie wystarczy. Dlatego logicznym krokiem było zaoferowanie Corolli Cross jako hybrydowego małego SUV-a w drugim roku jej obecności na rynku.

W 2023 roku Toyota Corolla Cross Hybrid dołączy do swojego partnera ze stajni, sedana Corolla Hybrid, który był nowością w 2021 roku. Dzięki standardowemu napędowi na wszystkie koła ten pięcioosobowy SUV będzie popularnym samochodem dla osób zajętych codzienną jazdą po mieście i dojazdami do pracy. Firma Clean Fleet Report miała okazję wypróbować model podczas niedawnego wydarzenia medialnego w San Diego.

Płynne przyspieszenie i wydajna wydajność

Toyota Corolla Cross Hybrid 2023 jest napędzana systemem hybrydowym Toyoty piątej generacji. Łączy w sobie 2,0-litrowy, 16-zaworowy, 4-cylindrowy silnik z dwoma silnikami elektrycznymi, co daje łącznie 196 koni mechanicznych i moment obrotowy 139 Nm. Moc jest przekazywana przez elektronicznie bezstopniową automatyczną skrzynię biegów (eCVT) z łopatkami do zmiany biegów, która napędza wszystkie cztery koła w trzech trybach jazdy: Eco, Power i EV.

Siła gazu

Hybryda Toyoty automatycznie przełącza się między trybem napędu elektrycznego, połączonym silnikiem elektrycznym i silnikiem benzynowym oraz mocą silnika wyłącznie benzynowego. Było to zauważalne, gdy włączał się silnik benzynowy, czego zwykle nie robi system hybrydowy Toyoty. Zużycie paliwa dla Corolli Cross Hybrid jest oceniane na 45 mpg w mieście / 38 szosa z łączną średnią 42. Działając na zwykłej benzynie bezołowiowej, system hybrydowy został zaprojektowany tak, aby błądzić po stronie oszczędności paliwa.

Aby uzyskać bardziej dynamiczne osiągi, takie jak włączenie się do ruchu na autostradzie, wybierz ustawienie trybu zasilania wybierane przez kierowcę. Toyota ocenia czas 0-60 na osiem sekund, co jest odpowiednie do łączenia autostrad. W ruchu drogowym Eco był więcej niż zdolny do jazdy z prędkością autostradową lub wyższą. Silnik był cichy przy prędkościach autostradowych, ale przy wymagającym przyspieszeniu brzęczał i wydawało się, iż pracuje.

Akumulator i hamulce

Akumulator litowo-jonowy jest ładowany podczas hamowania lub jazdy na wybiegu przez system ładowania regeneracyjnego, który przekształca energię kinetyczną w energię elektryczną i magazynuje ją w akumulatorze. Proces ładowania można zobaczyć na wskaźniku na desce rozdzielczej.

Funkcjonalność SUV-a

Podczas jazdy Corollą Cross Hybrid w trybie elektrycznym, głównie w mieście, zmusza to samochód do jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym. Zasięg w trybie czysto elektrycznym jest krótki, więc lepiej oszczędź sok z akumulatora na parkingi lub zakradnięcie się późną nocą.

Ważąca 3430 funtów Corolla Cross Hybrid jest dobrze wyważona i wygodna, ale nie należy jej uważać za samochód sportowy. Układ kierowniczy jest responsywny, zapewniając stabilną i kontrolowaną jazdę, która pochłania większość wybojów i spadków na autostradzie. W przypadku zainteresowania holowaniem lekkiej przyczepy maksymalna waga wynosi 1500 funtów.

Zatrzymanie odbywa się dzięki elektronicznie sterowanemu układowi hamulcowemu Toyoty, który obejmuje sterowanie regeneracyjne i wspomagane hamulce tarczowe na cztery koła z ABS i elektronicznym rozdziałem siły hamowania.

Wyraźny wygląd zewnętrzny

Toyota Corolla Hybrid 2023 jest dostępna w trzech klasach S, SE i XSE. Do wyboru jest osiem kolorów — Jet Black Mica, Cypress, Celestite, Wind Chill Pearl (za dopłatą 425 USD) oraz Sonic Silver Metallic, Barcelona Red Metallic, Blue Crush Metallic i Acidic Blast. Ostatnie cztery mają kontrastujący czarny dach. Clean Fleet Report podczas wydarzenia medialnego w San Diego prowadził w pełni wyposażonego XSE w przyciągającym wzrok kolorze Acidic Blast z czarnym dachem. Jeżdżąc w tym kolorze nie da się ukryć!

Charakterystyczne linie

Charakteryzuje się bardziej zaokrąglonym stylem niż inne SUV-y Toyoty, a przód jest zdominowany przez dużą czarną osłonę chłodnicy otoczoną smukłymi reflektorami LED. Na drzwiach znajdują się detale w kształcie półksiężyca, kolorowe klamki i elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne. Czarne słupki B (pasujące do czarnego dachu) i 18-calowe czarne felgi aluminiowe dobrze ze sobą współgrały.

Skośna przednia szyba prowadzi do dachu z relingami bagażnika, elektrycznie sterowanym szyberdachem i czarną anteną w kształcie płetwy rekina. Krótki daszek znajduje się nad lekko pochyloną tylną szybą. Tył i światła stopu w technologii LED dopełniają tył.

Wygodne wnętrze

Wnętrze Toyoty Corolla Cross Hybrid z 2023 r. jest czyste i proste, dobrze wyposażone w takie funkcje, jak przycisk start/stop i elektrycznie sterowane szyby za jednym dotknięciem. Wskaźniki są duże i mają białe cyfry na czarnym tle dla łatwego przeglądania. Widoczność pod każdym kątem jest doskonała. Fotel kierowcy jest regulowany elektrycznie, a pasażer ma ręczną regulację, ale oba były podgrzewane i pokryte materiałem SofTex. Tylne siedzenie ze składanym środkowym podłokietnikiem dzieli się w stosunku 60/40 i składa prawie na płasko.

Czyste i podstawowe

Odchylana i teleskopowa trójramienna kierownica ma elementy sterujące do obsługi systemu audio, obsługi telefonu przez Bluetooth w trybie głośnomówiącym, rozpoznawania głosu do sterowania systemem audio i innymi systemami oraz tempomatem.

Centralnym elementem Corolli Cross Hybrid jest 8-calowy ekran dotykowy wystający z deski rozdzielczej. Tutaj znajdziesz sterowanie 8-głośnikowym radiem AM/FM/Sirius/XM HD z bezprzewodowym systemem Android Auto i Apple CarPlay. Dostępne są porty USB-C oraz hotspot AT&T i Wi-Fi do strumieniowego przesyłania muzyki Apple Music i Amazon Music. Ogromne podziękowania dla Toyoty za posiadanie pokręteł głośności i wyboru kanałów.

Bezpieczeństwo

Corolla Cross Hybrid jest wyposażona w zaawansowane systemy wspomagające kierowcę (ADAS), takie jak system ostrzegania przed kolizją z wykrywaniem pieszych, ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu oraz monitor martwego pola z ostrzeganiem o ruchu poprzecznym z tyłu. Dodatkowe aktywne i pasywne elementy bezpieczeństwa obejmują poduszki powietrzne, system monitorowania ciśnienia w oponach, składaną kolumnę kierownicy, alarm antywłamaniowy i immobilizer silnika.

Ceny i gwarancje

Toyota Corolla Hybrid 2023 jest dostępna w trzech klasach z tymi podstawowymi cenami, które obejmują obowiązkową opłatę za dostawę, przetwarzanie i obsługę w wysokości 1335 USD.

29 970 SEK 30 625 SEK X 32 400 SEK

Toyota Corolla Cross Hybrid 2023 jest objęta tymi gwarancjami.

Akumulator hybrydowy — 10 lat/150 000 mil Komponenty układu hybrydowego — osiem lat/100 000 mil Układ napędowy — pięć lat/60 000 mil Podstawowy — trzy lata/36 000 mil Plan konserwacji — dwa lata/25 000 mil Pomoc drogowa — dwa lata/25 000 mil

Obserwacje: 2023 Toyota Corolla Cross Hybrid

To był (kwaśny) wybuch!

Dla Toyoty dodanie systemu hybrydowego do Corolli we wszystkich jej rozszerzeniach modeli było prawdopodobnie nieuniknione. To powinno zapewnić Corolli, jednemu z najlepiej sprzedających się samochodów na świecie, utrzymanie pozycji lidera.

Zbudowana w Huntsville w stanie Alabama Toyota Corolla Cross Hybrid z 2023 r. to ekonomiczny pojazd w zakupie i prowadzeniu. Podstawowe potrzeby związane z jazdą — dojazdy do pracy, załatwianie spraw w mieście, a choćby jednodniowe wycieczki — zostaną łatwo zaspokojone dzięki maksymalnej jeździe na napędzie elektrycznym.

Konkurencyjna cena Corolli Cross Hybrid obejmuje standardowe funkcje bezpieczeństwa i wygody, a także osławioną przez Toyotę jakość wykonania, niezawodność i wartość odsprzedaży.

Pamiętaj, aby zapisać się do Raport czystej floty biuletyn (w prawym górnym rogu strony), aby otrzymywać powiadomienia o wszystkich nowych historiach i recenzjach pojazdów.

Opowieść autorstwa Johna Faulknera. Zdjęcia autorstwa Johna Faulknera i Toyoty.

Ujawnienie:

Clean Fleet Report to bezpłatne wypożyczanie pojazdów testowych od producentów samochodów do oceny, zwykle na tydzień. Nasze testy drogowe opierają się na tygodniowej jeździe nowym pojazdem. Z tego powodu nie zajmujemy się kwestiami takimi jak długoterminowa niezawodność lub całkowity koszt posiadania. Ponadto często jesteśmy zapraszani na wydarzenia producentów prezentujące nowe pojazdy lub technologie. W ramach tych wydarzeń możemy otrzymać bezpłatny transport, zakwaterowanie lub wyżywienie. Staramy się prezentować nasze nielakierowane oceny pojazdów i nowości niezależnie od tych zachęt.

Koncentrujemy się na pojazdach, które oferują najlepszą oszczędność paliwa w swojej klasie, co prowadzi nas do skupienia się na samochodach elektrycznych, hybrydach plug-in, hybrydach i silnikach wysokoprężnych. Oferujemy również te wydajne pojazdy napędzane gazem, które należą do najlepszych pojazdów mpg w swojej klasie. Ponadto naszym celem jest oferowanie recenzji i wiadomości na temat zaawansowanych technologii i rynku pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi. Czekamy na wszelkie opinie od właścicieli pojazdów i naszym celem jest zapewnienie forum dla alternatywnych punktów widzenia. Podziel się z nami swoimi opiniami pod adresem [email protected].

Idź do oryginalnego materiału