Paliwa neutralne pod względem emisji CO2 już w 2030 roku na stacjach

3 miesięcy temu
Zdjęcie: Tankowanie wodoru, zdjęcie ilustracyjne Źródło:Materiały prasowe / Materiały prasowe


Badania nad wdrożeniem paliw neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla, które mogą przyczynić się do dekarbonizacji transportu, prowadzą Toyota, Idemitsu Kosan, Eneos i Mitsubishi Heavy Industries (MHI). Wprowadzenie takich paliw do obrotu spodziewane jest około 2030 roku.


Paliwa neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla to paliwa, które zmniejszają emisję CO2 w całym cyklu życia produktu. Są to zarówno paliwa syntetyczne (e-paliwa) wytwarzane przy użyciu wodoru i dwutlenku węgla, jak i biopaliwa wytwarzane z roślin, które pochłaniają CO2 w procesie fotosyntezy. Paliwa w stanie ciekłym są łatwe w transporcie i magazynowaniu, dlatego uważane są za optymalne nośniki energii.


Współpraca z firmami reprezentujące różne branże jest niezbędna do szybkiego upowszechnienia paliw neutralnych klimatycznie. Dlatego Toyota, Idemitsu Kosan, Eneos oraz MHI już rozpoczęły badania w tym obszarze. Koncerny wspólnie analizują scenariusze i harmonogramy wdrażania innowacyjnych paliw oraz różnych systemów wymaganych do wprowadzenia ich na japoński rynek. Prace mają istotne znaczenie także pod kątem bezpieczeństwa energetycznego Japonii.


Inwestycje od lat i na lata


Toyota od lat inwestuje w innowacyjne napędy, technologie oraz bezemisyjne paliwa, a także pracuje nad zmniejszeniem emisji CO2 w pojazdach z silnikami spalinowymi. W 2007 roku wprowadziła w Brazylii samochód, który mógł być w zależności od potrzeb zasilany biopaliwem, jak i tradycyjną benzyną. Koncern rozważa opracowanie silników spalinowych wykorzystujących neutralne klimatycznie paliwa i zaprojektowanych z myślą o zelektryfikowanych napędach


Firma petrochemiczna Idemitsu Kosan planuje wprowadzić i rozpowszechnić paliwa syntetyczne oraz biopaliwa we współpracy z różnymi podmiotami z Japonii i zagranicy. Japońska firma naftowa Eneos redukuje emisję gazów cieplarnianych poprzez wykorzystanie wodoru i energii odnawialnej, a także rozwój paliw neutralnych klimatycznie. MHI, która zajmuje się inżynierią, sprzętem elektrycznym i elektronicznym, postawiła sobie za cel osiągnięcie neutralności węglowej do 2040 roku. Koncern opracowuje szereg rozwiązań związanych z redukcją emisji dwutlenku węgla oraz wprowadzeniem technologii wodorowych.
Idź do oryginalnego materiału