Oto zupełnie nowa Toyota dla rodzin. Ma do 380 KM i wielki bagażnik

6 godzin temu

Zupełnie nowa Toyota to rodzinny SUV w stylu kombi, wyróżniający się potężnym bagażnikiem, a w topowej wersji – napędem 4x4 i mocą 380 KM. Rynkowy debiut modelu bZ4x Touring nie nastąpi jednak szybko.

Toyota, która dosłownie za kilka dni pokaże zupełnie nowe wcielenie RAV4, teraz zaskoczyła wszystkich premierą swojego nowego modelu. To elektryczny bZ4X Touring, który na rynku zawita dopiero wiosną 2026 roku.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/japonski-hit-toyota-rav4-bliski-debiutu-pierwsze-zdjecia-zdradzaja-jeden-zaskakujacy-szczegol,aid,5199

Jak sama nazwa wskazuje, ten SUV, utrzymany w stylu kombi, bazuje na modelu bZ4X. Jest jednak od niego wyraźnie postawniejszy. Na długość mierzy 483 cm, czyli o 14 cm więcej, a na wysokość – 167 cm (+2 cm). Nie zmieniły się 186-centymetrowa szerokość nadwozia oraz 285-centymetrowy rozstaw osi.

Względem bZ4X Touring na długość zyskał 14 cm. fot. Toyota

Na zwiększeniu wymiarów najbardziej „skorzystał” bagażnik. Urósł on o 33% lub o 148 l. W efekcie dysponuje w tej chwili 600-litrową pojemnością, którą można powiększyć, składając oparcie kanapy, dzielone w proporcji 40:60. Do ilu litrów? Tego nie podano.

Za to przedstawiciele japońskiej firmy chwalą się, iż dzięki m.in. udoskonalonemu układowi e-Axle, wyróżniającemu się niższą masą i bardziej kompaktowymi wymiarami niż wcześniej, udało się wygospodarować bardzo przestronną, idealną dla rodzin kabinę.

https://magazynauto.pl/testy/toyota-highlander-2-5-hybrid-kawal-rodzinnego-samochodu-test,aid,4263

224 lub 380 KM

Toyota bZ4X Touring w momencie wejścia na rynek dostępna będzie z dwoma różnymi układami napędowymi do wyboru. Podstawowy, przekazujący moment obrotowy na przednie koła, dysponuje mocą 224 KM. W czteronapędowej odmianie AWD pracują już dwa silniki elektryczne, wyciskające z siebie 380 KM.

Aby poprawić trakcję oraz zachowanie na różnych nawierzchniach, Toyota bZ4X Touring otrzymała dwa systemy. Kryją się one pod nazwami XMODE oraz Grip Control.

Niezależnie od wariantu najnowszy model japońskiej marki dysponuje akumulatorem trakcyjnym o pojemności 74,7 kWh (nominalnie). Zapewnia on do 560 km zasięgu i może być ładowany z maksymalną mocą 150 kW. Ładowarka pokładowa ma 11 lub 22 kW mocy.

Toyota bZ4X Touring wygląda bardziej jak wyrośnięte kombi niż SUV. Ma napęd przedni lub 4x4. fott. Toyota

Bateria otrzymała nowy układ chłodzenia oraz funkcję kondycjonowania, pozwalającą na wstępne przygotowanie jej do ładowania. Co istotne, Toyota zapewnia na nią standardową gwarancję 8 lat lub 160 tys. km.

W opcjonalnym programie Battery Care Program ochrona zostaje wydłużona do 10 lat lub 1 mln km przebiegu. Warunkiem jest przeprowadzanie corocznej kontroli akumulatora w autoryzowanym serwisie.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowa-elektryczna-toyota-c-hr-oraz-zmodernizowane-toyota-bz4x-i-lexus-rz,aid,5018

Outdoorowy charakter

Nowa Toyota bZ4X Touring, która zachowała outdoorowy charakter swojego mniejszego odpowiednika, uciągnie przyczepę o masie sięgającej 1,5 t. Ponadto jej dach jest gotowy na obciążenie o masie 70 kg. Dzięki temu na przymocowanych do niego relingach można przewozić sprzęt sportowy czy długie przedmioty.

Również rysunek kokpitu przeniesiono z bZ4X, ale wprowadzono nową konsolę środkową, według Japończyków „ułatwiająca korzystanie z urządzeń cyfrowych”. Centralny ekran ma przekątną 14 cali i m.in. wbudowaną nawigację.

Wspiera ona „kierowcę w planowaniu trasy i wyborze punktów ładowania, biorąc pod uwagę stan naładowania akumulatora i pozostały zasięg” – informuje Toyota.

Względem Toyoty bZ4X Turing ma przeprojektowaną konsolę środkową. fot. Toyota

Nowa Toyota bZ4X Touring – jaka cena?

Na razie jest za wcześnie, aby mówić o cenach nowego bZ4X Touringa. Za aktualne bZ4X w podstawowym wariancie Comfort trzeba zapłacić 193 900 zł. Przy maksymalnym bonusie z programu NaszEauto można tę kwotę zmniejszyć choćby o 40 000 zł.

1970

Idź do oryginalnego materiału