Najmocniejsze Porsche Cayenne nadjeżdża. Jest hybrydą plug-in o imponującej wydajności. W ofercie zastąpi wersję Turbo.
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid to najmocniejsze Cayenne w historii modelu
Pod maską skrywa podwójnie doładowaną 4-litrową jednostkę V8, która generuje 599 KM. Wspiera ją elektryczny motor o mocy 176 KM. Łącznie daje to aż 739 KM (950 Nm) i zapewnia szalone osiągi.
Ten ważący ponad 2700 kg SUV rozpędza się od0 do 100 km/h w 3,7 s i mknie z prędkością 295 km/h. jeżeli znajdzie się jednak ktoś, kto uzna, iż to wciąż zbyt wolno, to może dokupić pakiet GT. Urywa sekundę na przyspieszeniu do setki, a prędkość maksymalną zwiększa do 310 km/h.
Akumulator o pojemności 25,9 kWh jest umieszczony pod przestrzenią bagażową. Jego ładowanie do pełna dzięki pokładowej ładowarki o mocy 11 kW ma zajmować mniej niż 2,5 godziny. Zasięg na samym prądzie to według producenta 83 kilometry, czyli znacznie więcej niż oferuje Cayenne Turbo S E-Hybrid (ok. 30 km).
Standardem jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i dwuzaworowe amortyzatory z oddzielnymi stopniami kompresji i odbicia, co przekłada się na większą kontrolę podczas jazdy na torze oraz wygodne podróżowanie w codziennym użytkowaniu. Bo trzeba wiedzieć, iż to jest SUV, który gwarantuje sportowe doznania i komfort w jednym.
Co poza tym?
Na wyposażeniu są m.in. system Torque Vectoring Plus, Porsche Dynamic Chassis Control oraz tylna oś skrętna. Te dwa ostatnie udogodnienia występują w opcji. Pakiet GT dorzuca dodatkowo tytanowy układ wydechowy, dach z włókna węglowego i ceramiczne hamulce, a także obniżenie zawieszenia o jeden centymetr.
Wnętrze powita kierowcę aluminiowymi detalami na desce rozdzielczej i drzwiach oraz podsufitką z mikrofibry. Podgrzewana kierownica GT Sport oraz skórzane sportowe fotele z 18-kierunkową regulacją są standardem.
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid 2024 – ile kosztuje?
Co najmniej 176 324 euro (cena w niemieckich salonach). Pakiet GT podwyższy tę kwotę do 208 454 euro. Na polski cennik musimy jeszcze chwilę poczekać.
Zdjęcia: Porsche