Oto Peugeot 408 w stylowym nadwoziu fastback

profiauto.pl 2 lat temu

Debiutuje Peugeot 408, który stanowi połączenie cech SUV-a, sedana i kombi. Ma przyciągnąć klientów dynamiczną sylwetką i kosmicznymi felgami.

Peugeot 408 bazuje na najnowszej platformie EMP2, którą dzieli z Peugeotem 308

Jego wymiary stawiają go między modelem 308 SW a 3008. Auto mierzy dokładnie 4687 mm długości, 1859 mm szerokości i 1478 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2787 mm. Pasażerowie nie będą więc narzekać na brak miejsca z tyłu. całkiem pojemny jest też bagażnik, który ma 536 l. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń załadunkowa zwiększa się do 1611 l.

Peugeot 408 wyróżnia się stylistycznie

Styliści francuskiej marki stworzyli projekt auta, który jest z pewnością wyrazisty. Z przodu przykuwa uwagę grill ze światłami LED w kształcie lwich kłów. Broni się też tył z ogromnym zderzakiem i dyfuzorem. Peugeot 408 ma masywną bryłę i dobre proporcje. Z profilu przypomina za to Citroena C5 X, który jest jednak większy i reprezentuje segment D.

Wisienką na torcie są efektowne felgi z kwadratowym wzorem w rozmiarze 20-cali. Fastback Peugeota będzie dostępny z sześcioma lakierami nadwozia do wyboru, m.in. z prezentowanym na zdjęciu Obsession Blue.

Wnętrze przeniesiono w dużym stopniu z modelu 308

Nie ma w tym nic złego, bo prezentuje się świetnie. Mamy zatem parę dotykowych ekranów, kilka fizycznych przycisków i charakterystyczną dosyć niewielką kierownicę. Peugeot przyłożył się do wykończenia, stawiając na wysokiej jakości materiały i komfortowe fotele. Specjalnie z myślą o tym modelu przygotowano też nagłośnienie Focal z 10 głośnikami i subwooferem.

Fastback będzie dostępny na początku w dwóch wersjach hybrydowych typu plug-in

Obydwie mają napęd na przednie koła i 8-biegową automatyczną przekładnię. W słabszym wariancie jednostka benzynowa o pojemności 1.6 łącznie z elektrycznym silnikiem zapewnia 180 KM, w mocniejszym – 225 KM. Moment obrotowy na poziomie 360 Nm pozostaje w obydwu przypadkach taki sam.

Przewidziano również benzynową odmianę z 3-cylindrowym silnikiem o pojemności 1,2 l o mocy 130 i 230 Nm, który otworzy cennik. jeżeli chodzi o diesla – nie ma go w planach. W przyszłości pojawi się również wersja w pełni elektryczna.

Peugeot 408 trafi na rynek na początku 2023 roku

I ma wszystkie cechy, by odnieść sukces. Stylowe nadwozie z dużą liczbą krzywizn? Jest. Opadająca linia dachu? Obecna. Podwyższenie? Niewielkie, ale chyba można zaliczyć. Niesztampowe wnętrze? Odhaczone. Pozostaje jeszcze kwestia ceny, ale tę poznamy dopiero za jakiś czas.

Zdjęcia: Peugeot

Idź do oryginalnego materiału