Nowa 6. generacja Opla Astry debiutuje z całkowicie nowym wyglądem i zmienionym wnętrzem. Czeka ją ostra rywalizacja z Golfem, Focusem, Corollą i Peugeotem 308. Z tym ostatnim jest spokrewniona – dzieli platformę EMP2 i jednostki napędowe.
Nowy Opel Astra jest najnowszym produktem Stellantis, największego koncernu motoryzacyjnego na świecie
Pomimo mechanicznych części wspólnych z Peugeotem 308, projektantom udało się stworzyć interesujący i świeży stylistycznie projekt, który nawiązuje do innych modeli marki przednim pasem (tzw. Vizor), czy reflektorami LED. Samo nadwozie cechuje się prostotą i smukłymi liniami i może się podobać.
Opel Astra 2022 – wymiary
Nowa Astra jest dłuższa od poprzednika o całe 4 mm (4374 mm) i szersza o 51 mm (1860 mm). Rozstaw osi zwiększył się o 13 mm i ma teraz 2675 mm. Większe wymiary przekładają się na dodatkowe centymetry we wnętrzu i pakowny bagażnikiem, który ma pojemność 422 l (wcześniej miał o 52 l mniej).
Prawdziwą rewolucję przeszła kabina
W porównaniu z poprzednikiem jest znacznie bardziej nowocześniejsza. Analogowe wyświetlacze zastąpiono cyfrowymi zegarami i nowym ekranem multimediów w rozmiarze 10-cali, z pozycji którego jest dostęp do większości ustawień auta. Pozostawiono jednak kilka konwencjonalnych przycisków, m.in. do obsługi klimatyzacji. Producent chwali się również fotelami AGR, które mają być najwygodniejsze w tej klasie.
Jak można było się tego spodziewać na pokładzie nowej Astry zagościły liczne technologiczne rozwiązania wspierające kierowcę podczas jazdy. Mamy matrycowe światłą LED z flagowej Insignii, tempomat z funkcją stop&go, wyświetlacz przezierny, czy system kamer 360 stopni.
Opel Astra – silniki
Podstawową jednostką jest 3-cylindrowy silnik 1.2 z turbodoładowaniem dostępny w dwóch wariantach mocy: 110 i 130 KM. Nie zabraknie też 4-cylindrowego diesla o mocy 130 KM. Wszystkie jednostki będą standardowo sparowane z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 8-biegowym automatem w opcji.
W ofercie przewidziano również miejsce dla dwóch wersji hybryd plug-in o mocy 180 i 225 KM. Wyposażone w akumulator o pojemności 12,4 kWh mogą pokonać na samym prądzie ok. 50 km.
Opel Astra nowej generacji trafi do salonów jeszcze tej jesieni
I prawdopodobnie będzie to ostatnia spalinowa Astra w Europie. Tak wynika z niedawnej prezentacji koncernu Stellantis, który od 2028 roku zamierza sprzedawać wyłącznie elektryczne modele Opla.
Zdjęcia: carscoops.com