Oto nowe Porsche Macan GTS. Spalin w nim nie uświadczysz

6 dni temu

Nawet jeżeli producent podjął decyzję o wprowadzeniu spalinowego odpowiednika, to nie da się tego zrealizować w kilka miesięcy. Procesy projektowania, budowania, testowania i dystrybucji realizowane są latami, dlatego należy uzbroić się w cierpliwość. Tymczasem na rynek wyjeżdża nowe Porsche Macan GTS, które jest elektryczne.

Urody odmówić mu nie można

To bez wątpienia jeden z najzgrabniejszych SUV-ów w swoim segmencie. Ma w sobie sportowy sznyt, który nie zabiera użyteczności na co dzień. Nowe Porsche Macan GTS z pewnością znajdzie swoich zwolenników, ale nie będzie to tak duży target, jak mógłby być, gdyby ten wariant doczekał się chociaż wersji hybrydowej.

Pas przedni prezentowanej konfiguracji wyróżnia się czarną wkładką w zderzaku, która dysponuje większymi wlotami powietrza. Główne reflektory osadzono nisko, co jest coraz częściej stosowanym patentem w nowych samochodach.

Nowe Porsche Macan GTS

Profil jest praktycznie taki sam, jak w innych elektrycznych Macanach. To oznacza dobre proporcje, muskularne błotniki, nakładki progowe i listwy osłonowe na drzwiach. W standardzie znajdują się 21-calowe felgi, ale można je zastąpić 22-calowymi obręczami w kolorze Anthracite Gray.

Tył samochodu dysponuje oczywiście potężnym dyfuzorem. Z wiadomych przyczyn, nie sąsiadują z nimi końcówki układu wydechowego. Jest za to wysuwany spojler będący ważnym elementem aktywnej aerodynamiki pojazdu.

Nowe Porsche Macan GTS – dane techniczne

Prezentowana konfiguracja może zawstydzić osiągami choćby niektóre wersje 911-tki. To jednak nie zmienia faktu, iż nie dysponuje spalinowym silnikiem, co skutecznie ogranicza potencjalne zainteresowanie klientów.

Mocy jednak nie brakuje. Porsche Macan GTS dysponuje potencjałem elektrycznym, który bazowo przekazuje 509 koni mechanicznych. Wykorzystując procedurę startu, stado zwiększa się chwilowo do 563 koni mechanicznych.

Nowe Porsche Macan GTS

Gwoli ścisłości, maksymalny moment obrotowy wynosi aż 954 niutonometry. Osiągi są więc naprawdę godne. Niemiecki producent ujawnił, iż jego sportowy SUV z elektrycznym napędem przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy.

Klient może oczywiście dokupić pakiet Sport Chrono i wiele innych dodatków. Porsche obiecuje, iż nowy Macan GTS prowadzi się znakomicie, co jest zasługą zmodernizowanego zawieszenia, które radzi sobie z jego masą.

Elektryczny Macan jest na pewno dobrym autem, ale powinien stanowić jedynie uzupełnienie w tym segmencie. Hybrydy i napędy spalinowe wciąż cieszą się największym uznaniem klientów, dlatego producent musi przyspieszyć proces wdrażania takich wersji.

Idź do oryginalnego materiału