Oto nowe Porsche 911 Turbo S. Setkę rozmienia w 2,4 sekundy

1 tydzień temu

Inżynierowie pracujący w Zuffenhausen postanowili podnieść poprzeczkę. Nowe Porsche 911 Turbo S będące ich dziełem jest tym, czego oczekiwali fani niemieckiej marki. Ma mnóstwo mocy, którą wydajnie przenosi na asfalt. Jego sukces jest wprost oczywisty. Niektórych jednak może zaskoczyć koncepcja napędowa.

Jeszcze doskonalsze

Od początku było wiadomo, iż producent zrobi progres – jest to już tradycja w przypadku tego kultowego coupe. Nowe Porsche 911 Turbo S oferuje tak duże stado, jakiego jeszcze nie miało. To najmocniejsza konfiguracja w jego historii tego modelu. A to oznacza mnóstwo wrażeń, które będzie się dało przeliczyć na złotówki.

Debiut prezentowanego samochodu nastąpił w Monachium, co oczywiście jest związane z międzynarodowymi targami motoryzacyjnymi. Premiera przed publicznością oznacza, iż firmie udało się do samego końca utrzymać wszystkie informacje w tajemnicy. A to nie jest takie proste.

Nowe Porsche 911 Turbo S – tył

Generacja 992.2 korzysta z układu hybrydowego. Dziś nie ma już innego wyjścia, jeżeli celem są osiągi okraszone odpowiednio zmniejszoną emisją spalin. Każda marka musi zmierzać w tym samym kierunku – czy tego chce, czy też nie.

Najważniejsze jednak, iż w aucie zaszczepiono wszelkie wartości, które jednoznacznie wskazują na sportowe konotacje. Aby tradycji stała się zadość, sercem samochodu pozostał sześciocylindrowy bokser. Uzupełnia go elektryczność.

Nowe Porsche 911 Turbo S – dane techniczne

Przejdźmy więc do szczegółów. Co ciekawe, układ napędowy został przeniesiony z Carrery GTS. Różnicę stanowi jednak osprzęt. Benzynowa jednostka o pojemności 3,6 litra została uzupełniona nie jedną, a dwiema turbosprężarkami.

Efekt jest przepotężny. Nowe Porsche 911 Turbo S oddaje do dyspozycji 701 koni mechanicznych – od 6750 do 7000 obrotów. Różnica względem poprzednika stanowi więc 61 koni mechanicznych. Z kolei maksymalny moment wynoszący 840 niutonometrów jest dostępny w zakresie 2300-6000 obrotów.

Nowe Porsche 911 Turbo S – profil

To naprawdę ogromne wartości – choćby po uwzględnieniu aktualnej generacji GT2 RS. Napęd na obie osie jest tu standardem, co oczywiście nie dziwi. Przenoszeniem mocy na koła zajmuje się ośmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia PDK.

Istotnym elementem całości jest akumulator trakcyjny o pojemności 1,9 kWh. Osiągi 911 Turbo S 2026 są świetne. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 2,4 sekundy. Trudno więc oczekiwać czegoś więcej.

Najskuteczniejsze Porsche 911 Turbo S

Inżynierowie sprawili, iż nowa wersja legendarnego modelu oferuje jeszcze doskonalszy układ jezdny. Jego częścią jest Porsche Dynamic Chassis Control oparte na regulowany stabilizatorach. Czerpie energię z układu 400 v, co przekłada się na szybszą reakcję.

Standardem są również ceramiczno-węglowe hamulce. Z przodu dysponują tarczami o średnicy 16,5 cala (tylne są o 0,4 cala mniejsze). Sąsiadują z nimi 21-calowe felgi uzupełnione oponami w rozmiarach 325/30 i 315/30.

Ważnym elementem całości jest pakiet aerodynamiczny. Z przodu zastosowano aktywne płaty grilla, które otwierają się lub zamykają w zależności od potrzeby (mogą chłodzić lub zmniejszać opór). Wśród aktywnych elementów jest także dyfuzor.

Nowe 911 Turbo S waży 1736 kilogramów. Te wszystkie liczby owocują na torze. Prezentowane wydanie kultowego coupe pokonało północną pętlę Nurburgringu w czasie 7:03,92, czyli o 14 sekund szybciej, niż poprzednik. To ogromna różnica.

Ceny tego modelu są już dostępne na polskiej stronie producenta. Ile kosztuje premierowe Turbo S? Jego ofertę otwiera kwota 1 373 000 złotych. Pamiętajmy jednak, iż lista dodatków jest spora, dlatego łatwo przekroczyć 1,5 miliona złotych.

Idź do oryginalnego materiału