Po internetowym debiucie elektrycznego Hummera w wersji pickup kwestią czasu pozostawała premiera pełnoprawnego SUV-a. Nie tak prędko jednak wyląduje on w salonach.
GMC Hummer SUV na prąd
Amerykanie wskrzesili Hummera, choć prawdopodobnie nie wszystkim jego powrót w takiej formie się spodobał. Kultowy pojazd zyskał elektryczny napęd, a ortodoksyjni miłośnicy motoryzacji musieli przeboleć fakt, iż kolejna marka, po legendarnym Mustangu, przechodzi na elektryczną stronę mocy. Teraz do zaprezentowanego nie tak dawno temu pickupa dołączy wariant zamknięty Hummera, o którym wiadomo już całkiem sporo.
Ten sam układ napędowy, co w pickupie
Hummer SUV będzie do wyboru z dwoma lub trzema silnikami, a w topowej wersji zaoferuje aż 840 KM (z tri-motor). Mniejszą moc niż w pickupie, który ma ok. 1000 KM, zrekompensuje maksymalny moment obrotowy – 1365 Nm na kołach.
GMC Hummer SUV – specyfikacja sugeruje, iż będzie to bestia w terenie
Hummer SUV ma krótkie zwisy, dzięki czemu jego kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio 49,6 stopnia, 49 stopni i 34,4 stopnia. Maksymalny prześwit to 406 mm, a maksymalna głębokość brodzenia sięga 813 mm. W terenowych wyzwaniach sprawdzą się ogromne 35-calowe opony.
Producent co prawda nie ujawnił, jak rozwiązał kwestię zabezpieczenia baterii przed wodą, czy wilgocią, być może wychodząc z założenia, iż celebryci – jako potencjalnie najliczniejsza grupa nabywców Hummera – i tak nie będą sobie tym zawracali głowy.
Na wyposażeniu za dopłata znajdą się również tryby CrabWalk i Extract. Ten pierwszy to system 4 skrętnych kół, który umożliwia skręcanie w tym samym kierunku, co przekłada się na zwrotność na niewielkiej przestrzeni. Ten drugi zwiększy prześwit o dodatkowe 152 mm.
Nie zabraknie gadżetów znanych z pickupa
Takich, jak system kilkunastu kamer pokazujących obraz tego, co dzieje się wokół i pod pojazdem, czy aktywnego tempomatu. Podczas poruszania się mniej utartymi szlakami kierowca będzie mógł skorzystać z funkcji mapowania terenu, stworzonej specjalnie dla użytkowników Hummera. Auto będzie można także zamienić w razie potrzeby w gigantyczną ładowarkę, która przyda się do zasilania urządzeń zewnętrznych.
Jeśli jesteśmy już przy ładowaniu
GMC Hummer na pełnych akumulatorach pokona co najmniej 400 kilometrów. Instalacja 800 V pozwoli naładować baterie z mocą 300 kW do poziomu 160 kilometrów w ok. 10 minut.
A teraz najważniejsze – elektryczny GMC Hummer trafi na rynek dopiero w 2023 roku
Nie przeszkodziło to producentowi sprzedać na pniu wersję Edition 1w cenie 105 595 dolarów. Bazową wersję auta wyceniono na 79 995 dolarów. Ona w sprzedaży dostępna będzie jeszcze później, bo w 2024 roku.
Zdjęcia: motor1.com