Volkswagen zatwierdził usportowioną odmianę opony Continental EcoContact 7 jako wyposażenie fabryczne swojego elektrycznego modelu ID.7. Oponę cechują bardzo niskie opory toczenia i znaczna redukcja hałasu.
Elektryczny Volkswagen ID.7 jest fabrycznie wyposażony w opony Continental EcoContact 7 S w rozmiarze 21 cali. Opona zawdzięcza swoją wydajność nowej mieszance gumowej i technologii Smart Energy Casing. Przy jej produkcji wykorzystuje się nowe materiały w osnowie, warstwie wewnętrznej i ścianie bocznej. Zmniejszają one tarcie wewnątrz opony, obniżając opory toczenia i zwiększając efektywność energetyczną, podczas gdy zoptymalizowana konstrukcja ściany opony poprawia aerodynamikę. Aby to osiągnąć, Continental połączył różne technologie. Jednym z takich elementów jest struktura „aerodimple” inspirowana grą w golfa – wgłębienia osadzone w ścianie bocznej opony, które zmniejszają turbulencje powietrza za oponą. Oznacza to, iż podczas jazdy pojazd zużywa mniej energii.
Z kolei nowo opracowany profil opony Silent Pattern zapewnia niski poziom hałasu toczenia. W tym celu eksperci Continental zoptymalizowali odstępy i kąt nachylenia klocków bieżnika. Pomaga to zmniejszyć hałas drogowy w miastach zarówno w przypadku pojazdów elektrycznych, jak i spalinowych. Konstrukcja bieżnika jest idealnie dopasowana do częstotliwości, które występują zwykle przy prędkościach ok. 50 km/h, co skutkuje mniejszym hałasem dla przechodniów oraz mieszkańców. W porównaniu do opony EcoContact 7, mieszanka bieżnika EcoContact 7 S zapewnia wyjątkową trakcję i prowadzenie na mokrej nawierzchni.
Zoptymalizowana wydajność, niski hałas toczenia i wysokie przebiegi sprawiają, iż nowa opona Continental jest idealnym rozwiązaniem dla pojazdów elektrycznych, dlatego została oznaczona logotypem „EV-Compatible” na ścianie bocznej. Ta linia opon została zatwierdzona dla VW ID.7 w rozmiarach EcoContact 7 S (ContiSeal) 235/40 R21 98H XL oraz EcoContact 7 S (ContiSeal) 265/35 R21 101H XL.
Źródło: Informacja prasowa