Opolskie. Bliżej do budowy obwodnicy Brzegu

3 miesięcy temu

DŚU zatwierdziła wybór wariantu przebiegu drogi. Wcześniej w studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego przeanalizowano pięć wariantów przebiegu obwodnicy Brzegu (woj. opolskie).

Po otrzymaniu tzw. decyzji środowiskowej będą kończone prace dotyczące koncepcji programowej. Następnie zostanie ogłoszony przetarg. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu zakłada rozpoczęcie robót budowlanych w 2027 r. (po opracowaniu dokumentacji projektowej oraz uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – ZRID).

Obwodnica przebiegnie przez gminy Skarbimierz, Brzeg i Lubsza. Powstanie most przez Odrę o długości 700 m, który połączy odcinki istniejącej DK39 po północnej i południowej stronie Brzegu. Przewidziano też inne obiekty inżynieryjne. Trasa klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) zostanie poprowadzona po zachodniej stronie Brzegu. Rozpocznie się na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 94 i 39 (tu zaplanowano obwód utrzymania drogi i parking), na końcu włączy się do DK39 rondem.

Efektem budowy obwodnicy Brzegu ma być wyprowadzenie ruchu tranzytowego z DK39 w mieście. Trasa ułatwi skomunikowanie północnej części woj. opolskiego z autostradą A4.

To pierwsza z czterech planowanych w województwie tras w ramach programu budowy 100 obwodnic z DŚU. Dla obwodnic Prudnika (DK41), Sidziny i Lędzin (DK46) realizowane są prace studialno-koncepcyjne.

Przeczytaj także: Rzeszów. Wisłokostrada połączy miasto z drogą S19. Mosty i estakada

Idź do oryginalnego materiału