Opinie Polaków mają spory wpływ na Mercedesa. Potwierdzają to liczby!

3 godzin temu
Wiecie, gdzie najwięcej sprzedano Mercedesów na świecie w 2024 roku? No w Europie, wiadomo. A w którym z europejskich krajów? W Niemczech - oczywiste. Ale już nie jest to tak oczywiste, jeżeli chodzi o drugi rynek. Otóż wychodzi na to, iż wiele modeli Mercedesa z topowej półki, jak np. Klasa S, zaraz po Niemczech, najchętniej kupowana jest w Polsce. I to opinia klientów z Polski, jak dowiedzieliśmy się w poniedziałek na spotkaniu prasowym w Warszawie, ma spory wpływ na konfigurację aut niemieckiego producenta.


W ubiegłym roku Mercedes-Benz znacząco umocnił swoją pozycję na polskim rynku motoryzacyjnym. Producent luksusowych aut dostarczył klientom 26 366 samochodów osobowych i są to dane bez uwzględnienia Klasy V.

To z kolei przekłada się na imponujący 38-procentowy wzrost rok do roku oraz blisko 5-procentowy udział w całym rynku. Mercedes-Benz dodaje także, iż był zdecydowanym liderem dostaw aut zelektryfikowanych (xEV) – blisko co ósmy pojazd z takim napędem nowo zarejestrowany w naszym kraju był spod znaku trójramiennej gwiazdy.

W zestawieniu z konkurencją Mercedes uplasował się w top 3 jeżeli chodzi o producentów aut premium w Polsce oraz zajął ósme miejsce w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych marek nowych samochodów w Polsce.

Elektromobilność z Mercedesem w topie sprzedaży


Mercedes łącznie dostarczył polskim klientom w 2024 roku 3664 samochody z napędami elektrycznymi (PHEV i BEV), to o 28 proc. więcej niż w 2023, podczas gdy łącznie sprzedano ich o 4 proc. więcej (31 483 szt.). Wlicza się w to 1517 aut w pełni elektrycznych BEV (+25 proc.; cały rynek -3 proc.) oraz 2147 hybryd plug-in PHEV (+31 proc.; cały rynek +13 proc.).

Trzy najchętniej wybierane modele w pełni elektryczne Mercedesa to: EQA (471 szt., +63 proc.), EQB (306 szt., +101 proc.) oraz EQE SUV (266 szt., +50 proc.).

Co ciekawe, jak usłyszeliśmy na konferencji prasowej opinia klientów z Polski jest ważna dla Mercedesa, gdyż w przypadku wielu modeli, jak na przykład Klasy S czy też Maybachów, to właśnie nad Wisłą, zaraz po Niemczech, sprzedaje się ich najwięcej. I to, jakie konfiguracje kupowane są w naszym kraju, ma pewne odzwierciedlenie w działaniach koncernu za Odrą.

Pokazują to liczby. Klasa S (włącznie z Maybachem) pozostaje liderem segmentu luksusowych limuzyn (690 szt.). Klasa G znalazła 396 nabywców, roadstery SL padły wyborem blisko 100 klientów, a maszyny Mercedes-AMG zarejestrowano w liczbie 2412 sztuk (+19 proc. wzrost r/r).

Z kolei najchętniej wybierane modele Mercedesa w Polsce to GLC SUV (3956 szt., +77 proc.) oraz GLC Coupé (3138 szt., +121 proc.). Za nimi uplasowała się nowa Klasa E, która zaliczyła doskonały debiut i osiągnęła 67-procentowy wzrost liczby rejestracji (2162 egz.).

A jeżeli chcielibyście wiedzieć, kto w kraju kupuje najwięcej Mercedesów, to statystycznie i w tej kolejności mieszkańcy: Mazowsza, potem Wielkopolski i na trzecim miejscu podium – Dolnego Śląska.


Źródło: Materiały prasowe Mercedes-Benz Polska


Idź do oryginalnego materiału