Opel zaskoczył nową generacją Mokki – w końcu jakoś wygląda

profiauto.pl 4 lat temu

Crossover Opla wyładniał i nabrał bardziej miejskiego charakteru. Inspirowany konceptem GT X Experimental z 2018 roku łączy w sobie dynamiczną sylwetkę z nowoczesnymi technologiami.

Krótsze zwisy i atrakcyjniejsza stylistyka

Producentowi udało się poprawić proporcje Mokki, skracając ją o 12,5 cm względem poprzednika i poszerzając o 1 cm. Nieznacznie, bo o 2 mm, wydłużono też rozstaw osi i odchudzono nadwozie – znacznie – o całe 120 kilogramów. Efekt? Mokka nabrała wyrazu i stała się kompaktowa. Co ciekawe, ta nowa charakterystyka nie wpłynęła na poziom praktyczności – crossover oferuje podobną ilość miejsca w kabinie, co poprzednia generacja i ma taki sam bagażnik o pojemności 350 litrów.

Na początku wersja elektryczna

Opel Mokka powstał na modularnej platformie CMP, dzielonej z Peugeotem i Citroenem. Jej zaletą jest przystosowanie do różnych rodzajów napędów. W pierwszej kolejności jednak do sprzedaży trafi Mokka na prąd, a na wersje spalinowe musimy trochę poczekać.

Mokka-e otrzyma akumulator o pojemności 50 kWh

Identyczny znajdziemy w bliźniaczym Peugeocie e-2008. Można go będzie naładować do 80% w zaledwie 30 minut pod warunkiem, iż skorzystamy z szybkiej ładowarki 100 kW. W innym wypadku pozostanie nam czasochłonne ładowanie ze zwykłego gniazdka domowego lub z gniazda trójfazowego o mocy 11 kW.

Napędzający przednie koła silnik elektryczny generuje 136 KM i 260 Nm i umożliwia poruszanie się z maksymalną prędkością 150 km/h. Nie opublikowano żadnych danych dotyczących wydajności, ale deklarowany zasięg na jednym ładowaniu sięga 323 kilometry.

Nowoczesne wnętrze

Mokka jest pierwszym modelem marki z całkowicie cyfrowym kokpitem nowej generacji z Pure Panel. Rozwiązanie to sprowadza się do dwóch szerokoekranowych wyświetlaczy przy ograniczeniu do minimum fizycznych przycisków. Te jedyne zarezerwowano do obsługi nawiewów i klimatyzacji.

Na pokładzie nie zabrakło panoramicznej kamery cofania 180 stopni, a jazdę w korkach usprawni system „stop and go”, który dostosuje pojazd automatycznie do ruchu innych aut. Za dodatkową opłatą można także nabyć matrycowe światła LED – totalna nowość w segmencie B.

W pełni elektryczny Opel Mokka trafi na rynek pod koniec 2020 roku, a pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się na początku 2021 roku. W kolejnych miesiącach można spodziewać się debiutu wersji z jednostkami spalinowymi.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału