Po raz pierwszy w swojej 32-letniej historii Opel Astra będzie dostępny w wersji elektrycznej. Poza hatchbackiem w ofercie znajdzie się również kombi.
Opel pod parasolem koncernu Stellantis intensywnie rozbudowuje ofertę modelową w Europie
Bardzo ciekawie prezentuje się nowa Astra szóstej generacji, która zadebiutowała w połowie tego roku. Przyciąga uwagę nowym projektem stylistycznym, odmienionym wnętrze i szeroką gamą napędową, w której jednak brakowało dotąd jednostki elektrycznej. Teraz się to zmieni. Do wersji spalinowych i hybryd plug-in dołącza wariant na prąd.
Opel Astra Electric w wersji hatchback i kombi (Sports Tourer) debiutuje
Auto wykorzystuje elektryczny silnik o mocy 156 KM i momencie obrotowym 270 Nm. To przekłada się na maksymalną prędkość 170 km/h.
Znacznie ważniejszy jest jednak zasięg, który wynosi choćby 416 km na jednym ładowaniu
W rzeczywistości będzie prawdopodobnie trochę mniejszy. Z drugiej strony i tak jest to więcej od konkurencyjnego Peugeota E-308, który z takim samym akumulatorem o pojemności 54 kWh przejedzie maksymalnie 400 km.
W obydwu przypadkach naładowanie baterii do poziomu 80% przy użyciu prądu stałego z mocą 100 kW zajmie ok. 30 minut. Alternatywą jest ładowanie dzięki pokładowej ładowarki o mocy 11 kW.
Opel Astra Sports Tourer Electric – a jak wygląda kwestia praktyczności?
Elektryczne kombi na pewno nie ma się czego wstydzić. Pojemność bagażnika wynosi 516 l, co jest przyzwoitym wynikiem. Po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa zwiększa się do 1553 l. Dla porównania, spalinowa odmiana jest kilka bardziej praktyczniejsza (608 l / 1634 l).
Elektryczna Astra trafi do sprzedaży na wiosnę przyszłego roku
Czy będzie się sprzedawać? Oto jest pytanie. interesująca stylistyka, czy praktyczność to nie są dziś najważniejsze cechy brane pod uwagę przy zakupie auta. Wszystko pewnie rozbije się o cenę, którą poznamy za kilka miesięcy.
Zdjęcia: Opel