Poszukujący nowego samochodu w modnym segmencie SUV-ów nie muszą już wydawać wielkich pieniędzy, by zrealizować to marzenie. Jedną z najbardziej atrakcyjnych opcji na większość portfeli jest nowa na polskim rynku Omoda 5. Podobnie jak SUV-y MG prezentuje atrakcyjną relację jakości i ceny. Jednak jak każdy model nie jest doskonała.
Omoda 5 to silny konkurent uznanych w Europie rywali
W swoim segmencie Omoda 5 to dla wielu doskonały wybór. Zawdzięcza to nowoczesnemu wzornictwu, które jest miłe dla oka i świetnej relacji jakości i ceny. Nie brak jej także nowoczesnych technologii, co jest kolejnym atutem, z którego często trzeba rezygnować, chcąc zaoszczędzić na zakupach.
Skoro powiedzieliśmy już w uproszczeniu o zaletach, to spójrzmy na wady tego pojazdu z azjatyckim rodowodem. Wady ma każdy pojazd, ma je także Omoda 5. Należy o nich wiedzieć, jeżeli nosimy się z decyzją o zakupie tego modelu. Eksperci motoryzacji zwrócili największą uwagę na trzy aspekty, które stanowią o tym, iż to zakup wart przemyślenia.
Chiński SUV jest dobrą opcją, jeżeli zaakceptujesz te trzy „ale”
Po pierwsze, jak każdy nowoczesny SUV, także Omoda 5 dysponuje oprogramowaniem. To ono jest pierwszym „ale”, które budzi debatę, czy warto kupić ten gustowny chiński model. Korzysta on z system multimedialnego z dwoma ekranami HD o przekątnej 10,25 cala , oferuje inteligentne polecenia głosowe oraz łączność CarPlay i Android Auto. Niektórzy użytkownicy zauważyli, iż interfejs nie d końca jest intuicyjny , a niektóre funkcje działają opieszale albo są trudne w obsłudze. Na rynku, na którym doświadczenia cyfrowe w samochodach są coraz ważniejsze dla nabywców to stanowi problem.
Drugie „ale”, to moc silnika. Omoda 5 oferuje jednostkę benzynową o mocy 147 KM i przyspiesza do setki w 10,1 sekundy. Słusznie zatem wielu zauważa, iż nie są to wystarczające osiągi w porównaniu do konkurentów, takich jak MG HS. Ten w porównywanym przedziale cenowym stanowi bardziej dynamiczną opcję.
Trzecim „ale” jest sama cena zakupu chińskiego SUV-a. Omoda 5 w cennikach zaczyna się od 115 500 zł i 129 500 zł w zależności od poziomu wyposażenia. W tym sensie ten SUV konkuruje nie tylko z atrakcyjniejszymi cenowo propozycjami od MG. Także z markami o ugruntowanej renomie, z większą rozpoznawalnością, tymczasem ich ceny zbytnio nie różnią się od siebie. Stawia to w tej chwili Omodę w trudnej pozycji względem konkurentów. Silniejszy wizerunek marki może mieć wpływ na decyzję zakupową. Zwłaszcza iż wielu poszukuje pojazdów o lepszej wartości odsprzedaży lub z lepszym wsparciem po zakupie.
Tak czy inaczej, Omoda 5 wyróżnia się na wiele innych sposobów, co czyni chińskiego SUV-a ekonomiczną, ale także praktyczną opcją. Bagażnik o pojemności 360 litrów można powiększyć do 1075 litrów, co stanowi atut dla funkcjonalności Omody.