Omoda 5 i Jaecoo 7 już na polskim rynku

4 dni temu

W warszawskim ATM Studio odbyła się premiera marek Omoda i Jaecoo, należących do koncernu Chery, pododobnie m.in. Jaguar i Land Rover. Wydarzenie było oficjalnym debiutem Omody 5 i Jaecoo 7 na polskim rynku. Pierwszym modelem mieliśmy okazję jeździć nieco wcześniej, natomiast krótką jazdę testową nowym SUV-em zaliczyliśmy tuż przez eventem.

Przy okazji zaprezentowano również modele elektryczne i hybrydowe: Omoda E5 oraz Jaecoo 7 PHEV, które mają niedługo wjechać do salonów. Przedstawiono ponadto innowacyjne rozwiązania spod szyldu Omoda & Jaecoo, wizję zrównoważonego rozwoju zarówno na rynku polskim, jak i europejskim, a także ambitne plany na przyszłość. To kolejny istotny krok w globalnej ekspansji tego producenta.

W wydarzeniu wzięło udział blisko 400 gości, wśród których byli dealerzy, partnerzy marki, influencerzy, przedstawiciele mediów oraz potencjalni nabywcy tych aut. Ciekawostką przyciągającą uwagę gości była Omoda 5 ozdobiona projektem autorstwa doskonale znanego w branży modowej duetu Paprocki Brzozowski.

Warto podkreślić, iż w roli prelegentów prezentujących nowe produkty, rozwiązania technologiczne oraz długoterminową strategię marki wystąpili: Charlie Zeng, wiceprezes Chery Automobile, Jochen Tüting, dyrektor zarządzający Chery Europe GmbH oraz Eric Zheng, dyrektor Omoda i Jaecoo Polska.

Po oficjalnej prezentacji nowych modeli odbyła się konferencja prasowa dla mediów, podczas której prelegenci wyczerpująco odpowiadali na pytania dziennikarzy.

Ekspansja Chery Automobile

Na początek warto wspomnieć o całym koncernie Chery Automobile, którego częścią są debiutujące na polskim rynku modele. Siedem głównych obszarów działalności firmy to: motoryzacja, części zamienne, serwis, finansowanie, inteligentne sieci, logistyka oraz nieruchomości. Od 21 lat zajmuje on pierwsze miejsce, jeżeli chodzi o eksport samochodów osobowych, wśród chińskich marek. W 2023 r. na całym świecie koncern sprzedał 1 881 316 mln pojazdów, co oznacza wzrost o 52,6% w stosunku rok do roku. Spośród nich przeszło 937 148 tys. zostało wyeksportowanych, co oznacza wzrost o 101,1% rok do roku.

Pojazdy produkowane przez Chery oferowane są w 80 krajach (w tym 20 europejskich), a globalna baza klientów liczy ponad 13 mln (w tym 3,35 mln użytkowników poza granicami Chin). Co ciekawe, poza Państwem Środka, auta produkowane będą w Barcelonie, w dawnej fabryce Nissana, ale firma zakłada powstanie kolejnych fabryk na Starym Kontynencie. Ponadto od 2018 r. funkcjonuje europejskie centrum rozwojowe Omody pod Frankfurtem, które odpowiada m.in. za dostosowanie samochodów do warunków europejskich.

Nowy SUV segmentu C

Jednym z głównych punktów oficjalnej premiery było ogłoszenie cen i specyfikacji nowego modelu Jaecoo 7, czyli SUV-a segmentu C, zaprojektowanego zarówno do miasta, jak i do jazdy w terenie. Dla polskich klientów dostępne są dwie wersje wyposażenia tego modelu: Urban, z napędem na przednie koła (FWD) oraz Offroad, z napędem na wszystkie koła (AWD). Oba warianty wyposażone zostały w silnik 1.6 T-GDI (własna konstrukcja koncernu Chery), generujący 147 KM mocy i 275 Nm momentu obrotowego oraz automatyczną, dwusprzęgłową 7-biegową przekładnię (DCT 7). Średnie zużycie paliwa w cyklu WLTP i przyspieszenie od 0 do 100 wynosi odpowiednio dla wersji Urban 7,5 l/100 km i 10,3 s, a dla odmiany z napędem na 4 koła – 8,0 l/100 km i 11,4 s.

Wyceniona na 139 900 zł wersja Urban oferuje bogate wyposażenie, w tym m.in. 19-calowe obręcze kół lakierowane na czarno, automatycznie sterowane reflektory w technologii LED, automatyczne wycieraczki, czujniki parkowania wraz z kamerą cofania i przyciemniane tylne szyby. We wnętrzu podstawowej wersji Jaecoo 7 znajdziemy także: elektrycznie regulowane, pokryte ekologiczną skórą fotele z funkcją podgrzewania oraz wykończoną miękkim obiciem deskę rozdzielczą, cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala i system multimedialny z nawigacją oraz ekranem dotykowym o przekątnej 13,2 cala. Standardem w tej wersji wyposażenia jest również adaptacyjny tempomat, elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika i dach panoramiczny.

Za topową odmianę Offroad zapłacimy 157 900 zł. Za tę kwotę otrzymamy system inteligentnego napędu na wszystkie koła wraz z terenowymi trybami jazdy: Snow, Mud, Sand i Offroad, a także elementy wyposażenia takie jak: 14,8-calowy ekran centralny, podgrzewana przednia szyba i dysze spryskiwaczy, podgrzewana kierownica, przednie fotele wentylowane z funkcją pamięci położenia fotela kierowcy oraz lusterek zewnętrznych, podgrzewaną tylną kanapę, elektrycznie regulowane podparcie lędźwiowe kierowcy, wyświetlacz przezierny, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa czy 8-głośnikowy system audio marki Sony.

Obie wersje wyposażenia dostępne są z systemem obsługi głosowej Hello Jaecoo, dzięki którego pasażerowie mogą m.in. otworzyć okna, w tym okno dachowe, czy ustawić optymalną temperaturę.

7 lat gwarancji!

Marka zapewnia także długoterminowe, kompleksowe wsparcie klientów po zakupie samochodu – modele Omoda i Jaecoo objęte są 7-letnią gwarancją (lub 150 tys. km). Dodatkowo marka planuje utworzenie lokalnego centrum części zamiennych w Polsce tak, aby zapewnić ich szybkie dostawy, a tym samym wesprzeć sieć serwisową.

Na koniec warto dodać, że modele Omoda & Jaecoo zaprojektowane zostały nie tylko pod kątem innowacji technologicznych, ale też bezpieczeństwa. Dla przykładu – Omoda 5 w testach zderzeniowych ENCAP uzyskała 5 gwiazdek.

Jolanta Stypułkowska

Idź do oryginalnego materiału