Ołena Zełeńska kupiła Bugatti Tourbillon za 19 mln zł? Diler wydał oświadczenie

2 dni temu
Zdjęcie: Zełeńska


Spis treści

  • Ołena Zełeńska kupiła nowe Bugatti?
  • Specjaliści wyjaśniają, ile prawdy jest w kupnie Bugatti przez Zełeńską
  • Bugatti Tourbillon to hybryda z wolnossącym V16

Ołena Zełeńska kupiła nowe Bugatti?

Informacja o tym, iż Zełeńska miała zamówić Bugatti Tourbillon, pojawiła się najpierw na francuskim portalu Verite Cachee France, a gwałtownie podchwyciły ją rosyjskie media i portale społecznościowe. Wiadomość uwiarygadniana była nagraniem wideo z przedstawicielem Bugatti, który wyjaśniał, iż żona prezydenta Ukrainy brała udział w pokazie nowego modelu i po bliższym zapoznaniu się z samochodem, postanowiła go zamówić.

Drugim dowodem były zdjęcia zamówienia, na którym widoczna była specyfikacja konkretnego egzemplarza Tourbillona, wycenionego na 4 462 400 euro, co w przeliczeniu daje ponad 19 mln zł. Na zamówieniu widnieje też nazwisko Ołeny Zełeńskiej.

Media sugerowały też skąd żona prezydenta miała wziąć tak niebotyczną sumę. Miała ona pochodzić z pieniędzy, jakie płyną na pomoc Ukrainie w walce z Rosją.

Specjaliści wyjaśniają, ile prawdy jest w kupnie Bugatti przez Zełeńską

Sprawą gwałtownie zainteresowało się Ukraińskie Centrum Przeciwdziałania Dezinformacji (CPD), będące częścią Rady Bezpieczeństwa Narodowego i Obrony Ukrainy. Wskazało ono, iż nagranie z przedstawicielem Bugatti jest w istocie deepfakem, a więc specjalnie spreparowanym nagraniem. Cała akcja ma być próbą zdyskredytowania przywódcy Ukrainy przez rosyjskie służby.

Czy pieszy może zarezerwować miejsce parkingowe? Ta piesza broniła go dzielnie

Do sprawy odniósł się także diler Bugatti, który rzekomo miał przyjąć zamówienie od Zełeńskiej. Zaprzecza, aby doszło do takiej sytuacji i wskazuje w swoim oświadczeniu, iż zarówno pozycje jak i ceny wyszczególnione na rzekomym potwierdzeniu zamówienia pojazdu są niewłaściwe, a sam dokument spreparowano używając nieaktualnego wzornika.

Bugatti Tourbillon to hybryda z wolnossącym V16

Tourbillon to zupełna nowość i sukcesor Chirona. To także prawdziwa rewolucja dla producenta, ponieważ nie korzysta on już z 8-litrowego silnika W16 z czterema turbinami, ale z wolnossącej jednostki V16 o pojemności 8,3 l. Generuje ona równy 1000 KM, a kolejnych 800 KM pochodzi z trzech silników elektrycznych.

Bugatti Tourbillon nie jest przy tym cięższy od Chiorna (oba auta ważą niecałe 2 tony), dzięki czemu jest od niego wyraźnie szybszy. Czasy jego przyspieszeń prezentują się następująco:

  • 0-100 km/h – 2,0 s
  • 0-200 km/h – <5,0 s
  • 0-300 km/h – <10,0 s
  • 0-400 km/h – <25,0 s

Prędkość maksymalna Tourbillona to elektronicznie ograniczone 445 km/h.

Idź do oryginalnego materiału