Olejarki do łańcucha motocyklowego – rodzaje, instrukcje, ceny 2023

1 rok temu
Zdjęcie: olejarki do lancucha motocyklowego


Łańcuch motocyklowy wymaga regularnego smarowania – standardowo po przejechaniu 300-500 kilometrów, jednak wszystko zależy od warunków jazdy (np. przy deszczu czy kurzu zdecydowanie częściej). Wskazane jest przykładanie się do tej czynności i pamiętanie o niej, żeby napęd motocykla sprawnie i długo funkcjonował.

Olejarki do łańcucha motocyklowego to bardzo pożyteczny wynalazek, bo po pierwsze same smarują łańcuch w czasie jazdy i nie trzeba już o tym pamiętać, a po drugie sprawiają, iż napęd zużywa się choćby dwukrotnie wolniej. Olej jest precyzyjnie dawkowany na łańcuch, a jego ilość można regulować w zależności od potrzeb oraz warunków jazdy.

Olejarki do łańcucha motocyklowego mogą być hydrauliczne, elektroniczne, a choćby mogą się łączyć z telefonem. Najbardziej znaną marką produkującą olejarki do łańcuchów jest Scottoiler, ale na polskim rynku jest już kilka interesujących ofert olejarek produkcji polskiej i je opiszemy na początek. Osobom z techniczną smykałką proponujemy samodzielne wykonanie olejarki, która będzie jednocześnie najtańszą propozycją tego zestawienia.

Spis treści

  • Olejarki do łańcucha motocyklowego – rodzaje, instrukcje, ceny 2023
    • Automatyczna olejarka łańcucha motocyklowego PPMotoDevice v4.0 – 530 zł
    • Automatyczna olejarka Q-Man Oiler – 748,80 zł oraz wersja Premium Android – 890 zł
    • Olejarka do łańcucha Wilku – 460 zł
    • Scottoiler eSystem od 1480 zł
    • Scottoiler xSystem od 1200 zł
    • Scottoiler vSystem od 499 zł lub Scottoiler Essentials Micro vSystem od 440 zł (z mniejszym zbiornikiem 35 ml i bez oleju w zestawie)
    • Olejarki do łańcucha motocyklowego – jak samodzielnie złożyć? (koszt ok. 200 zł)

Olejarki do łańcucha motocyklowego – rodzaje, instrukcje, ceny 2023

polskie olejarki do łańcucha motocyklowego

Automatyczna olejarka łańcucha motocyklowego PPMotoDevice v4.0 – 530 zł

Sklep:https://papciakpiotr.wixsite.com/ppmotodevice/kopia-automatyczna-olejarka-lancuch-1

Polska, automatyczna olejarka do łańcucha z graficznym wyświetlaczem OLED, na którym są wyświetlane parametry pracy modułu. Dzięki pomiarom temperatury (powietrza i oleju), wilgotności, prędkości i przyspieszenia – urządzenie samoczynnie wybiera sobie profil smarowania oraz odpowiedni tryb jazdy: miejski, pozamiejski, autostradowy i dynamiczny. Urządzenie podczas smarowania uwzględnia gęstość i temperaturę olej, posiada funkcję kalibracji i zostało wyposażone w aktywne pomiary napięcia w instalacji elektrycznej motocykla.

Automatyczna olejarka Q-Man Oiler – 748,80 zł oraz wersja Premium Android – 890 zł

Sklep: https://q-man.pl/opis2.html

Q-Man Oiler to w pełni elektroniczny system smarowania łańcucha. Zastosowany w niej podajnik to pompka membranowa, która bez względu na gęstość substancji smarującej i temperaturę – podaje tą samą ilość oleju. Za wykrycie ruchu motocykla odpowiada czujnik ruchu koła i dawka oleju jest adekwatna do przebytej przez motocykl drogi. Wielofunkcyjny włącznik pozwala na zmiany parametrów, a sterownik może działać także w trybie czasowym. Wersja Premium pozwala na połączenie z systemem Android na telefonie, co pozwala łatwiej i dokładniej zarządzać urządzeniem oraz odczytywać parametry jazdy oraz motocykla.

Olejarka do łańcucha Wilku – 460 zł

Sklep: http://www.wilkuj.cba.pl/opis-urz-dzenia.html

To polskie urządzenie ze sterowaniem elektronicznym i czujnikiem temperatury do grawitacyjnego smarowania łańcucha motocyklowego. Ze zbiornika przez elektrozawór oraz dyszę olej spływa na tylną zębatkę motocykla. Sercem układu jest centralka sterująca pracą elektrozaworu, która to odmierza kolejne dawki oleju. Tryby pracy to: jazda miejska, pozamiejska, autostradowa, w deszczu i w terenie.

systemy smarujące łańcuch Scottoiler

Scottoiler eSystem od 1480 zł

Scottoiler eSystem to elektroniczna olejarka z wyświetlaczem, która jest łatwa w instalacji, nieskomplikowana w obsłudze i można ją zamontować w prawie każdym modelu motocykla.

Kable podłącza się do bieguna plusowego i minusowego akumulatora oraz do zbiornika z pompką, a urządzenie mocuje się do motocykla. Zewnętrzny wyświetlacz oferuje wiele opcji ustawień i informacji, można zmieniać jego ustawienia choćby podczas jazdy. System wykrywa, czy silnik motocykla jest włączony, a akcelerometr rejestruje ruch i dopiero wtedy system smarowania się włącza.

Scottoiler xSystem od 1200 zł

Scottoiler xSystem zasilany jest bezpośrednio z akumulatora i aktywowany zostaje przez czujnik ruchu (akcelerometr trójosiowy). Umożliwia to automatyczną kontrolę start-stop i smarowanie tylko podczas jazdy motocykla. Po zakończeniu jazdy xSystem automatycznie przechodzi w tryb uśpienia, aby chronić akumulator przed rozładowaniem. Natężenie przepływu oleju można regulować dzięki przycisku, umieszczonego bezpośrednio na pojemniku.

Scottoiler vSystem od 499 zł lub Scottoiler Essentials Micro vSystem od 440 (z mniejszym zbiornikiem 35 ml i bez oleju w zestawie)

Scottoiler vSystem jest zasilany poprzez podciśnienie panujące w kolektorze dolotowym silnika – olej przepływa grawitacyjnie i smaruje łańcuch tylko w czasie pracy silnika. Ilość podawanego oleju regulowana jest manualnie, zależnie od potrzeb użytkownika.

Olejarki do łańcucha motocyklowego – jak samodzielnie złożyć? (koszt ok. 200 zł)

Zobacz także: Gadżety motocyklowe, które uratują cię w trasie – TOP 10

Idź do oryginalnego materiału