Automobilowy
Ford Bronco Sport, będący mniejszą odmianą brykającego konia oznaczającego powrót klasycznego SUV-a, jest nieco ekonomiczną alternatywą dla większego Bronco. Pomimo mniejszych rozmiarów w porównaniu do „normalnego” nowego Bronco, Bronco Sport przez cały czas oferuje przyzwoity pakiet przystosowany do jazdy w terenie, który wnosi do stołu niektóre atrybuty retro, które zainspirowały powrót takiego pojazdu. Zbudowany na podobnej platformie do nowego pickupa Ford Escape i Maverick, Bronco Sport podnosi rzeczy w dosłownym tego słowa znaczeniu, z pewnymi poziomami wyposażenia oferującymi większy prześwit i pewne praktyczne możliwości terenowe.
Na rok modelowy 2023, po udowodnionym sukcesie pozyskania konsumentów od wprowadzenia na rok modelowy 2021, Bronco Sport otrzymuje nową wersję Heritage Edition. Nowa edycja Bronco Sport Heritage 2023 przynosi styl retro w zmodernizowanym pakiecie, nawiązującym do oryginalnego Bronco z lat 60. XX wieku – przywracając choćby niektóre kombinacje kolorów, które wielu lubiło w tamtych czasach.
Klasyczny motyw Heritage jest hołdem dla oryginalnego Bronco, mimo iż Bronco Sport jest bardziej skromnym pojazdem wykorzystującym platformę unibody C2 z pickupów Ford Escape i Maverick. Edycja Bronco Sport Heritage z pewnością przyciągnie uwagę, zamiast stanąć po stronie plebejskiego crossovera, o którym myśli wielu, widząc na drodze Bronco Sport w normalnym kolorze. Dzięki wyjątkowej palecie jaskrawych kolorów, w tym lakierowi karoserii Robin’s Egg Blue mojego pojazdu testowego z akcentami na dachu w kolorze Oxford White, białymi 17-calowymi aluminiowymi kołami i czerwonym napisem na osłonie chłodnicy Bronco, edycja Heritage zwraca na siebie uwagę i wygrywa nie pomylić z niczym innym, co może być dobrą rzeczą.
Osiągi i charakter jazdy
Nowy Ford Bronco Sport jest zaskakująco żywy i dobrze sobie radzi, gdy zdecydujesz się na mocniejszy 2,0-litrowy 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem, który można znaleźć w moim pojeździe testowym. Dzięki mocy 250 koni mechanicznych i momentowi obrotowemu 277 funtów, Bronco Sport Heritage Limited czuje się mocno na drodze, ponieważ jego 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów płynnie ląduje na odpowiednim biegu bez niepotrzebnego polowania.
Bronco Sport Heritage można mieć ze standardowym 1,5-litrowym 3-cylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem o mocy 181 koni mechanicznych i momencie obrotowym 190 Nm w wersji podstawowej, ale zabawa jest w wersji Heritage Limited z mocniejszym 2,0-litrowym silnikiem turbodoładowany silnik w moim pojeździe testowym. Tutaj Bronco Sport Heritage osiąga 60 mil na godzinę w 6,5 sekundy zamiast 8,6 sekundy z 3-cylindrowym turbodoładowaniem.
Dzięki dodatkowemu chrząknięciu Bronco Sport Heritage może pochwalić się ukrytymi sekretami systemu zawieszenia HOSS (High-Performance Off-Road Stability Suspension) Forda ze specjalnie dostrojonymi sprężynami i hydraulicznymi przednimi zderzakami. Dodatkowo Bronco Sport Heritage Limited, grając na punkcie początkowym wyposażenia Badlands, otrzymuje tryby jazdy GOAT (Goes Over Any Type of Terrain), które obejmują kilka ustawień do wyboru w terenie. Posiadanie wyposażenia Heritage Limited zapewnia również tylny mechanizm różnicowy z wektorowaniem momentu obrotowego z blokowanym centralnym sprzęgłem do konfiguracji napędu na wszystkie koła, aby dobrze wykorzystać 29-calowe opony terenowe (235/65R-17). Dzięki wszystkim dodatkom terenowym, w tym aluminiowej osłonie podwozia, Bronco Sport Heritage Limited nie jest postrzegany jako najsłabszy przedstawiciel rodziny Bronco, ale bardziej wyróżniający się w stylu retro, który zdobi niektóre użyteczne pojazdy terenowe możliwości i przez cały czas zachowuje przyzwoitą zgodność z przepisami drogowymi. Chociaż układ kierowniczy jest w większości odłączony i zdrętwiały, istnieje pewne poczucie, gdzie wskazujesz Bronco Sport, mający raczej wysoką linię maski i wrażenie, iż siedzisz głęboko w ciele małego crossovera.
Bronco Sport Heritage Limited otrzymuje pakiet do holowania przyczepy klasy II z kontrolą kołysania przyczepy w standardzie, umożliwiając holowanie do 2.200 funtów wraz z parą przednich haków holowniczych.
Oszczędność paliwa
Bronco Sport jest niewątpliwie o wiele bardziej wydajny niż jego większe rodzeństwo Bronco, gdzie uzyskuje się w większości spójne szacunki zużycia paliwa, zaczynając od 21 mpg w mieście i 26 mpg na autostradzie z 2,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem z wyposażeniem Heritage Limited. Ta liczba jest nieco lepsza, wybierając podstawowy Bronco Sport Heritage z 1,5-litrowym silnikiem z turbodoładowaniem, który ląduje na 25 mpg w mieście i 28 mpg na autostradzie, ale z wielkim poświęceniem mocy i ogólnej wydajności.
Wnętrze i technologia
Wewnątrz nowego Forda Bronco Sport jest nieco wyjątkowa przestrzeń, która zachowuje wiele z tego, co jest lubiane w mniejszym Bronco Sport z wszechstronną i poręczną kabiną. Podczas gdy wnętrze Bronco Sport jest mniejsze, Ford mądrze wykorzystuje proporcje, z jednym niefortunnym wyjątkiem, jakim jest miejsce na nogi na tylnym siedzeniu. Miejsca na nogi z tyłu jest rozczarowująco mało, a wyżsi pasażerowie z przodu, którzy ustawiają elektrycznie regulowane oparcie przednich foteli, tylko pogarszają sytuację, nie pozostawiając wystarczająco dużo miejsca choćby dla małych dzieci.
Z przodu Bronco Sport Heritage Limited wykorzystuje inspirację retro z białymi wstawkami drzwi, fotelami obszytymi perforowaną skórą i winylem ze wstawkami w kratę oraz tabliczką w stylu retro oznaczającą typ pojazdu na konsoli środkowej. W przeciwnym razie wnętrze przypomina wiele z tego, co można znaleźć w załadowanym wykończeniu Bronco Sport Badlands z 8-calowym ekranem dotykowym informacyjno-rozrywkowym Sync 3, który ma integrację z Apple CarPlay i Android Auto. Dostępna jest również podkładka do bezprzewodowego ładowania telefona, wygodnie umieszczona pod mile widzianymi fizycznymi pokrętłami i przyciskami do dwustrefowej automatycznej klimatyzacji. Poniżej ekranu dotykowego mile widziane są fizyczne pokrętła i przyciski obsługujące 10-głośnikowy system audio Bang & Olufsen oraz wyłączające system start/stop.
Przestrzeń ładunkowa Bronco Sport jest bardzo praktyczna i pojemna, posiada pasy Molle i opcjonalną półkę/stolik systemu zarządzania ładunkiem. Z tylnymi oparciami dzielonymi w stosunku 60/40 jest nieco ponad 32 stopy sześcienne przestrzeni użytkowej. Złóż je i masz nieco ponad 65 stóp sześciennych miejsca do przechowywania.
Bezpieczeństwo
Ford wyposażył standardowo w nowy Bronco Sport najnowszy pakiet funkcji Co-Pilot360, który obejmuje ostrzeżenie przed kolizją z przodu/hamowanie awaryjne, asystent utrzymania pasa ruchu, ostrzeżenie o martwym polu z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu oraz automatyczne światła drogowe LED. . Opcjonalny pakiet Ford Co-Pilot360 Assist+, który znajduje się w moim załadowanym pojeździe testowym Bronco Sport Heritage Limited, zawiera adaptacyjny tempomat z rozpoznawaniem ograniczeń prędkości, asystenta omijania, zaawansowany system utrzymywania pasa ruchu i system nawigacji.
Cena
Ford rozegrał to sprytnie dzięki nowemu Bronco Sport, oferując szansę na wejście do „nowego Bronco”, choć o mniejszej obudowie, za przyzwoitą cenę początkową 29 215 USD. Przesuwając się w górę listy 5 poziomów wyposażenia, najwyższy zakres Bronco Sport Heritage Limited przywróci Ci sprawdzoną cenę 47 045 USD. Taka cena mogłaby być początkiem debaty, czy powinieneś zdecydować się na większego Bronco – ale nie czujesz bezczelności wyglądu retro i „sportowego” kompaktowego rozmiaru – jeżeli to ci odpowiada.
OBSERWUJ NAS DZISIAJ: