Odbudowany transportowiec Land Cruiser serii 70 — potężna "Troopia"

1 rok temu

Land Cruiser serii 70 Troop Carrier od dawna znany jest jako „Troopy” w Australii, jednym z krajów, w których jest sprzedawany w największej liczbie i stał się powszechnym elementem krajobrazu w wielu regionach wiejskich.

Sekretem trwałego sukcesu i popularności Troopy jest jego zdolność adaptacji, konstrukcja nadwozia to zasadniczo pickup z całkowicie zakrytym tyłem, który można ustawić do przewozu ładunku, ludzi, owiec, bel siana lub czegokolwiek innego, czego możesz potrzebować przemieszczać się z punktu A do punktu B.

Szybkie fakty – Land Cruiser serii 70 „Troopy”

Seria Land Cruiser 70 została wprowadzona na rynek w 1984 roku. Został zaprojektowany w celu zastąpienia odchodzącego Land Cruisera serii 40 i dołączenia do bardziej luksusowego Land Cruisera serii 60 w gamie modeli Toyoty z napędem 4 × 4. Wariant Troop Carrier, nazywany „Troopy”, został specjalnie dostosowany do potrzeb wojska, policji i innych organizacji, które wymagały wytrzymałego i niezawodnego pojazdu terenowego do transportu personelu i sprzętu. Chociaż Troop Carrier został opracowany do użytku wojskowego i policyjnego, znalazł swój prawdziwy dom jako własność cywilna w Afryce, Australii i Ameryce Południowej. Był szeroko stosowany w rolnictwie i gospodarce gruntami oraz w usługach transportowych – w Afryce nazywano go „Bush Taxi”. Seria Land Cruiser 70 cieszy się niezwykle długim cyklem produkcyjnym, a niektóre modele przez cały czas są produkowane po prawie 40 latach od ich pierwszego wprowadzenia. Jego wytrzymała konstrukcja, możliwości terenowe i niezawodność sprawiły, iż jest to popularny wybór wśród entuzjastów jazdy terenowej, poszukiwaczy przygód i różnych organizacji na całym świecie.

Land Cruisera serii 70

Seria Land Cruiser 70 została wprowadzona na rynek w 1984 roku jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na nowocześniejszą wersję długo w zębach Land Cruisera serii 40, która pierwotnie została wprowadzona na rynek ponad 20 lat wcześniej, w 1960 roku.

Land Cruiser serii 70 wywarł ogromny wpływ w Australii, gdzie pozostaje jednym z najpopularniejszych pojazdów wiejskich, a lista oczekujących na nowy ciągnie się przez 18 miesięcy. Zdjęcie dzięki uprzejmości Toyoty.

Seria 70 została zaprojektowana w celu zastąpienia Land Cruisera serii 40 i oferowania większej nowoczesności i komfortu, nie tracąc nic z legendarnych zdolności terenowych wcześniejszych serii modeli. Inżynierowie Toyoty wyznaczeni do tego zadania wykonali tak dobrą robotę, iż wersje serii 70 są przez cały czas produkowane prawie 40 lat później, co oznacza znacznie dłuższą żywotność niż seria 40.

Bardziej luksusowa seria Land Cruiser 60 została wprowadzona w 1980 r. Była to bardziej luksusowa gama modeli, a zarówno seria 70, jak i 60 były oferowane obok siebie u dealerów Toyoty, z których każdy był dostosowany do własnej, unikalnej grupy demograficznej.

Wariant Land Cruiser Troopy

Troop Carrier lub Troopy został specjalnie zaprojektowany, aby zaspokoić potrzeby wojska, policji i innych organizacji, które wymagały wytrzymałego i niezawodnego pojazdu zdolnego do transportu personelu i sprzętu w trudnych warunkach terenowych.

Wnętrze Land Cruisera z serii 70 było dużym ulepszeniem w stosunku do bardziej minimalnie wyposażonej serii 40, która zadebiutowała w 1960 roku.

Jak sama nazwa wskazuje, Troop Carrier miał znacznie więcej miejsc siedzących niż inne Land Cruisery, mógł przewozić do 12 osób (łącznie z kierowcą), co czyni go idealnym wyborem do transportu żołnierzy.

Troopy posiadał duży rozstaw osi i wysoką linię dachu, zapewniając wystarczającą ilość miejsca dla pasażerów i ładunku. Zasadniczo projekt był pickupem z całkowicie zamkniętą tylną częścią, podobną do popularnych australijskich „panelowych samochodów dostawczych” z lat 70. i 80. XX wieku.

Całkowicie zamknięta tylna część oznaczała, iż ​​pasażerowie siedzący z tyłu byli o wiele bardziej cywilizowani, zapewniała również ochronę przed żywiołami, a transport żywego inwentarza był prostszy, ponieważ nie trzeba było się martwić, iż zwierzęta rzucą się na wolność.

Dzięki konstrukcji nadwozia na ramie, solidnym osiom, wytrzymałemu zawieszeniu i słynnym niezawodnym silnikom, Troopy został zbudowany, aby wytrzymać dziesięciolecia nadużyć – i wiele z nich to wytrzymało, a wartość odsprzedaży pozostaje wysoka.

Tutaj widzimy serię 80 i serię 70 obok siebie, seria 80 zastąpiła wcześniejszą serię 60 i była sprzedawana przez całe lata 90. Zdjęcie dzięki uprzejmości Toyoty.

W niemałej mierze dzięki nowoczesnemu ruchowi „Van Life”, Troopy stał się ulubionym pojazdem do konwersji kamperów 4×4 w Australii i poza nią, umożliwiając ludziom dotarcie do znacznie bardziej odległych miejsc niż zwykły van.

Popyt na Land Cruisery serii 70 pozostaje tak duży w krajach takich jak Australia, iż ​​portfele zamówień musiały zostać tymczasowo zamknięte na początku 2023 r., do czasu skrócenia długiej listy oczekujących do łatwiejszego do opanowania poziomu. Wydaje się więc prawdopodobne, iż Toyota utrzyma rodzinę modeli w produkcji jeszcze przez jakiś czas.

Pokazany tutaj oddział Toyoty Land Cruiser z 1994 roku

Pojazd, który tu widzisz, rozpoczął życie jako południowoamerykański Land Cruiser FZJ75 Troop Carrier z Wenezueli. Został zakupiony w 2019 roku po remoncie silnika i sprowadzony do USA w 2021 roku podczas pandemii.

Ten Land Cruiser jest napędzany sześciocylindrowym rzędowym silnikiem 1FZ o pojemności 4,5 litra, moc jest przesyłana z powrotem przez 5-biegową manualną skrzynię biegów i dwuzakresową skrzynię rozdzielczą.

Odkąd przyjechał do Stanów, został poddany serii poważnych remontów, w tym przemalowaniu całego nadwozia na żółto. Dodatkowe prace obejmowały uszczelnienie spoin podłóg i wymianę kratki, przedniej szyby, uszczelnień, lusterek bocznych, świateł obrysowych i tylnych świateł.

Ten pojazd ma teraz również przyciemniane szyby, reflektory IPF, fajkę Safari, przedni zderzak ARB z osłoną szczotki, tylny zderzak ARB, podnośnik zawieszenia Old Man Emu 2 ″, stabilizację układu kierowniczego, plecione przewody hamulcowe i główny Aisin Cylinder hamulca.

Wnętrze zostało ulepszone poprzez ponowne obicie przednich foteli kubełkowych brązowym winylem, wymianę dopasowanych kolorystycznie paneli drzwi, odnowienie blachy w kolorze nadwozia, nową brązową winylową wykładzinę podłogową i klimatyzację.

Jest napędzany sześciocylindrowym rzędowym silnikiem 1FZ o pojemności 4,5 litra, który został poddany przeglądowi w ramach poprzedniego właściciela, a silnik został przekształcony w elektroniczny wtrysk paliwa w ramach obecnego właściciela przy użyciu komponentów Toyoty. Moc jest przesyłana z powrotem przez 5-biegową manualną skrzynię biegów i dwuzakresową skrzynię rozdzielczą.

Jest teraz oferowany na sprzedaż ze Scottsdale w Arizonie z częściami zamiennymi, dokumentami importowymi i czystym tytułem z Arizony w imieniu sprzedawcy. jeżeli chcesz przeczytać więcej na ten temat lub zarejestrować się do licytacji, możesz odwiedzić listę tutaj na stronie Bring a Trailer.




















Zdjęcia dzięki uprzejmości Bring a Trailer

Artykuły napisane przez Bena były publikowane w CNN, Popular Mechanics, Smithsonian Magazine, Road & Track Magazine, oficjalnym blogu Pinterest, oficjalnym blogu eBay Motors, BuzzFeed, Autoweek Magazine, Wired Magazine, Autoblog, Gear Patrol, Jalopnik, The Verge , i wiele więcej.

Silodrome zostało założone przez Bena w 2010 roku, odkąd strona stała się światowym liderem w sektorze motoryzacji alternatywnej i zabytkowej, z ponad milionem czytelników miesięcznie z całego świata i setkami tysięcy obserwujących na portalach społecznościowych głoska bezdźwięczna.

Idź do oryginalnego materiału