Od telefonów po samochody. Xiaomi rozpoczęło produkcję elektryków

1 miesiąc temu

Dyrektor generalny firmy Lei Jun powiedział, iż samochód Speed Ultra 7 (SU7) będzie kosztował mniej niż 70 tys. dolarów. Chiński gigant technologiczny zmierzy się z rywalami takimi jak Tesla i chiński BYD.

SU7 porównywany jest do modeli samochodów sportowych Porsche Taycan i Panamera. Będzie produkowany przez oddział państwowego producenta samochodów BAIC Group w fabryce w Pekinie, która może produkować choćby 200 tys. pojazdów rocznie. Xiaomi oświadczyło, iż w ciągu najbliższych 10 lat zainwestuje 10 miliardów dolarów w swój biznes motoryzacyjny.

Według firmy badawczej Counterpoint Xiaomi jest trzecim co do wielkości sprzedawcą telefonów na świecie, z udziałem w rynku wynoszącym około 12 proc.

Wojna cenowa

Premiera pierwszego samochodu Xiaomi następuje w momencie nasilania się wojny cenowej na chińskim rynku pojazdów elektrycznych. Tesla, na której czele stoi multimiliarder Elon Musk, w ostatnich miesiącach obniżyła cenę swoich samochodów w Chinach o tysiące dolarów. Inni lokalni rywale – jak np. najlepiej sprzedający się na świecie producent pojazdów elektrycznych BYD – także obniżyli ceny.

Jednocześnie rządy na całym świecie sprzeciwiają się importowi pojazdów elektrycznych wyprodukowanych za granicą, co jest uderzeniem we wspierane przez państwo chińskie firmy.

Inne firmy technologiczne także próbowały wejść na rynek samochodów elektrycznych. Apple w lutym – jak informowały media – podobno odwołało swoje plany budowy samochodu elektrycznego.

BBC, KR
Idź do oryginalnego materiału