Ruch na obwodnicy Słupska w ciągu S6 odbywa się już całą szerokością drogi. Jeszcze przed szczytem sezonu turystycznego GDDKiA zakończyła prace przy dobudowie drugiej jezdni na odcinku o długości ponad 9,5 km.
Obwodnica Słupska w ciągu S6
Zrealizowaną w latach 2008-2010 jednojezdniową trasę, z docelowym układem węzłów, rozbudowano o drugą jezdnię. W ramach prac poszerzono starą, południową jezdnię w kierunku Trójmiasta do 10 m. Dodatkowo poprawiono odwodnienie drogi. Kierowcy korzystają również z północnej nitki obwodnicy i nowego mostu przez rzekę Słupię. Ponadto zamontowano urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Celem inwestycji było stworzenie bezpiecznego odcinka drogi, zapewniającego wysoki komfort ruchu pojazdów oraz wyprowadzenie tranzytu z obszarów miejskich.
Na obwodnicy Słupska do sierpnia br. miejscami obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h w związku z montażem bramownic. Na koniec wakacji podwyższona zostanie prędkość do 120 km/h na całej długości trasy.


Budowa kolejnych kilometrów S6
GDDKiA kontynuuje prace na pozostałych czterech odcinkach S6 o długości ponad 60 km. Kolejne fragmenty nowo budowanej drogi ekspresowej to: Słupsk – Bobrowniki, Bobrowniki – Skórowo, Skórowo – Leśnice i Leśnice – Bożepole Wielkie. Szacuje się, iż roboty na całej trasie zakończą się w pierwszej połowie 2026 r. Docelowo S6 połączy Trójmiasto ze Szczecinem.
Pod koniec 2022 r. oddano do użytkowania trzy fragmenty S6 między Bożepolem Wielkim a Gdynią, o łącznej długości ok. 42 km. Inwestycja była podzielona na trzy odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie – Luzino, Luzino – Szemud i Szemud – Gdynia.

Część szlaku Via Hanseatica
Droga ekspresowa S6 (od 2025 r. oficjalnie jako „Trasa Kaszubska”) jest częścią międzynarodowej trasy Via Hanseatica łączącej miasta południowego Bałtyku, od niemieckiej Lubeki po łotewską Rygę. Na węźle Gdańsk Południe ma wspólny przebieg z S7, gdzie łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, a w tym roku połączy się z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej. DK6 w obecnym kształcie jest ważnym elementem sieci dróg międzynarodowych m.in. jako część trasy europejskiej E28. W granicach Polski to 480 km drogi od Kołbaskowa (granica z Niemcami) do Grzechotek (granica z Obwodem Królewieckim).
Wsparcie z UE
Pod koniec kwietnia br. budowa S6 na odcinku Słupsk – Bożepole Wielkie otrzymała wsparcie ze środków UE z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). Wartość całej inwestycji to niemal 2,9 mld zł, a dofinansowanie z UE wynosi ponad 1,4 mld zł.