Obwodnica Poręby i Zawiercia. Jest wykonawca kolejnego odcinka

1 tydzień temu

Zadanie jest kontynuacją I etapu budowanej od marca 2022 r. obwodnicy Poręby i Zawiercia. Trasa w ciągu DK78 będzie liczyć 7,5 km. Zacznie się od węzła Kromołów, który powstaje w ramach I etapu prac. Jej końcem będzie rondo w Żerkowicach zaplanowane w ramach realizacji sąsiedniej obwodnicy Kroczyc (w kwietniu wydano zezwolenie na realizację inwestycji drogowej – ZRID).

W przetargu złożono 10 ofert. Najkorzystniejsza jest firmy Polaqua opiewająca na 234 mln zł.

Dwujezdniowa obwodnica Poręby i Zawiercia będzie miała klasę GP (droga główna ruchu przyspieszonego), zostanie dostosowana do o nacisku 11,5 tony na oś. Zaplanowano cztery obiekty inżynieryjne w ciągu drogi obwodowej na skrzyżowaniach z ulicami Harcerską, Karlińską, Szymona Szymonowica i przejazdem rolniczym w Zawierciu.

Na roboty budowlane (zadanie będzie realizowane w formule „buduj”) przeznaczono 28 miesięcy od chwili podpisania kontrakty z wyłączeniem okresów zimowych. Kierowcy będą mogli skorzystać z obwodnicy połowie 2027 r.

DK78 jest ważnym połączeniem z lotniskiem w Pyrzowicach. Przebiega przez powiaty będziński i zawierciański, połączy się z obwodnicą Siewierza. Obwodnica Poręby i Zawiercia ma wyprowadzić ruch tranzytowy z miejscowości położonych wzdłuż tej trasy. Nowy przebieg skróci przejazd drogą obwodową do 16 min (trasa ominie kilkadziesiąt skrzyżowań na istniejącym przebiegu DK78). Do 2027 r. we wschodnie części woj. śląskiego zostanie przebudowanych 55 km tej drogi.

Na pierwszej części obwodnicy Poręby i Zawiercia zaawansowanie robót wynosi niemal 65%. Długość tej trasy wyniesie 16,7 km.

Przeczytaj także: Małopolska – przetargi na rozbudowę ważnej drogi krajowej

Idź do oryginalnego materiału