Obwodnica Krakowa. Nowy etap budowy kładki

1 tydzień temu

W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu prac, 7 maja 2024 r. na odcinku około 500 m zamknięte zostaną oba lewe pasy DK94 (w kierunku węzła Modlnica i w stronę Katowic). Kierowcy będą mieć do dyspozycji prawe pasy oraz pas do zjazdu (kierunek węzeł Modlnica) i do włączania się (w stronę Katowic). Zmiana organizacji ruchu ma związek z tym, iż między jezdniami budowana będzie tymczasowa podpora pośrednia, która posłuży do montażu stalowej konstrukcji kładki (finalnie zostanie rozebrana). Taka organizacja ruchu potrwa do końca września.

Gotowe są już fundamenty i przyczółki przyszłego przejścia nad DK94. Zakończono też przekładanie instalacji gazowych i wodnych, prowadzone są prace ziemne. Stalowa konstrukcja kładki dotarła na plac budowy.

Do posadowienia kładki zdecydowano się wykorzystać pale CFA (ang. Continous Flight Auger), czyli formowane świdrem ciągłym. Pod każdym przyczółkiem planowano instalację 28 pali o średnicy 600 mm oraz długości do 7,5 m.

Kładka ma być gotowa w listopadzie 2024 r. Przeprowadzenie wszystkich prac pochłonie prawie 5,9 mln zł (do zadania wykonawcy należy także poprawa stanu technicznego lewego wiaduktu na węźle Modlnica).

Kładka nad obwodnicą Krakowa

Budowany obiekt pozwoli bezpiecznie poruszać się między ulicami Wiązową i Św. Wojciecha w Modlnicy, gdzie w tej chwili należy korzystać z dwóch przejść, które znajdują się na zjazdach łączących ul. Częstochowską z obwodnicą Krakowa między węzłami Modlnica i Modlniczka. To droga krajowa nr 94, która w przyszłości stanie się częścią budowanej w tej chwili północnej obwodnicy Krakowa. Trasa obwodowa powstaje w ciągu drogi ekspresowej S52, a na łącznicach tras o tym standardzie nie mogą poruszać się piesi. Stąd budowa kładki.

Przeczytaj także: Obwodnica Krakowa. Konstrukcja tunelu gotowa. Co dalej?

Idź do oryginalnego materiału