"Na ten moment czekaliśmy bardzo długo" - podkreślił Klimczak, zaznaczając, iż inwestycje zostaną udostępnione na zasadzie przejezdności, co pozwoli na ich wcześniejsze użytkowanie. Według aktualnych planów, obie trasy mają zostać udostępnione kierowcom 23 grudnia.
Co oznacza "przejezdność"?
Nowe odcinki dróg będą dostępne dla ruchu jeszcze przed ostatecznym zakończeniem wszystkich prac budowlanych. Pełne otwarcie przewidywane jest za 2-3 miesiące, jednak już teraz umożliwienie korzystania z trasy ma ułatwić przemieszczanie się w kluczowym okresie przedświątecznym, gdy ruch na drogach znacznie wzrasta.
Północna Obwodnica Krakowa - najważniejszy element S52
ReklamaBudowana od 2018 roku Północna Obwodnica Krakowa to 12,5-kilometrowa dwujezdniowa droga ekspresowa, która łączy węzły Modlnica i Kraków Mistrzejowice. Na trasie zaplanowano trzy węzły drogowe: Zielonki, Węgrzce i Batowice, a dodatkowo w ramach inwestycji powstaje 33 km dróg lokalnych.Inwestycję realizuje konsorcjum Gulermak i Mosty Łódź na zasadzie "zaprojektuj i zbuduj", a jej wartość przekracza 2,4 mld zł, z czego prawie 680 mln zł pochodzi z funduszy UE.
Droga S7 Widoma-Kraków - ważne połączenie północy Małopolski
Ostatni odcinek drogi S7, łączący Widomą z Krakowem, to najważniejszy element w poprawie komunikacji na północnych obrzeżach miasta. Składa się z dwóch części: 11,2 km odcinka pozamiejskiego do węzła Mistrzejowice oraz 7,1 km odcinka miejskiego w Nowej Hucie, obejmującego dwa węzły - Mistrzejowice i Grębałów.
Trasa, choć od początku była mocno zaawansowana technicznie, wymagała licznych zmian projektowych, co opóźniło prace. Ostateczne zakończenie budowy węzła Mistrzejowice planowane jest na 2025 rok.
Nowe odcinki dróg ekspresowych poprawią płynność ruchu nie tylko wokół Krakowa, ale także na trasach wylotowych z miasta. Inwestycja odciąży zakorkowane obszary i skróci czas podróży zarówno dla mieszkańców, jak i turystów.