Obalenie mitu M3 kontra M4 i otwieracz BMW CCA Spring

1 rok temu

Witamy w piątek. Pytanie o skrzynkę pocztową na temat BMW M3 kontra M4 jest kierowane w twoją stronę, a odpowiedź przychodzi wraz z galerią BMW CCA Spring Opener, aby pomóc zilustrować mój punkt widzenia.

Jak zawsze, napisz do mnie!

Pytanie

Czy jest jakaś różnica między M3 a M4 z technicznego punktu widzenia? Przysięgam, iż M4 wydaje się nieco bardziej sportowy w porównaniu do M3, a ponieważ nie potrzebuję prawdziwego tylnego siedzenia, zastanawiam się, czy M4 jest dobrym rozwiązaniem.

– Jerry

Odpowiedź

Jerry, odpowiedź na to pytanie jest zaskakująco trudna. Krótka wersja jest taka, iż ​​są prawie identyczne. Ale jeżeli przyjrzymy się głębiej, mogę pokazać kilka różnic między M3 a M4.

Wyszukiwanie w Internecie nie ujawnia zbyt wiele poza zwykłym „M3 ma cztery drzwi za więcej…” Nieważne, nie musimy kończyć tego zdania. Zamiast tego popracujmy trochę z liczbami.

Seria 3 i 4 to nie ten sam samochód

M3 i M4 wyglądają identycznie z przodu.

Oczywiście te bliźniaki M są wzorowane na swoich małych braciach, seriach 3 i 4. Ale samochody M uderzają w sok. Nabierają masy.

Najpierw mierzymy rozstaw kół w Serii 3/M3 lub szerokość między środkiem przedniej i tylnej opony.

Rozstaw kół przednich serii 3: 62,3 Rozstaw kół przednich M3: 63,7 Rozstaw kół tylnych serii 3: 61,7 Rozstaw kół tylnych M3: 63,2

Następnie seria 4

Rozstaw kół przednich serii 4: 62,3 Rozstaw kół przednich M4: 63,7 Rozstaw kół tylnych serii 4: 62,7 Rozstaw kół tylnych M4: 63,2

Sedany mają większe otwory w nadwoziu, ale dzięki nowoczesnej technologii sztywność pozostaje taka sama jak w coupe.

Zasadniczo seria 4 jest szersza z tyłu o jeden cal w porównaniu z serią 3. Oba są mniejsze niż M3 i M4, ale ponieważ M3 jest oparty na węższym nadwoziu serii 3, jego podwozie wymaga nieco więcej finezji, aby uzyskać szerokość M4. Właśnie tam pojawiają się te pyszne duże biodra.

Waga dla M3

Skrzydło wygląda lepiej na M4, więc… to jest to.

Następna sprawa to waga i wzrost. Użyjemy podstawowej wersji podręcznika dla obu:

M3: 3840 funtów, 56,4 cala wysokości M4: 3830 funtów, 54,8 cala wysokości

Teraz, zanim zaczniesz pisać ten e-mail – nie, nie zauważysz dziesięciu funtów. Ale te dwa cale wzrostu to dość znacząca różnica, zwłaszcza jeżeli M3, którym jeździłeś, było wyposażone w szyberdach w przeciwieństwie do tego z włókna węglowego. Zarówno M3, jak i M4 mają identyczne rozstawy osi i długość całkowitą, więc ich rozkład masy jest prawie identyczny (52,9 / 47,1 – M3, 52,7 / 47,3 – M4).

Każdy i tak obniża swój samochód M, więc różnica wysokości jest prawie zanegowana.
To dużo tyłków G. Najwyraźniej mają różne stylizacje, ale to wszystko jest powierzchowne.

Czas techniczny

Jak dotąd nie możemy znaleźć powodu, dla którego Jerry uważa, iż ​​M4 jeździ lepiej – naprawdę potrzebujesz wprawnej ręki, aby wyczuć drobne różnice, jakie ma M4.

Usuń płaskie plastikowe osłony pod każdym samochodem, a otrzymasz wystarczającą ilość płyt usztywniających i usztywniających, aby zbudować nowy most na rzece Hudson. Naśmiewamy się z tych samochodów M, które ważą o wiele więcej niż ich poprzednicy, ale jedno spojrzenie tutaj dowodzi, iż nie dzieje się tak tylko z powodu dodatkowego okablowania i ekranów.

Coupé M4.

Numery części zawieszenia, przełożenia układu kierowniczego i wszystkie inne elementy układu napędowego są identyczne. To nie obejmuje M4 CSL, ale to historia na inny dzień.

Nie ty, ty jesteś inny.

M3 kontra M4 dotyczy percepcji

Wentylatory E9X – wasze samochody też są takie same.

Do dziś M4 to tak naprawdę tylko M3 Coupe. BMW wyciągnął Audi, aby ich coupe było lepsze niż ich odpowiednik w wersji sedan, a z kolei pobiera za nie więcej.

To nie tylko G8X. Generacje E i F cierpiały z powodu tego samego problemu „coupe musi być bardziej sportowe”. Żadne nie są. Więc Jerry, uznaj mit za obalony. M3 vs M4 nie jest tak naprawdę walką. Po prostu wybierz ten, który najbardziej Ci się podoba.

CS (i GTS) mają inną dynamikę zawieszenia niż zwykłe samochody.

Galeria BMW CCA Spring Opener

But klauna!
Piękna seria 7 Marka, którą nakręciłem w zeszłym roku.
F8X to samochód bardzo JDM, więc koła JDM na nim działają.
Nowe winglety w tej serii 2.
Faceci z Porsche zawsze w końcu wracają.
Indywidualne M4. Przepraszam, zapomniałem o niebieskim.
Kto lepiej nosi Brooklyn?
Kiedy idziesz na wystawę i widzisz samochód taki jak twój…
Człowieku, szkoda, iż ​​nie dostałem jednego z nich zamiast sedana.
Alpinę E34 B10.
Zawsze dobra mieszanka na tych pokazach.

Chcesz sprawdzić swój samochód?

Jeśli mieszkasz w okolicy trzech stanów i chcesz, żebym to sprawdził, wyślij mi e-mail!

Wspieraj sprawę

Prowizje mogą być otrzymywane za linki do produktów na tej stronie. Pomóż, jeżeli możesz.

Używam korpusów i obiektywów aparatu Nikon, Westcott Ice Light 2, statywu Manfrotto, filtrów B + W oraz iMaca Pro, aby tworzyć dzieła sztuki, które tu widzisz.

Śledź nas na Instagramie @machineswithsouls

Podobają Ci się recenzje? Rozgłosić

Idź do oryginalnego materiału