SsangYong zmienił swoją nazwę na KGM, jednak nie zmienia swojej ofensywnej strategii dotyczącej europejskiego rynku. Całkowicie nowy SUV jest dostępny w Polsce już od 122 700 złotych, a teraz otrzymał zupełnie nowy układ napędowy. Po raz pierwszy w swojej historii były SsangYong wprowadza do swojej oferty hybrydowy układ napędowy. Jednostka ma charakteryzować się niezłą dynamiką i dużymi oszczędnościami.
Nowy wielki SUV z oszczędną hybrydą
Koreański producent samochodów KGM po raz pierwszy rozszerza swoją ofertę układów napędowych o pełną hybrydę. Połączenie silnika spalinowego i elektrycznego początkowo będzie stosowane w modelu Torres. Duży SUV w Polsce w tej chwili wyceniony jest na 122 700 złotych brutto, przy wykorzystaniu finansowania KGM. Wszystko wskazuje na to, iż hybryda będzie kosztowała tyle samo.
SUV otrzyma moc aż 204 koni mechanicznych. Pochodzi ona z 1,5-litrowego silnika spalinowego. Jednostka jest turbodoładowana i samodzielnie generuje 150 koni mechanicznych. Do tego mamy także silnik elektryczny o mocy 177 koni mechanicznych, który generuje moment obrotowy 300 Nm. Choć matematyka wskazuje na nieco inny wynik, moc tego zestawu to 204 konie mechaniczne. Według producenta, SUV z układem hybrydowym Dual-Tech będzie palił zaledwie 6,1 l/100 kilometrów.
Ponadto, nowy Torres w hybrydzie może poruszać się wyłącznie na energii elektrycznej, bez generowania spalin. SUV w tej opcji może rozpędzić się maksymalnie do 100 km/h. Umożliwia to kompaktowy akumulator o pojemności 1,85 kWh, który w zależności od zapotrzebowania na energię jest zasilany przez silnik spalinowy lub układ hamowania rekuperacyjnego. Zdejmując nogę z pedału gazu, energia kinetyczna wraca do akumulatora. Ale moc rekuperacji możemy regulować w trzech poziomach dzięki łopatek przy kierownicy.
Z jaką ceną przyjedzie do Polski?
Na podstawie danych w czasie rzeczywistym system wybiera najbardziej optymalny tryb jazdy, aby zapewnić idealną interakcję między silnikiem benzynowym, elektrycznym, lub obydwoma naraz. Na przykład, w trybie szeregowym silnik spalinowy działa jak generator napędzający silnik elektryczny. W trybie równoległym jednostki działają wspólnie, aby zapewnić szybsze przyspieszenie lub wyższe prędkości.
SUV ma maksymalną prędkość ograniczoną do 180 km/h. W środku znajdziemy m. in. cyfrowy panel wskaźników za kierownicą. Są tu informacje o aktualnym trybie jazdy, czy przepływie energii.
Jednakże, na chwilę obecną nie mamy informacji o polskim cenniku. Jednakże, Torres Hybrid na rynku niemieckim będzie oferowany w wersji Essential za 32 990 euro, czyli około 139 000 złotych. To dokładnie taka sama cena, jaką ma w tej chwili w Polsce Torres przed rabatami. Możliwe więc, iż gdy pojawi się w Polsce, wariant hybrydowy będzie dostępny również za około 123 000 złotych.