Nowy Volkswagen T-Roc już z polskim cenami. Czym producent tłumaczy tak drastyczną podwyżkę?

3 dni temu

Nowy Volkswagen T-Roc już do kupienia w Polsce. Kompaktowy SUV z Wolfsburga mocno podrożał względem poprzednika, ale już w podstawowej wersji ma większy silnik. Czym jeszcze Niemcy uzasadniają wyraźnie wyższą cenę?

Premiera nowego wcielenia Volkswagena T-Roca nie oznacza, iż jego poprzednik zniknął z oferty. Wciąż można kupić to auto w cenie startującej z pułapu 107 490 zł. Tyle kosztuje wariant z 1-litrowym, 3-cylindrowym silnikiem o mocy 116 KM, współpracującym z przekładnią ręczną.

https://magazynauto.pl/testy/kia-xceed-mazda-cx-30-toyota-c-hr-volkswagen-t-roc-kompakty-ktore-przyciagaja-wzrok-porownanie,aid,4202

Nowy Volkswagen T-Roc kosztuje już wyraźnie więcej. Trzeba za niego zapłacić bowiem od 130 390 zł. Tyle iż pod maską tego samochodu znajduje się już zelektryfikowany, 4-cylindrowy silnik 1.5 eTSI, współpracujący z 7-biegową przekładnią DSG.

Nowy T-Roc z zewnątrz nie zmienił się mocno, jednak teraz wygląda nowocześniej niż poprzednio. fot. Adam Mikuła/Motor

Niemcy podwyżkę tłumaczą również większym, nowocześniejszym nadwoziem, lepszym wykończeniem oraz bogatszym wyposażeniem.

Niezłe wyposażenie w serii

Bazowa wersja T-Roca, zwana Trend, obejmuje:

  • reflektory LED
  • ekran centralny o przekątnej 10,3”
  • automatyczną klimatyzację
  • bezkluczykowe uruchamianie
  • łączność App Connect
  • systemy bezpieczeństwa (hamowanie awaryjne, asystent skrzyżowań, asystent pasa z ostrzeganiem przy wysiadaniu)
W nadkolach pomieszczą się teraz koła o maksymalnej średnicy 20". fot. Adam Mikuła/Motor

Następna w kolejności jest odmiana Life w cenie 133 790 zł. Do jej wyposażenia dodano kamerę cofania, ekran 12,9”, system Emergency Assist oraz alarm.

Na szczycie oferty nowego T-Roca znajduje się w tej chwili wersja Style (148 090 zł). Zawiera ona m.in.:

  • wybór trybów jazdy
  • podgrzewane fotele z masażem i podgrzewaną kierownicę
  • Park Assist Plus
  • Driving Control Experience (personalizacja wrażeń z jazdy)
  • klimatyzację 3-strefową
  • oświetlenie nastrojowe z 30 kolorami
  • dostęp bezkluczykowy i podświetlane logo marki
https://magazynauto.pl/testy/volkswagen-tayron-2-0-tdi-dsg-4motion-test-dane-techniczne-wymiary-silnik-osiagi-spalanie-bagaznik-prowadzenie-wyposazenie-cena,aid,5285

Tyle trzeba wydać na wariant 150-konny

Wersje z jednostką 1.5 eTSI o mocy 150 KM wyceniono na 146 190 zł (Life) i 148 190 zł (Style). Volkswagen poinformował również o ofercie leasingu nowego T-Roca na 48 miesięcy, z 10-procentowym wkładem własnym i limitem 15 000 km rocznie. Koszt? Od 999 zł netto miesięcznie.

Bagażnik ma w tej chwili pojemność 465 l, czyli o 20 l więcej niż w modelu pierwszej generacji. fot. Adam Mikuła/Motor

Płatne opcje nowego crossovera z Wolfsburga obejmują m.in.:

  • pakiet zimowy (podgrzewane fotele i kierownica)
  • reflektory IQ. Light LED Matrix
  • system Travel Assist z ekranem head-up
  • pakiet Black Style
  • nagłośnienie Harman Kardon
  • tapicerkę skórzaną
  • system Easy Open&Close z elektryczną klapą

Bardziej postawne nadwozie

Choć nowy Volkswagen T-Roc mocno przypomina poprzednika, z zewnątrz wyraźnie urósł, szczególnie na długość (+12,2 cm). w tej chwili między zderzakami mierzy więc 437 cm, ma 183 cm szerokości oraz 156 cm wysokości.

Dodatkowe centymetry przełożyły się na większą przestrzeń w drugim rzędzie oraz w bagażniku, który w tej chwili legitymuje się pojemność 465 l. To o 20 l więcej niż w modelu pierwszej generacji.

Zupełnie nowy kokpit zawiera dwa ekrany, z których centralny ma przekątną 10,4 lub 12,9". fot. Adam Mikuła/Motor

Co jeszcze? Aerodynamika nadwozia poprawiła się o 10%, a w nadkolach zmieszczą się teraz koła o średnicy do 20 cali (wcześniej 19). Volkswagen chwali się także wyższą jakością wykonania i nowym materiałem na szczycie deski rozdzielczej, przypominającym strukturę tkaniny.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/volkswagen-tnie-koszty-rozwoju-nowych-modeli-a-co-z-ich-jakoscia,aid,4746

Duże zmiany nastąpiły także w kabinie. Z kokpitu zniknął fizyczny panel klimatyzacji. Jego rolę przejęły podświetlane suwaki pod centralnym ekranem 10,4” lub 12,9”.

Uporządkowany ekran wykorzystuje system operacyjny znany z większych modeli Volkswagena. fot. Adam Mikuła/Motor

Multimedia oparto na tym samym systemie operacyjnym, co w Golfie czy Tiguanie. Zawierają one m.in. asystenta głosowego IDA, opartego na AI, bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay oraz aktualizacje online. Kierowca ma do dyspozycji cyfrowe zegary (trzy warianty widoków) i head-up display.

https://magazynauto.pl/testy/volkswagen-tiguan-1-5-ehybrid-test-opinie-silnik-osiagi-zasieg-cena,aid,4780

Dwa silniki to dopiero początek

Nowy Volkswagen T-Roc na razie w swojej ofercie ma dwie jednostki napędowe 1.5 eTSI o mocy 116 lub 150 KM. W przyszłym roku do oferty wejdzie 204-konny wariant 2.0 eTSI.

Niemcy zapowiedzieli również pełne hybrydy, opracowane od podstaw, ale nie podali terminu ich debiutu.

2098

Idź do oryginalnego materiału