Nowy Volkswagen ID.7 – oficjalne zdjęcia i informacje

1 rok temu

Volkswagen ID.7 to elektryczna limuzyna, która w ofercie marki zastąpi Passata w wersji sedan. Dowiedz się więcej na temat najnowszego modelu z Wolfsburga.

Volkswagen konsekwentnie rozbudowuje swoją gamę aut z napędem elektrycznym. W samym tylko 2023 roku na rynku pojawią się trzy nowe modele – odświeżony ID.3, ID. Buzz z wydłużonym rozstawem osi oraz flagowy ID.7. Ten ostatni miał dziś swoją premierę. Oto, co już wiemy na temat elektrycznego następcy Passata.

Od strony wizualnej nowy Volkswagen ID.7 nie stanowi rewolucji. Został bowiem zaprojektowany w stylu, który znamy z wcześniejszych modeli z rodziny ID. Na uznanie zasługuje jednak dopracowana aerodynamika (współczynnik cx to zaledwie 0,23). Sam wygląd nadwozia z nisko poprowadzoną linią dachu wpisuje się w nurt „czterodrzwiowych coupe”, choć ze względu na klapę bagażnika otwieraną wraz z szybą jest po prostu liftbackiem.

Volkswagen ID.7 mierzy blisko 5 metrów długości, a jego rozstaw osi wynosi prawie 3 metry, co przekłada się na dużą ilość miejsca dla pasażerów w obu rzędach siedzeń oraz 532-litrowy bagażnik. Na liście wyposażenia standardowego tej elektrycznej limuzyny znajdziemy m.in. wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością oraz 15-calowy ekran dotykowy systemu inforozrywki. Centralny wyświetlacz jest najważniejszym elementem kokpitu, ponieważ za jego pomocą zarządza się wszystkimi funkcjami auta, w tym także klimatyzacją, a choćby ustawieniem kratek wentylacyjnych. Znajdujące się poniżej ekranu dotykowe suwaki do regulacji temperatury i głośności otrzymały podświetlenie.

1 z 4

Wrażenie robią również dostępne opcje. Volkswagen ID.7 może być wyposażony w m.in. adaptacyjne fotele Climatronic z funkcjami chłodzenia, ogrzewania i suszenia oraz rozbudowanym masażem. Ponadto z listy dodatków będzie można wybrać np. automatycznie przyciemniany dach panoramiczny oraz 700-watowe nagłośnienie firmy Harman Kardon (14 wysokiej klasy głośników, w tym głośnik centralny z przodu i subwoofer w bagażniku). ID.7 jest też przystosowany do półautonomicznej jazdy za sprawą systemu Travel Assist, a dodatkowo potrafi jeszcze samodzielnie wykonywać różne manewry na parkingu dzięki asystentowi parkowania z funkcją pamięci.

ID.7 bazuje na sprawdzonej już platformie MEB, ale jako pierwszy model Volkswagena otrzymał nową generację układu napędowego, która wytwarza 286 KM i 545 Nm. Umieszczony z tyłu silnik elektryczny przekazuje moc w całości na tylną oś, ale niewykluczone, iż w przyszłości dołączy wariant GTX z napędem na wszystkie koła. Klienci będą mieli do wyboru dwie pojemności baterii – 82 kWh (77 kWh netto) oraz 91 kWh (86 kWh netto). Niemiecki producent deklaruje, iż jego flagowa limuzyna przejedzie nawet 700 km w cyklu WLTP.

Volkswagen ID.7 zostanie wprowadzony na europejski rynek jesienią tego roku, a jego produkcja będzie się odbywać w zakładach w Emden. Dokładna specyfikacja poszczególnych wersji oraz ceny pozostają jak na razie nieznane.

Idź do oryginalnego materiału