Po 3 latach od premiery Volkswagen odświeżył model Arteon. Największą nowością jest wariant Shooting Brake, który może być ciekawą alternatywą dla Passata w kombi. Atrakcyjny design to główny, ale nie jedyny jego wyróżnik.
Wersja Shooting Brake będzie oferowana obok liftbacka
Pomijając charakterystyczną LED-ową listwę, która łączy przednie reflektory zaginające się w kształt kija hokejowego kilka się w wyglądzie Arteona zmieniło. Zmodernizowany zderzak zyskał chromowany pasek iwiększe wloty powietrza. Z tyłu można zauważyć nowe światła, chromowane wykończenie i sportowy układ wydechowy z nowym dyfuzorem.
Większa praktyczność
Volkswagen Arteon w wersji Shooting Brake w porównaniu z liftbackiem oferuje 11 mm więcej przestrzeni nad głową z przodu i 48 mm z tyłu. To zasługa poprowadzonej linii dachu. Bagażnik tak ukształtowanego nadwozia cechuje się pojemnością 565 litrów i 1632 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.
Hybryda plug-in w ofercie
Niemcy potwierdzili wprowadzenie hybrydowego układu napędowego typu plug-in, znanego m.in. z Passata GTE (turbodoładowany 1.4 l TSI z jednostką elektryczną). Jego moc całkowita wynosi 218 KM, a zasięg na samym prądzie to ok. 54 kilometrów.
Trochę sportowych emocji dostarczy Arteon z literką R
Nad najmocniejszą odmianą Arteona pracował Jost Capito, człowiek odpowiedzialny za sukcesy marki w WRC. Arteon R ma 320 KM (i 420 Nm) z 2-litrowego 4-cylindrowego silnika plus napęd na wszystkie koła. To o 40 KM więcej od obecnej wersji. W zależności od sytuacji na drodze system R Performance Torque Vectoring wybierze rozkład momentu obrotowego między osiami, z przekazaniem choćby 100% mocy na jedno koło. W tej wersji Arteon wyróżnia się obniżonym o 20 mm zawieszeniem z adaptacyjnymi amortyzatorami, większymi hamulcami (tarcze w rozmiarze 18 cali) oraz 20-calowymi felgami.
Pozostała gama silnikowa obejmuje dwie jednostki benzynowe 2.0 TSI (190 i 280 KM) i dwa diesle 2.0 TDI (150 i 200 KM).
W kabinie debiutuje nowy kokpit i przeprojektowana kierownica
Zmian jest jednak znacznie więcej. Klimatyzację będzie się obsługiwało teraz z pozycji panelu dotykowego, co pewnie zmartwi fanów tradycyjnych guzików. W miejscu klasycznego zegara na środku deski pojawił się przycisk świateł awaryjnych. System informacyjno-rozrywkowy MIB3 zapewnia pełną łączność z Internetem wraz z bezprzewodową obsługą Android Auto i Apple CarPlay. Na pokładzie znajdziemy także 30-kolorowy system oświetlenia wnętrza, bezprzewodową ładowarkę i 700-watowy zestaw audio Harman Kardon.
W kwestii nowinek technologicznych nowy Arteon zyskuje opcjonalny system Travel Assist. Pozwala on na częściowo zautomatyzowaną jazdę przy prędkości do 210 km/h. Dopracowano również funkcjonalność zestawu kamer 360 stopni.
Na cennik Arteona musimy jeszcze poczekać, podobnie jak na jego debiut w salonach.
Zdjęcia: motor1.com