Nowy SUV z chińskiej stajni MG. Model ES5 ma silnik o mocy 168 KM i mnóstwo wyposażenia w podstawie

2 godzin temu

Chiński gigant SAIC-MG zaprezentował w swojej ojczyźnie nowego SUV-a, który docelowo ma trafić także na rynku eksportowe. Elektryczny SUV będzie zatem dostępny także w Europie, Wielkiej Brytanii, czy Australii. Model o nazwie ES5 dzieli swoje podstawy z innym elektrykiem MG4. W porównaniu ze swoim poprzednikiem znajdziemy jednak wiele zmian.

Nowy SUV ma przyciągnąć większą liczbę klientów

fot. MG

MG ZS otrzymał zupełnie nową generację na rok 2025, ale ten SUV dostępny będzie wyłącznie w hybrydzie. Chińczycy zdecydowali się porzucić wersję elektryczną dla tego modelu. Zamiast przyjmować podobną strategię dla w pełni elektrycznego ZS EV, firma postanowiła wprowadzić na rynek zupełnie inny model. Przy tym skorzystali ze wszystkich dostępnych najnowszych postępów w technologii EV.

ES5 otrzymał całkiem czysty język stylizacji. Brak przedniego grilla wyraźnie odróżnia go od modeli napędzanych silnikiem spalinowym. Wloty powietrza na przednim zderzaku to nawiązanie do MG Cyberster Roadstera. Podczas gdy przednie dzielone reflektory LED są węższe i mniej agresywne niż wcześniej. Profil jest dość ogólny, a tylne światła obejmujące całą maskę są dość podobne do tych, które znajdziemy w MG4.

fot. MG

SUV mierzy 4476 mm długości, a więc jest o 162 mm dłuższy od odchodzącego ZS EV. Większy rozmiar bierze się przede wszystkim z dłuższego rozstawu osi, który został teraz rozciągnięty do 2730 mm. Wewnątrz znajdziemy płaską kierownicę, cyfrowy zestaw wskaźników oraz duży ekran multimediów. Jest także obszerna konsola środkowa.

Opcje silnikowe i rywale w UE

MG ES5 zbudowany jest na modułowej, skalowalnej platformie MSP. Dzieli ją między innymi z podstawowym w gamie hatchbackiem MG4. SUV jest zasilany pojedynczym silnikiem elektrycznym na tylnej osi. Generuje on 168 koni mechanicznych i dysponuje 250 Nm momentu obrotowego. Czy samochód będzie dostępny także z mocniejszymi układanki napędowymi? To na ten moment pozostaje niewiadomą.

fot. MG

W Chinach SUV będzie miał trzy różne opcje wydajnego akumulatora fosforanowego z litego żelaza. Jest on produkowany przez wspólne przedsięwzięcie gigantów SAIC-CATL. Według chińskiego biura patentowego największa bateria będzie miała pojemność 62,2 kWh, oferując maksymalny zasięg na poziomie 525 kilometrów.

Ale wszystko wskazuje na to, iż MG ES5 pojawi się na rynkach eksportowych już w 2025 roku. W Europie będzie rywalizować z subkompaktowlmi SUV-ami takimi jak KIA EV4, czy Peugeot E-2008. Chociaż jego rozmiar można porównać bardziej do segmentu większych, kompaktowych SUV-ów. To z pewnością będzie dużym atutem chińskiego samochodu.

fot. MG
Idź do oryginalnego materiału