Nowy SUV Kia wjechał tu jak złoto, pogrążając konkurencję w rozpaczy. Dla Polaków jest specjalna cena, choćby 106 900 zł

2 godzin temu

SUV, zwłaszcza segmentu B, okazuje się żyłą złota dla coraz większej liczby producentów. Wprowadzenie kolejnego takiego crossovera okazało się strzałem w dziesiątkę dla Kii. Koreańska marka swoim nowym, elektrycznym EV3 zmierza po tytuł bestsellera w debiutanckim roku na rynku holenderskim.

Z tego artykułu dowiesz się:
Toggle
  • SUV na prąd pierwszym wyborem w Holandii
  • Kia z 10-procentowym udziałem

W Holandii sprzedaż nowych samochodów jest na podobnym poziomie jak w ubiegłym roku. Z danych BOVAG wynika, iż od stycznia do listopada 2025 r. zarejestrowano tam prawie 340 tys. (339 846 szt.) nowych aut. To tylko o 1,4 proc. mniej niż 12 miesięcy temu. Listopad pozwolił nieco zmniejszyć tę stratę, bo 35 601 rejestracji oznaczało wzrost o 3,3 proc. rok do roku. Prawie połowę (48,3 proc.) nowych aut z salonu stanowiły w zeszłym miesiącu elektryki.

Kia EV3. // fot. materiały prasowe

SUV na prąd pierwszym wyborem w Holandii

Auta na prąd stały się niezwykle popularne w Holandii. To m.in. dzięki temu już w debiutanckim roku Kia EV3 (9 696 szt.) rozbiła tam bank. Model kosztujący w Polsce od 106 900 zł (w przypadku maksymalnego dofinansowania i premii z programu „NaszEauto”) zmierza tam pewnie po pierwszą lokatę. Niepewność co do wygranej naruszyło tylko wyraźne, listopadowe zwycięstwo innego elektryka-debiutanta Skody Elroq. Czeski SUV na miesiąc przed końcem roku ma 8 892 rejestracje.

Po najniższy stopień podium w Holandii zmierza z kolei Kia Picanto (8 580 szt.). Hit segmentu A wyprzedza tam choćby ubiegłorocznego bestsellera, Teslę Model Y (7 323 szt.), której sprzedaż spadła o ponad połowę (-51,2 proc.). Do czołowej piątki rynku wbiła się Toyota Yaris Cross (6 116 szt.). Japoński SUV wyprzedził zeszłorocznego bestsellera salonów Kia, czyli model Niro (6 069 szt.).

Skoda Elroq. // fot. materiały prasowe

Próg 5 tys. rejestracji przekroczyły tam w tym roku jeszcze tylko Toyota Aygo X (5 604 szt.) i Tesla Model 3 (5 009 szt.). Taki pułap jest też w zasięgu Forda Kugi (4 888 szt.). O ostatnie miejsce w Top 10 powalczą Volvo XC40/EX40 (4 808 szt.), Toyota Yaris (4 727 szt.) i Volkswagen Tiguan (4 703 szt.). Pierwszą piętnastkę kompletują tam Renault Clio (4 429 szt.) oraz Peugeot 208 (4 332 szt.).

Kia z 10-procentowym udziałem

Sumując rejestracje wszystkich modeli, to najpopularniejszą marką w Holandii jest Kia (34 406 szt.). Wynik jest o 6,1 proc. lepszy niż w zeszłym roku, co przekłada się na aż 10,1-procentowy udział w rynku. W tym roku drugie miejsce prawdopodobnie wpadnie w ręce Volkswagena (27 005 szt.). Podium, tak jak rok temu, być może uzupełni Toyota (24 312 szt.).

Kia Picanto. // fot. materiały prasowe

W grze o czołową trójkę pozostaje jednak Skoda (23 323 szt.). Do czołowej piątki załapuje się tam jeszcze Renault (21 347 szt.). Najpopularniejszymi markami premium są w Holandii BMW (20 202 szt.) i Volvo (17 100 szt.). Natomiast Hyundai (15 797 szt.) sprzedaje więcej aut od Audi (14 416 szt.) oraz Forda (14 227 szt.).

Idź do oryginalnego materiału