
Firmy stanowią największą grupę klientów nowych samochodów w Polsce. Ich wybory nie zawsze są zbieżne z preferencjami klientów indywidualnych. Widać to nie tylko w kompaktach otwierających ranking, ale i w SUV-ach, gdzie dominuje nowy hit Hyundaia. Sprawdziliśmy, co w tym roku najczęściej dołączało do flot polskich firm.
- Jeśli firma chce SUV-a, najczęściej sięga po tego Hyundaia
- Chińskie marki w firmowym Top 20
Rejestracje firmowe to główna siła napędowa polskiego rynku motoryzacyjnego. Według raportu PZPM tegoroczna liczba rejestracji dla klienta instytucjonalnego osiągnęła pułap 362 419 szt. To o 7,1 proc. więcej niż od stycznia do listopada 2024 r. Tylko w zeszłym miesiącu firmy zarejestrowały 33 780 nowych aut osobowych. Listopad był zatem o 4,1 proc. lepszy od zeszłorocznego.
Jeśli firma chce SUV-a, najczęściej sięga po tego Hyundaia
Tegoroczną królową flot ponownie jest Toyota Corolla (19 121 szt.). Jednak jej rejestracje spadły o 12,5 proc. 14-procentowy wzrost odnotowuje druga w rankingu Skoda Octavia (16 373 szt.), która była najpopularniejsza w listopadzie. Na podium jest najczęściej wybierany przez firmy SUV, czyli Hyundai Tucson (7 010 szt.). Ceny bestsellera Hyundaia spadły już choćby do 117 400 zł, choć w zeszłym roku rejestracji było o 10,2 proc. więcej.
Hyundai Tucson. // fot. materiały prasowePrzedsiębiorcy często stawiają też na Toyoty: Yaris (6 874 szt.) oraz C-HR (6 651 szt.). Blisko nich jest też Skoda Superb (6 480 szt.), wyprzedzająca Toyotę Yaris Cross (5 952 szt.). Faworyt klientów indywidualnych, Kia Sportage (5 529 szt.) wśród firm jest ósmy. Czołową dziesiątkę tej grupy klientów kompletują Mercedes GLC (5 475 szt.) i Toyota RAV4 (5 456 szt.).
Do najpopularniejszych modeli zaliczymy też Volvo XC60 (5 442 szt.) i Skodę Kodiaq (5 245 szt.). Najbliżej progu 5 tys. firmowych rejestracji są Volkswagen Golf (4 842 szt.) oraz Skody: Fabia (4 783 szt.) i Scala (4 677 szt.). Z kolei Nissan Qashqai (4 052 szt.) jest tuż przed Audi Q5 (3 982 szt.) i Volkswagenem Passatem (3 895 szt.). Firmowe Top 20 uzupełniają Cupra Formentor (3 870 szt.) i BMW X3 (3 794 szt.).
Chińskie marki w firmowym Top 20
Marką najczęściej wybieraną przez polskich klientów instytucjonalnych jest Toyota (55 400 szt.). Najlepsza w listopadzie Skoda raczej nie ma już szans na dogonienie lidera, mając dorobek 45 605 szt. Nie zakończyła się za to walka o najniższy stopień podium. Na 1 miesiąc przed końcem roku na trzecie miejsce obsadza BMW (25 026 szt.), ale tuż za nim jest Volkswagen (24 342 szt.). Zbliżone rezultaty odnotowali w tym roku Mercedes (23 245 szt.) i Audi (23 219 szt.).
Toyota Corolla sedan. // fot. materiały prasoweNa kolejnych miejscach znajdziemy marki koreańskie: Hyundai (16 537 szt.) i Kia (13 980 szt.). W pierwszej dziesiątce mieszczą się też Renault (11 685 szt.) i Volvo (11 555 szt.). Do walki o Top 10 można na ostatnią chwilę załapać się Ford (11 016 szt.). O 5-cyfrowy wynik wśród firm powalczy raczej już tylko Lexus (9 591 szt.). Nie osiągną go już chyba na pewno Dacia (8 626 szt.) i Cupra (8 219 szt.). W najlepszej piętnastce znajdziemy też Peugeota (7 445 szt.), który wyprzedza Opla (6 458 szt.) i Nissana (6 359 szt.). Za Citroenem (5 732 szt.) plasują się już chińskie marki: MG (4 988 szt.) i BYD (3 619 szt.).

1 godzina temu













