Nowy Renault Master. Aerodynamiczny dostawczak w trzech wersjach napędowych

profiauto.pl 9 miesięcy temu

Renault Master nowej 4. generacji debiutuje oficjalnie z nowym wyglądem, który zoptymalizowano pod kątem aerodynamiki. Popularny van oferuje szeroką gamę silników i wiele możliwości konfiguracji przestrzeni ładunkowej.

Renault popracował nad aerodynamiką Mastera

Dostawczak jest o 20% bardziej aerodynamiczny od poprzednika, co jest efektem na nowo zaprojektowanej krótszej maski, pochylonej przedniej szyby oraz opływowej konstrukcji dachu. Te zmiany mają mieć oczywiście przełożenie na spalanie, które jak obliczył producent bedzie o 1,5 l niższe na każde przejechane 100 km.

Sama stylistyka czerpie z pasażerskich modeli Renault. Z przodu wyróżniają się reflektory LED w kształcie litery C jak w Megane oraz nowy emblemat na powiększonym grillu. Renault przygotował również ponad 300 odcieni lakierów dla Mastera – standardem jest siedem opcji malowania.

Renault Master – jednostki napędowe

Zacznijmy od diesla – w ofercie znajdziemy cztery takie silniki o mocach: 105, 130, 150 i 170 KM. To nowo opracowane konstrukcje, które zestawiono z manualną skrzynią biegów lub 9-biegowym automatem.

Mastera będzie można również wybrać w wersji elektrycznej. Francuzi przygotowali dwie odmiany silnikowe. Pierwszy dysponuje mocą 130 KM, drugi oferuje 143 KM. W obydwu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm. Słabszy silnik połączono z akumulatorem o pojemności 40 kWh, co przekłada się na 180 kilometrów zasięgu. Mocniejszy wariant wykorzystuje baterię o pojemności 87 kWh, umożliwiającej pokonanie do 410 kilometrów. Wybór dla klientów wydaje się zatem oczywisty – wersja z akumulatorem o pojemności zaledwie 40 kWh nie brzmi bowiem zbyt dobrze.

Duży akumulator jest kompatybilny z szybkim ładowanie prądem stałym o mocy 130 kW, auto posiada również funkcje Vehicle to Load i Vehicle to Grid do zasilania urządzeń zewnętrznych.

W przyszłości w gamie Renault zadebiutuje również wodorowa wersja Mastera.

Renault Master – kokpit

We wnętrzu zagościł standardowy 10-calowy dotykowy ekran multimediów z wbudowaną funkcją Google oraz cyfrowy zestaw wskaźników. Kierownica pochodzi z pasażerskiego modelu. Nie brakuje pokręteł do obsługi klimatyzacji oraz licznych schowków (w sumie aż 135 l). Ponadto można liczyć na dodatkowe półki do przechowywania różnych rzeczy, uchwyty na kubki, czy porty USB-C.

Nowa generacja Mastera będzie dostępna w ponad 40 konfiguracjach nadwoziowych uwzględniających różną długość i wysokość pojazdu. Pojemność przestrzeni ładunkowej może mieć od 11 do 22 metrów sześciennych, a ładowność wynosi 4 tony. Wszystko to czyni z Mastera pojazd mocno konkurencyjny w swojej klasie (rywale to m.in. Transit, Ducato, czy Crafter).

Renault Master będzie powstawał w Batilly, we Francji, a do sprzedaży trafi w pierwszym półroczu 2024 roku. Jego cenę poznamy bliżej premiery rynkowej.

Zdjęcia: Renault

Idź do oryginalnego materiału