Nowy Qashqai e-Power ze świetnym wynikiem spalania w teście ADAC Ecotest

moto-przestrzen.pl 3 godzin temu

Po niedawnej premierze nowego, udoskonalonego układu napędowego e‑POWER w Nissanie Qashqai, niemiecka organizacja motoryzacyjna ADAC opublikowała oficjalny wynik zużycia paliwa w teście Ecotest – 5,4 l/100 km. Oznacza to redukcję o niemal 15% w porównaniu z poprzednią wersją napędu i plasuje Nissana Qashqai e-POWER w czołówce pod względem efektywności paliwowej w swoim segmencie.

Procedura testowa ADAC łączy badania laboratoryjne z testami dynamicznymi, aby uzyskać wynik zużycia paliwa możliwie najlepiej odzwierciedlający rzeczywiste warunki eksploatacji.

Nowa generacja układu e-POWER w Nissanie Qashqai została wyposażona w całkowicie nowy silnik spalinowy, opracowany z myślą o jeszcze wyższej wydajności i kulturze pracy. Zespół inżynierów odpowiedzialnych za układ napędowy wyznaczył szeroki zakres obszarów rozwoju, koncentrując się przede wszystkim na optymalizacji zużycia paliwa przy prędkościach autostradowych typowych dla Europy – do 130 km/h. Efektem tych działań są imponujące rezultaty w zakresie efektywności oraz ograniczenia wpływu na środowisko:

  • Niższa emisja spalin: oprócz ograniczenia zużycia paliwa, nowy układ e-POWER w Nissanie Qashqai zapewnia także spadek emisji CO₂ – z 116 do 102 g/km według normy WLTP, co oznacza poprawę o 12%. Tak znakomite wyniki przyczyniły się do uzyskania przez Qashqai e-POWER ogólnej oceny czterech na pięć gwiazdek w teście ADAC Ecotest.
  • Imponujący zasięg niskie zużycie paliwa w połączeniu ze zbiornikiem o pojemności 55 litrów przekłada się na teoretyczny zasięg 1018 km – o 145 km więcej na jednym tankowaniu, co dotychczas było spotykane głównie w samochodach z silnikiem wysokoprężnym. Z kolei według procedury WLTP zasięg ten wynosi choćby 1222 km.

Większy komfort akustyczny

ADAC zwrócił uwagę, iż udoskonalony układ e-POWER przyczynił się do wyraźnego wyciszenia pracy układu napędowego. Zarówno subiektywne odczucia, jak i obiektywne pomiary potwierdzają, iż Nissan Qashqai e-POWER jest teraz zauważalnie cichszy, a poziom hałasu przy prędkości 130 km/h uległ znacznemu zmniejszeniu. Według pomiarów Nissana redukcja hałasu wynosi 5,6 dB, co plasuje model na poziomie porównywalnym z samochodami w pełni elektrycznymi.

Dodatkowo, właściciele nowego Nissana Qashqai z napędem e-POWER mogą liczyć na niższe całkowite koszty eksploatacji dzięki wydłużeniu interwałów serwisowych z 15 000 km do 20 000 km.

Odnosząc się do wyników testu ADAC Ecotest, David Moss, wiceprezes Nissana ds. badań i rozwoju w regionie AMIEO (Afryka, Bliski Wschód, Indie i Oceania), powiedział: „Kierując się japońską zasadą Kaizen, oznaczającą nieustanne doskonalenie, inżynierowie Nissana odpowiedzialni za układy napędowe włożyli ogrom pracy w dalszy rozwój innowacyjnej technologii e-POWER. Efekty dla klientów są wymierne – niższe zużycie paliwa, imponujący zasięg na jednym tankowaniu oraz jeszcze bardziej dopracowane, płynne wrażenia z jazdy zbliżone do samochodów elektrycznych, bez jakichkolwiek kompromisów w osiągach. Co więcej, lepsza efektywność paliwowa i niższa emisja to istotny krok w kierunku ograniczenia wpływu samochodów na środowisko – kluczowego celu, który przyświeca wszystkim naszym działaniom”.

„Wynik zużycia paliwa uzyskany w teście ADAC Ecotest jest potwierdzeniem zaangażowania Nissana w ułatwianie przejścia od tradycyjnych napędów spalinowych do mobilności bezemisyjnej. Jesteśmy przekonani, iż nasi klienci to docenią” – dodał.

Wrażenia z jazdy jak w samochodzie elektrycznym

W przeciwieństwie do tradycyjnych hybryd, układ e-POWER w Nissanie Qashqai wykorzystuje silnik benzynowy wyłącznie do wytwarzania energii elektrycznej, która następnie zasila silnik elektryczny napędzający koła. Oznacza to, iż pojazd porusza się wyłącznie dzięki napędowi elektrycznemu, oferując natychmiastowy moment obrotowy, płynne przyspieszenie i cichą pracę – wszystko to bez konieczności ładowania z gniazdka.

Nowy, zmodernizowany układ napędowy e-POWER w konfiguracji 5-w-1 integruje silnik elektryczny, generator, falownik, przekładnię redukcyjną oraz przekładnię podwyższającą prędkość obrotową w jednej, kompaktowej obudowie, połączonej z całkowicie nowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra. Zastosowano w nim również autorską koncepcję spalania Nissana – STARC, która podniosła sprawność cieplną do poziomu 42%, co jest wynikiem wyjątkowo wysokim w tej klasie. Technologia ta stabilizuje proces spalania w cylindrach, dzięki czemu silnik pracuje ciszej i bardziej efektywnie przy niższych prędkościach obrotowych.

Oprócz kompleksowych zmian w układzie e-POWER, Nissan Qashqai zyskał również udoskonalone funkcje łączności dzięki systemowi multimedialnemu z usługami Google wbudowanymi w interfejs. Rozwiązanie to zapewnia dostęp do Map Google, Asystenta Google oraz sklepu Play Store. Nowości obejmują m.in. obsługę głosową dzięki Asystenta Google, dostęp do dodatkowych aplikacji przez Google Play, prognozy pogody dla zaplanowanych celów podróży oraz funkcję Nissan Trip Stories, która umożliwia łatwe rejestrowanie i udostępnianie ulubionych tras za pośrednictwem aplikacji NissanConnect Services.

Dodatkowe ulepszenia technologiczne obejmują rozszerzony zakres inteligentnej jazdy dzięki poprawionym funkcjom systemu wspomagania kierowcy ProPILOT, takim jak lepsze interfejsy jazdy autonomicznej po drogach wielopasmowych, zapewniające skuteczniejsze monitorowanie ruchu i rozpoznawanie otoczenia.

Nissan Qashqai z nowym napędem e-POWER jest produkowany od lipca tego roku w ultranowoczesnej fabryce marki w Sunderland w Wielkiej Brytanii, a pierwsze egzemplarze trafiają właśnie do salonów sprzedaży w Polsce.

Idź do oryginalnego materiału