Peugeot 308 trzeciej generacji przynosi zmianę stylistyki i większą praktyczność. Volkswagen Golf zyska godnego rywala.
Zacznijmy od wymiarów: nowy Peugeot 308 jest większy od poprzednika
Ma 4367 mm długości (+110 mm) i 1859 mm szerokości (+55 mm). Sporo urósł też rozstaw osi, który teraz wynosi 2675 mm (+55 mm). Aby stworzyć smuklejszą sylwetkę Peugeot obniżył jedynie wysokość hatchbacka – o równe 20 mm (do 1441 mm). Wszystkie te zmiany z jednej strony przekładają się na niższy współczynnik powietrza CX 0,28 oraz większą przestronność we wnętrzu.
Co ciekawe, Peugeot 308 zwiększył swoje wymiary, ale pojemność bagażnika nieznacznie zmalała – z 420 do 412 l. Po złożeniu tylnych foteli otrzymamy w sumie 1323 l. Na szczęście producent pomyślał o licznych schowkach i skrytkach w kabinie, które zapewniają extra 34l przestrzeni bagażowej
Peugeot 308 najkorzystniej prezentuje się z przodu
Przednia kratka nawiązuje do najnowszych modeli 3008 i 5008. Reflektory LED-owe zestawione z pionowymi światłami LED do jazdy dziennej wyglądają świetnie. Nowe logo z głową ryczącego lwa to powrót do estetyki z lat 60. ubiegłego wieku. Światła tylne z charakterystycznym pazurem, które łączy ze sobą błyszcząca czarna listwa są nie mniej efektowne.
Poza reprezentacyjnymi lakierami Olivine Green i Vertigo Blue (na zdjęciach) Peugeot 308 będzie dostępny w kolorach Elixir Red, White Banquise Grey, Pearl White, Black Perla Nera i Artense (srebrny). Każdy więc znajdzie coś dla siebie.
Wnętrze to połączenie nowoczesności z elegancją
W topowej wersji znajdziemy 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników z funkcją 3D, któremu będzie towarzyszył centralny ekran dotykowy. Zostawiono też kilka przycisków fizycznych, co nie było takie oczywiste.
Począwszy od ładowarki indukcyjnej, poprzez 10-głośnikowe nagłośnienie Focal, na elektrycznie regulowanych fotelach kończąc – we wnętrzu jest wszystko to, czego można oczekiwać od hatchbacka z aspiracjami bycia premium. Jest choćby oczyszczacz powietrza, pokazujący aktualny stan zanieczyszczenia na głównym wyświetlaczu.
Wśród licznych systemów wspomagających kierowcę i poprawiających jego bezpieczeństwo są m.in. adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go, funkcja automatycznego zatrzymywania się i jazdy w korku, kamera 360 stopni, czy system monitorowania ruchu poprzecznego.
Peugeot 308 – silniki
Podstawową jednostką będzie 3-cylindrowy silnik 1.2 PureTech w dwóch wariantach mocy: 110 i 130 KM. Do tego 6-biegowa manualna skrzynią lub opcjonalny 8-stopniowy automat (mocniejsza wersja). Przewidziano również 4-cylindrowego diesla 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM.
Jeśli chodzi o hybrydy, Peugeot stawia na wersje z wtyczką w konfiguracji 180 i 225-konnej. W obu przypadkach bateria litowo-jonowa ma 12,4 kWh pojemności, a zasięg na samym prądzie wynosi solidne 60 km.
Peugeot 308 – kiedy w sprzedaży?
Rywala Volkswagena Golfa zobaczymy w salonach w drugiej połowie roku.
Zdjęcia: motor1.com
Przeczytaj również: Peugeot 308 SW – oto ładnie i praktyczne kombi