Nowy największy SUV w ofercie Mazdy w Europie – pięciometrowe CX-80 – wjeżdża do Polski

1 rok temu

CX-80 to nowy flagowy model w europejskiej gamie Mazdy. Japońskiego SUV-a będzie można kupić w odmianie sześcio- lub siedmiomiejscowej, ze specjalnością zakładu, czyli sześciocylindrowym silnikiem Diesla oraz jako hybrydę plug-in z jednostką benzynową.

Od dłuższego czasu było wiadomo, iż europejska oferta Mazdy zostanie wzbogacona o dużego SUV-a, który będzie pełnił rolę najbardziej prestiżowego modelu w gamie tej marki. Teraz ujrzał on światło dzienne – nazywa się CX-80 i jest blisko spokrewniony z CX-60, czyli SUV-em klasy średniej Mazdy.

https://magazynauto.pl/testy/mazda-cx-60-3-3-e-skyactiv-d-200-km-2wd-sluszna-tesknota-za-wielkim-dieslem,aid,3477

Potężne wymiary

To, iż CX-80 wygląda do środkowego słupka w zasadzie tak samo jak CX-60 nie jest niczym dziwnym, zważywszy iż oba model dzielą rozwiązania techniczne, w tym to najważniejsze, czyli płytę podłogową, nazywaną przez Mazdę dużą platformą. Z założenia silniki są w niej umieszczane wzdłużnie z przodu a podstawowe warianty aut na niej opartych dysponują tylnym napędem.

Podstawowe wymiary CX-80 są następujące: długość 499,5 cm, szerokość 189 cm, wysokość 171 cm. CX-80 zdecydowanie przerasta zatem na długość CX-60, które mierzy 474,5 cm. Owe 25 cm różnicy wynika z wydłużenia rozstawu osi, który w CX-80 wynosi 312 cm i jest wyraźnie większy niż np. w Audi Q7 (300,5 cm) i niemal identyczny jak np. w Audi A8L (312,8 cm).

Dzięki temu można było CX-80 wyposażyć w trzeci rząd siedzeń, do którego dostęp ma być całkiem wygodny za sprawą przesuwanego środkowego rzędu oraz bardzo szerokich drzwi. Mazda zaznacza jednak, iż o komfortowej podróży na miejscach zupełnie z tyłu mogą myśleć osoby o wzroście do 1,7 m. CX-80 może mieć w środkowym rzędzie tradycyjną 3-osobową kanapę lub tzw. dwa oddzielne kapitańskie fotele (w wersji z przejściem pomiędzy nimi lub z wygodnym podłokietnikiem).

Bagażnik CX-80 ma pojemność od 258 l (wszystkie siedzenia rozłożone) przez 566-687 l (3. rząd złożony; w zależności od położenia środkowej kanapy) do maksymalnie 1971 l (dwa miejsca, do dachu).

https://magazynauto.pl/testy/mazdy-rx-8-i-mx-30-e-skyactiv-r-ev-dwa-sposoby-na-wankla-porownanie,aid,3818

Dwa silniki do wyboru – diesel i hybryda plug-in

Mazda pozostaje wierna dieslom i także w CX-80 znajdzie się tego typu jednostka. To rzędowy, turbodoładowany silnik o 6 cylindrach i pojemności 3,3 l, wspomagany 48-woltową instalacją mikrohybrydową. Rozwija on 254 KM i 550 Nm, zapewniając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,4 s oraz prędkość maksymalną 219 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi zaś 5,7-5,8 l/10 km.

Drugą wersją jest hybryda typu plug-in, w której wspólnie pracują silniki benzynowy 2.5 R4 oraz elektryczny dając łącznie 327 KM i 500 Nm. Ten wariant jest dynamiczniejszy, bo 100 km/h uzyskuje w 6,8 s od startu, ale jego prędkość maksymalna jest za to niższa (195 km/h). Akumulator trakcyjny o pojemności 17,8 kWh ma zapewniać 60 km zasięgu w trybie jazdy elektrycznej.

Każda Mazda CX-80 ma napęd na cztery koła oraz 8-biegową automatyczną przekładnię.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-mazdy-14-modeli-zalety-wady-usterki-polecane-wersje,aid,2521

Ile kosztuje Mazda CX-80?

Mazda CX-80 będzie oferowana w pięciu wersjach: Exclusive-line, Homura, Takumi, Homura Plus oraz Takumi Plus. Gros wyposażenia opcjonalnego zostało pogrupowane w pakiety. Podano już cenę auta z silnikiem wysokoprężnym 3.3 254 KM. W podstawowej dla CX-80 odmianie Exclusive-line wynosi ona 280 900 zł. Dla porównania CX-60 Exclusive-line 3.3 254 KM 4x4 kosztuje o 26 tys. zł mniej.

Mazda CX-80 to 5-metrowy SUV klasy wyższej. Mazda
Największe różnice w wyglądzie pomiędzy CX-80 a CX-60 są widoczne w kształcie tylnego słupka i trzeciego bocznego okna. Inaczej poprowadzona linia dachu sprawia, iż nowy model jest wyższy o 2,4 cm. Mazda
Rozstaw osi CX-80 to aż 312 cm. Mazda
W CX-60 rozstaw osi wynosi o 25 cm mniej – 287 cm.
Deska rozdzielcza w CX-80 jest taka jak w CX-60. Mazda
W przeciwieństwie do CX-60, w CX-80 kanapa jest przesuwana (w zakresie 12 cm) i ma większy kąt pochylenia oparć. Mazda
Zamiast kanapy CX-80 może mieć osobne siedzenia, w dwóch wariantach: z podłokietnikiem (na fot.) lub bez niego. Mazda
Odmiana PHEV może mieć 1500-watowy zasilacz, który pozwala na podłączenie do ładowania urządzeń zewnętrznych. Mazda
Przy komplecie pasażerów bagażnik ma pojemność 258 l. Mazda
Idź do oryginalnego materiału