Nowy Mitsubishi Outlander PHEV zaprezentowany

2 miesięcy temu

Marka Mitsubishi zaprezentowała czwartą generację modelu Mitsubishi Outlander PHEV, SUV-a segmentu D, opracowanego podobno specjalnie dla klienta z Europy.

Mitsubishi Motors Europe prezentuje w kolejnym etapie ofensywy produktowej firmy nowego Outlandera PHEV, opracowanego specjalnie dla Europy SUV-a segmentu D. Czwarta generacja flagowego modelu japońskiej marki to hybryda plug-in nowej generacji.

Wymiary nowego Outlandera PHEV (wysokość 1750 mm, długość 4719 mm, szerokość 1862 mm i rozstaw osi 2704 mm) przekładają się na funkcjonalność i wysoki komfort podróżowania. Nowy Outlander PHEV oferuje siedem wybieranych trybów jazdy (NORMAL, ECO, POWER, TARMAC, GRAVEL, SNOW i MUD).

Układ łączy czterocylindrowy silnik benzynowy, dwa silniki elektryczne o dużej mocy, zasilane przez większy akumulator litowo-jonowy, przenosząc moc na koła za pośrednictwem przekładni z funkcją elektronicznie sterowanej zmiany biegów, co skutkuje wg producenta większą o około 40% mocą w porównaniu z modelem poprzedniej generacji.

Akumulator trakcyjny ma teraz pojemność 22,7 kWh, nowy model może więc uzyskać większy zasięg w trybie w pełni elektrycznym, pokonując dłuższe odcinki pomiędzy trybami korzystającymi z silnika spalinowego. Według oficjalnych danych procedury testowej WLTP, zasięg w trybie w pełni elektrycznym sięga 86 km.

Przedni silnik elektryczny generuje moc 85 kW (116 KM) i moment obrotowy 255 Nm. Silnik tylny osiąga 100 kW (136 KM) i 195 Nm, mieści się jednak w mniejszym korpusie dzięki zintegrowanej jednostce sterującej, co ułatwiło rozmieszczenie całego zespołu napędowego.

Silnik spalinowy ma pojemność 2360 cm3, ma 136 KM i 203 Nm momentu obrotowego, nie jest więc absolutnie wysilony, co może wpływać na trwałość. Sumaryczna moc całego układu to 302 KM. Zwiększono też zbiornik paliwa do 53 litrów, co ma wystarczyć na zasięg 844 km bez uzupełniania energii, czy to elektrycznej, czy też tej z węglowodorów.

Wyższa moc oznacza, iż przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa teraz znacznie krócej (7,9 sekund), co ułatwia na przykład włączanie się do ruchu na autostradzie.

Nowy Outlander PHEV został wyposażony w ośmio- lub dwunastogłośnikowy system audio Dynamic Sound, opracowany we współpracy z renomowanym producentem nagłośnienia Yamaha. Zestaw został specjalnie dostrojony do charakterystyki akustycznej kabiny, dzięki czemu uzyskano podobno realistyczne brzmienie.

Wnętrze jest emanacją omotenashi – cechującego Japończyków pietyzmu w podejściu do szczegółów oraz gościnności. Kabina ma dostarczać pasażerom wyjątkowych doznań, największy nacisk położono jednak na jej funkcjonalność, wygodę i dobrą widoczność.

Zestaw zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę i zwiększających jego wygodę dba o bezpieczeństwo pojazdu, pasażerów i innych użytkowników dróg, niezależnie od warunków jazdy.

Nowy Outlander jest objęty pięcioletnią gwarancją fabryczną producenta. o ile chcielibyście obejrzeć premierę tego auta, to podrzucam poniżej stosowne wideo:

Produkcja tego modelu w Japonii rozpocznie się w grudniu tego roku a sprzedaż w Polsce ruszy w marcu 2025 roku. Ceny nie zostały jeszcze ujawnione. A poniżej jeszcze galeria:

Jeśli artykuł Nowy Mitsubishi Outlander PHEV zaprezentowany nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału