Mitsubishi nie ma ostatnio dobrej passy. Legendarne modele to już przeszłość, dwa najpopularniejsze to kopie Renault, a własne nie sprzedają się najlepiej. Sytuację ma poprawić nowa generacja Outlandera. Ten bardzo lubiany kiedyś SUV ostatnio też trochę zniknął z ulic. Nowy model dostępny jest wyłącznie jako hybryda plug-in, podobnie jak w Nissanie szeregowo – równoległa. Jednostka spalinowa to znany już z poprzedniego modelu czterocylindrowy silnik o pojemności 2,3 litra o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 203 Nm. Towarzyszą mu dwa silniki elektryczne, przedni o mocy 116 KM (moment 255 Nm) i tylny – 136 KM i 195 Nm. Łączna moc systemowa to 302 KM. Zasięg na prądzie wzrósł do ponad 80 km, dzięki zastosowaniu większej baterii, która ma teraz pojemność 22,7 kWh. Większy jest też zbiornik paliwa – 53 litry, dzięki czemu całkowity zasięg ma według producenta przekraczać 840 km.
Nowy Outlander może poruszać się w trzech trybach jazdy: całkowicie elektrycznym (przy naładowanym akumulatorze), hybrydowym szeregowym, wykorzystującym silnik spalinowy jako generator lub hybrydowym równoległym, gdy oba silniki pracują jednocześnie podczas jazdy z wyższymi prędkościami. Kierowca ma także do wyboru siedem trybów – NORMAL, ECO, POWER, TARMAC, GRAVEL, SNOW i MUD.
Spory SUV
Mitsubishi Outlander to spory SUV – jego długość wynosi 4,72 metra, a rozstaw osi 2,70 metra. Samochód ma cztery wersje wyposażenia – Inform, Invite, Intense oraz Instyle. Do wyboru jest zestaw audio Yamaha z ośmioma lub dwunastoma głośnikami. Kierowca ma do dyspozycji dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala – zestaw wskaźników oraz ekran centralny obsługujący nawigację TomTom Live informującą o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.
Bezpieczeństwo
Samochód wyposażono także w różne systemy bezpieczeństwa, włącznie z na przykład funkcją stabilizacji toru jazdy przyczepy. Z kolei przy komplecie pasażerów bądź znacznej ilości bagażu kierowca może skorzystać z cyfrowego lusterka wstecznego.
Importer nie podał jeszcze cennika nowego modelu, nie należy jednak oczekiwać okazyjnych cen Outlandera. Duży, hybrydowy SUV musi swoje kosztować Jak wypadnie na tle konkurencji, także chińskiej – przekonamy się po wejściu do sprzedaży.
Informacja prasowa (BŁ)
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.