Nowy Mercedes CLA z benzynowymi silnikami z miękką hybrydą trafił do sprzedaży. Ceny: od 192 500 zł

2 godzin temu

Do tej pory nowe CLA było dostępne jedynie w wersjach elektrycznych. Teraz dołączają do nich benzynowe 1.5 R4 MHEV 48 V. Do wyboru jest pięć odmian, zarówno z napędem na przednie, jak i cztery koła.

Nowa, trzecia generacja Mercedesa CLA zadebiutowała jako samochód elektryczny, ale już podczas premiery zapowiedziano, iż dość gwałtownie gamę uzupełnią odmiany z silnikami benzynowymi, wspomagane układem tzw. miękkiej hybrydy. I właśnie trafiły one do sprzedaży. Tak, jak w przypadku "elektryka" na razie są one dostępne tylko w CLA w wariancie nadwoziowym typu sedan, ale niedługo oba rodzaje napędu będzie można mieć także w CLA Shooting Brake, czyli kombi.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowy-mercedes-cla-shooting-brake-na-poczatek-tylko-elektryczny,aid,5385

Trzy poziomy mocy

Do CLA trafił nowy czterocylindrowy silnik z modułowej rodziny FAME (oznaczenie M 252) o pojemności skokowej 1499 cm3, wyposażony w turbodoładowanie i pracujący w oszczędnym cyklu Millera (stosunkowo wczesne zamykanie zaworów dolotowych zmniejsza straty energii, zwłaszcza podczas sprężania) – generuje on 136, 163 lub 190 KM. Wspomaga go instalacja MHEV. Silnik elektryczny i jego podzespoły zintegrowano z nową dwusprzęgłową przekładnią o 8 biegach. Jednostka elektryczna jest zasilana z litowo-jonowego akumulatora 48 V o pojemności 1,3 kWh. Przy niewielkich prędkościach i zapotrzebowaniu na moc poniżej 30 KM auta mogą się poruszać wyłącznie z wykorzystaniem energii elektrycznej. Instalacja MHEV zapewnia dodatkowe 30 KM (moc szczytowa dostępna przez 20 s przy 3000 obr./min).

Do wyboru są następujące warianty CLA MHEV:

CLA 180: napęd przedni; 1.5 R4 turbo 136 KM, 200 Nm + silnik elektryczny (systemowo: 156 KM, 280 Nm), 0-100 km/h w 8,8 s, prędkość maksymalna 218 km/h, średnie zużycie paliwa 4,9-5,4 l/100 km; cena: od 192 500 zł

CLA 200: napęd przedni; 1.5 R4 turbo 163 KM, 250 Nm + silnik elektryczny (systemowo: 184 KM, 330 Nm), 0-100 km/h w 8,0 s, prędkość maksymalna 232 km/h, średnie zużycie paliwa 4,9-5,4 l/100 km; cena: od 202 500 zł

CLA 200 4Matic: napęd 4x4; 1.5 R4 turbo 163 KM, 250 Nm + silnik elektryczny (systemowo: 184 KM, 330 Nm), 0-100 km/h w 7,9 s, prędkość maksymalna 228 km/h, średnie zużycie paliwa 5,2-5,7 l/100 km; cena: od 212 500 zł

CLA 220: napęd przedni; 1.5 R4 turbo 190 KM, 300 Nm + silnik elektryczny (systemowo: 211 KM, 380 Nm), 0-100 km/h w 7,2 s, prędkość maksymalna 240 km/h, średnie zużycie paliwa 5,0-5,5 l/100 km; cena: od 213 500 zł

CLA 220 4Matic: napęd 4x4; 1.5 R4 turbo 190 KM, 300 Nm + silnik elektryczny (systemowo: 211 KM, 380 Nm), 0-100 km/h w 7,1 s, prędkość maksymalna 237 km/h, średnie zużycie paliwa 5,3-5,8 l/100 km; cena: od 223 500 zł

W porównaniu z wersjami elektrycznymi odmiany benzynowe MHEV mają inną osłonę chłodnicy. Zdjęcie: Mercedes
Najpierw do sprzedaży trafił CLA sedan, ale niedługo w gamie znajdzie się także praktyczniejsze kombi. Zdjęcie: Mercedes
System multimedialny CLA korzysta z rozwiązań firm Google i Microsoft (na fot. wnętrze wersji elektrycznej). Zdjęcie: Mercedes
Nowy silnik benzynowy wspomagany technologią MHEV 48 V ma 1,5 litra pojemności i turbodoładowanie. Zdjęcie: Mercedes
https://magazynauto.pl/testy/mercedes-cla-220-4matic-test,aid,79
Idź do oryginalnego materiału