Nowy Mercedes CLA – na razie elektryczny, ale…

10 godzin temu

Kluczem do dużego zasięgu samochodu elektrycznego nie jest ciągłe powiększanie baterii, tylko adekwatne zarządzanie wydajnością. Zrozumieli to inżynierowie Mercedesa – koncepcyjny model EQXX przejechał na jednym ładowaniu ponad 1000 km. Doświadczenia wykorzystano w najnowszym modelu CLA, który właśnie debiutuje, na razie w dwóch wersjach elektrycznych. Jako pierwsze na rynek trafią warianty CLA 250+ oraz CLA 350 4MATIC z technologią EQ, dysponujące zasięgiem do 792 kilometrów. 272-konny nowy Mercedes CLA 250+ z technologią EQ oferuje wyjątkową w swojej klasie swobodę jazdy. CLA 350 4MATIC z technologią EQ o mocy 354 KM jako wersja o wysokich osiągach jest pozycjonowany na szczycie oferty.

Nowa generacja akumulatorów

800-woltowa instalacja w połączeniu z nową generacją akumulatorów pozwala znacznie skrócić czas ładowania. Zasięg CLA 250+ z technologią EQ można zwiększyć choćby o 325 kilometróww ciągu 10 minut ładowania. W przypadku wariantów CLA 250+ i CLA 350 4MATIC szybkie ładowanie prądem stałym (DC) jest możliwe z mocą do 320 kW. CLA 250+ i CLA 350 4MATIC są wyposażone w topową wersję akumulatorów litowo-jonowych o użytecznej pojemności 85 kWh. Ogniwa mają anody wykorzystujące mieszankę tlenku krzemu z grafitem. W porównaniu z poprzednią baterią z konwencjonalnymi anodami grafitowymi grawimetryczna gęstość energii ogniw wzrosła choćby o 20%. Objętościowa gęstość energii chemii ogniw wynosi 680 Wh/l. W dalszym stopniu ograniczono tu zawartość kobaltu.

Nowa generacja akumulatorów, w porównaniu z poprzednią, reprezentuje zmniejszenie śladu węglowego na jedno ogniwo o około 30%. Architektura napędu obejmuje też dwubiegową przekładnię przy tylnej osi, łączącą osiągi z efektywnością. Pierwszy bieg ma krótkie przełożenie 11:1, co umożliwia doskonałe przyspieszenie od samego startu, duży uciąg i wysoką efektywność w ruchu miejskim. Drugi bieg (przełożenie 5:1) jest zestrojony z myślą o dostarczaniu mocy przy wysokich prędkościach oraz efektywności podczas jazdy autostradowej, dzięki czemu zapewnia wystarczający zasięg na dalekich dystansach. Również maksymalną prędkość osiąga na drugim biegu.

… i hybryda

Pod koniec roku nowy CLA będzie dostępny również jako hybryda z techniką 48 V, z elektrycznym silnikiem zintegrowanym ze skrzynią biegów. Silnik spalinowy hybrydowego CLA będzie początkowo oferowany w trzech wersjach mocy. Klienci będą mieli wybór pomiędzy napędem na przednie koła oraz napędem na obie osie 4MATIC. Przy szybkościach miejskich i gdy zapotrzebowanie na moc spada poniżej 20 kW, hybrydowe warianty mogą jeździć w trybie całkowicie elektrycznym. Tak zwane elektryczne żeglowanie jest możliwe przy prędkości do około 100 km/h. Szczególną cechą silnika jest jego zdolność do odzyskiwania energii na wszystkich ośmiu biegach, z mocą do 25 kW.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Idź do oryginalnego materiału