Nowy McLaren 750S – jeszcze lżejszy, jeszcze potężniejszy. Ideał sportowego auta? Dane techniczne, osiągi, galeria

1 rok temu
Zdjęcie: McLaren 750S


Spis treści

  • McLaren 750S – superlekkość i supermoc
  • McLaren 750S – V8 i napęd na tył
  • McLaren 750S – dużo karbonu
  • McLaren 750S – wnętrze z charakterem
  • McLaren 750S – silnik, moc, osiągi
  • McLaren 750S – więcej techniki
  • McLaren 750S – większa zwinność
  • McLaren 750S – galeria

McLaren zaprezentował najnowszy model w swoim portfolio. Supersportowy samochód McLaren 750S to najlżejszy i zarazem najpotężniejszy samochód wśród seryjnie produkowanych modeli legendarnej, brytyjskiej marki.

McLaren 750S i McLaren 750S Spider – najlżejszy i najmocniejszy seryjnie produkowany McLaren w historii brytyjskiej marki (fot. McLaren)

McLaren 750S – superlekkość i supermoc

McLaren 750S to najlżejszy i najmocniejszy, seryjnie produkowany McLaren. Stosunek mocy do masy w debiutującym właśnie hipersamochodzie wynosi oszałamiające 587 KM na tonę (wersja z nadwoziem coupe, w odmianie bez dachu, czyli McLaren 750S współczynnik ten jest minimalnie słabszy). Oznacza to, iż nowy McLaren 750S pod tym względem jest najlepszym sportowym samochodem świata wśród seryjnie produkowanych modeli. Najbliższy konkurent dysponuje stosunkiem mocy do masy gorszym o 22 KM na tonę.

McLaren 750S i McLaren 750S Spider – najlżejszy i najmocniejszy seryjnie produkowany McLaren w historii brytyjskiej marki (fot. McLaren)

McLaren 750S – V8 i napęd na tył

McLaren nie kryje, iż nowy 750S to model, który ma wynieść doskonały, sportowy charakter słynnego modelu McLaren 720S na jeszcze wyższy poziom. Auto ma napęd na koła tylne, a mocy dostarcza silnik V8. Nowy McLaren 750S to około 30% zupełnie nowych lub znacznie zmodernizowanych komponentów w stosunku do poprzednika, McLarena 720S.

McLaren 750S i McLaren 750S Spider – najlżejszy i najmocniejszy seryjnie produkowany McLaren w historii brytyjskiej marki (fot. McLaren)

McLaren 750S – dużo karbonu

Dzięki wdrożonym zmianom, nowy 750S jest mocniejszy, lżejszy, szybszy i jeszcze bardziej ekscytujący od modelu 720S. Skorupowa konstrukcja z włókna węglowego to podstawowy czynnik odpowiadający za niską masę. 750S jest lżejszy od 720S o 30 kg. Sucha masa (bez kierowcy i bez płynów) tego pojazdu to zaledwie 1277 kg, czyli aż o 193 kg mniej niż najbliższy konkurencyjny pojazd.

Górna część z włókna węglowego i kompozytowy, chowany sztywny dach oznacza, iż wersja Spider jest tylko o 49 kg cięższa niż coupé.

McLaren 750S i McLaren 750S Spider – najlżejszy i najmocniejszy seryjnie produkowany McLaren w historii brytyjskiej marki (fot. McLaren)

McLaren 750S – wnętrze z charakterem

Supersportowy charakter tego auta wzmacnia się po zajęciu miejsca w kabinie. Wyścigowe fotele pokryte są włóknem węglowym, co również wpływa na obniżenie masy pojazdu, tak samo jak najlżejsze koła jakie kiedykolwiek były montowane w seryjnym McLarenie. Wnętrze nowego McLarena pozostało bardziej skoncentrowane na kierowcy. Nowy, montowany na kolumnie kierowniczej wyświetlacz otoczony jest przełącznikami kołyskowymi, które kontrolują ustawienia Active Dynamic. Co to jest Active Dynamic? To innowacja McLarena, coś więcej niż „tryby jazdy”, kierowca może błyskawicznie zmieniać tryby zawieszenia i układu napędowego bez zdejmowania rąk ze sportowej kierownicy.

McLaren 750S i McLaren 750S Spider – najlżejszy i najmocniejszy seryjnie produkowany McLaren w historii brytyjskiej marki (fot. McLaren)

McLaren 750S – silnik, moc, osiągi

Nowy McLaren napędzany jest przez podwójnie turbodoładowany, 4-litro silnik benzynowy z ośmioma cylindrami w układzie V. Moc maksymalna wytwarzana przez tę jednostkę to 750 KM i aż 800 Nm momentu obrotowego. Wszystko to za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni biegów, zmodernizowanej względem 720S, trafia na tylną oś. Osiągi? Imponujące. Pierwsze 100 km/h nowy McLaren uzyskuje w zaledwie 2,8 sekundy. 200 km/h na liczniku pokazuje się już po 7,2 sekundy (w wersji Spider o 0,1 sekundy wolniej).

McLaren 750S i McLaren 750S Spider – najlżejszy i najmocniejszy seryjnie produkowany McLaren w historii brytyjskiej marki (fot. McLaren)

McLaren 750S – więcej techniki

Nowy McLaren 750S obsługuje Apple CarPlay, a w kokpicie umieszczono gniazda USB-C i USB-A do szybkiego ładowania urządzeń mobilnych. o ile chodzi o nowoczesne technologie ciekawostką jest nowa funkcja McLaren Control Launcher, która umożliwia kierowcy zapisanie ulubionej konfiguracji ustawień aerodynamicznych, prowadzenia, układu napędowego i skrzyni biegów oraz powrót do niej za naciśnięciem jednego przycisku. Zadbano także o wrażenia dźwiękowe. Centralny wydech inspirowany McLarenem P1 zapewnia nowe, charakterystyczne crescendo.

McLaren 750S i McLaren 750S Spider – najlżejszy i najmocniejszy seryjnie produkowany McLaren w historii brytyjskiej marki (fot. McLaren)

McLaren 750S – większa zwinność

Najnowsza generacja zawieszenia hydraulicznego McLarena – PCC III – debiutuje w 750S. Nowe amortyzatory, lekkie sprężyny, zmieniona geometria. Wszystko to ma zapewnić autu jeszcze większą zwinność, wyczucie i dawać kierowcy pełną informację o drodze. W prowadzeniu ma pomóc układ kierowniczy McLarena ze wspomaganiem elektrohydraulicznym, którego pracę wyostrzono, dodano nową pompę wspomagania i zmieniono przełożenia na krótsze, co ma zapewnić jeszcze bardziej bezpośrednie prowadzenie tego supersamochodu.

McLaren 750S i McLaren 750S Spider – najlżejszy i najmocniejszy seryjnie produkowany McLaren w historii brytyjskiej marki (fot. McLaren)

McLaren 750S – galeria

Nowy McLaren 750S – superlekki hipersamochód. Światowa premiera

Nowy McLaren 750S – światowa premiera, to najmocniejszy i najlżejszy seryjnie produkowany McLaren w historii

Zobacz pozostałe 11 zdjęć

Zobaczcie jeszcze wideo przygotowane przez producenta. Najlepiej z dźwiękiem.

Idź do oryginalnego materiału