W salonach można już zamawiać nowego Lexusa RZ. Udoskonalony w pełni elektryczny SUV ma teraz więcej mocy, wydajniejsze napędy i udoskonalony układ jezdny. Zwiększono sztywność nadwozia, zawieszenie otrzymało nową charakterystykę, a napęd na cztery koła DIRECT4 został dopracowany. Największe zmiany objęły elektryczne napędy – zastosowano akumulator o większej pojemności 77 kWh oraz ulepszone osie e-Axle, co przełożyło się na większą moc (nawet do 408 KM), lepszą wydajność i zasięg.
Gama modelowa obejmuje przednionapędowego Lexusa RZ 350e (224 KM/165 kW), RZ 500e (380 KM/280 kW) z napędem na cztery koła oraz usportowionego RZ 550e F SPORT (408 KM/300 kW) z napędem na cztery koła, z systemem wirtualnej zmiany biegów oraz układem kierowniczym steer-by-wire z wolantem. Nowy RZ dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia, siedmiu konfiguracjach kolorystyki wnętrza, a paleta lakierów obejmuje 12 wariantów, w tym pięć dwukolorowych kompozycji.
W związku z debiutem nowej odsłony auta Lexus przygotował dla klientów bardzo atrakcyjne warunki zakupu. Ceny promocyjne dotyczą wszystkich napędów i wersji wyposażenia. Przy kupnie lub leasingu nowego Lexusa RZ można skorzystać z dotacji w wysokości do 40 000 zł w programie NaszEauto. W stacjach dealerskich marki można także zamówić koła zimowe z oponami renomowanych producentów oraz kompatybilne z samochodem stacje ładowania Lexus HomeCharge.
Nowy RZ w przedsprzedaży od 237 800 zł
Nowy Lexus RZ już w wersji Business jest bardzo bogato wyposażony. Standardem są akustyczne szyby przednie i tylne boczne, 14-calowy ekran z wbudowaną nawigacją Lexus Link Pro, a łączność poprzez Apple CarPlay i Android Auto jest bezprzewodowa. Samochód ma też dwustrefową klimatyzację z czujnikiem wilgotności, podgrzewane fotele przednie z elektryczną regulacją w ośmiu kierunkach, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania z panoramicznym widokiem 360 stopni dookoła samochodu oraz pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +3.
Wnętrze wersji Business wykończono eleganckimi wstawkami Tsuyasumi, fotele obito tapicerką z perforowanej skóry ekologicznej Tahara, zastosowano też statyczne oświetlenie przednich paneli drzwi „In-ei”. Auto ma przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia oraz 18-calowe felgi aluminiowe. Przednionapędowy RZ 350e w tej odmianie kosztuje od 237 800 zł, a wykorzystując maksymalną dotację w programie NaszEauto można wyjechać świetnie wyposażonym SUV-em za niespełna 200 000 zł. Wersja Business jest też dostępna w mocniejszym wariancie RZ 500e – wtedy auto kosztuje od 254 200 zł.
Wersja Prestige od 246 000 zł
Nowy Lexus RZ w wersji Prestige dostępny jest zarówno w wersji przednionapędowej (od 246 000 zł), jak i w mocniejszej odmianie z napędem DIRECT4 (od 262 400 zł). W porównaniu z wersją Business auto zyskuje 20-calowe przeszlifowane felgi aluminiowe, cyfrowe lusterko wsteczne, 7-calowy cyfrowy wyświetlacz kierowcy wysokiej rozdzielczości oraz kolorowy 10-calowy projektor wyświetlający dane na przedniej szybie (HUD), który obsługiwany jest przy pomocy dotykowych przycisków na kierownicy.
Do Lexusa RZ 350e Prestige można zamówić dodatkowy pakiet Design (10 000 zł), który obejmuje 20-calowe felgi alumiowe w kolorze grafitowym, nadkola i listwy boczne w kolorze Astral Black, system Lexus Teammate pozwalający na zdalne i autonomiczne parkowanie, pamięć ustawień fotela kierowcy i lusterek zewnętrznych, wentylowane fotele przednie oraz przedni tłumik drgań skrętnych. Do wersji Prestige w obu wersjach napędowych można zamówić dach panoramiczny (6000 zł), a dla RZ 500e przewidziano opcjonalny pakiet Bi-Tone (2000 zł), w skład którego wchodzą nadkola, listwy boczne i tylny zderzak wykończone lakierem Astral Black oraz dwukolorowe malowanie nadwozia.
RZ 500e Omotenashi od 278 800 zł
Nowy Lexus RZ 500e dostępny jest także w topowej odmianie Omotenashi, która została wyceniona o 20 000 zł korzystniej niż w dotychczasowym modelu. Samochód z uwzględnieniem przedsprzedażowego rabatu kosztuje teraz od 278 800 zł i w standardzie ma 20-calowe felgi alumiowe w kolorze grafitowym, dynamiczne adaptacyjne światła drogowe (AHS), wentylowane fotele przednie, system Lexus Teammate pozwalający na zdalne i autonomiczne parkowanie, 64-kolorowe oświetlenie ambient, dynamiczne oświetlenie przednich paneli drzwi „In-ei” oraz perforowaną tapicerkę z materiału Ultrasuede.
Do wersji Omotenashi można zamówić pakiety Steer-by-wire (10 000 zł), który obejmuje innowacyjny układ kierowniczy steer-by-wire oraz podgrzewany wolant zamiast kierownicy, oraz Luxury (15 000 zł) z 13-głośnikowym systemem audio klasy premium Mark Levinson o mocy 1800W i fotochromatycznym dachem panoramicznym.
Nowy RZ 550e F SPORT od 299 300 zł
RZ 550e F SPORT to wersja łącząca sportowe osiągi z wyrazistą stylistyką oraz innowacyjnymi technologiami. To pierwszy Lexus, w którym zastosowano nową technologię Interactive Manual Drive, pozwalającą na wirtualną zmianę przełożeń manetkami przy kierownicy. Standardem jest też układ kierowniczy steer-by-wire z wolantem, przeprojektowane zawieszenie, które dostosowano do napędu o mocy aż 408 KM, oraz system kontroli przechyłów nadwozia podczas przyspieszania i hamowania (VDIM).
Nowy RZ 550e F SPORT zwraca uwagę 20-calowymi felgami aluminiowymi ze wstawkami Aero, emblematami F SPORT na przednich nadkolach, zderzakami F SPORT z wlotami powietrza chłodzącymi hamulce, spojlerem tylnej klapy oraz tylnym zderzakiem z dyfuzorem. Dla najmocniejszej odmiany zarezerwowano efektowny lakier Neutrino Grey oraz wnętrze w kolorystyce Black&Dark Grey ze wstawkami Micro-geometric.
Najmocniejszy Lexus RZ w przedsprzedaży kosztuje od 299 300 zł, a opcjonalny pakiet Luxury to 15 000 zł dopłaty.