20 lat doświadczenia, a teraz dużo większe możliwości, poprawiona funkcjonalność i najnowsze rozwiązania. Nowy Compass to Jeep przyszłości dostępny już dziś.
Compass zadebiutował w 2006 roku i od tej pory do klientów trafiło ponad 2,5 miliona tych kompaktowych Jeepów dwóch generacji. Wśród licznych konkurentów Compass zawsze wyróżniał się charakterystycznymi cechami i DNA amerykańskiej marki, z terenowymi zdolnościami na czele. Uzyskane przez lata doświadczenia połączone z najnowszymi rozwiązaniami to przepis, który był podstawą tworzenia najnowszej, trzeciej już odsłony tego modelu.
Charakterystyczny design Jeepa sprawia, iż Compassa nie sposób pomylić z innym autem. Wśród opcji dach w kolorze czarnym.
fot. Jeep
Co się zmieniło? Odpowiedź jest bardzo prosta – w zasadzie wszystko. Bardziej masywna sylwetka zachowała oczywiście symbole Jeepa, takie jak siedmioszczelinowy grill, terenowe osłony czy charakterystyczna linia nadkoli. Jednak Compass na tyle urósł, iż proporcje nadwozia wyraźnie różnią się od poprzednika.
Nowy model bazuje na zaawansowanej platformie STLA Medium, mierzy 455 cm długości, a najważniejszy parametr odpowiadający za przestronność kabiny, czyli rozstaw osi, to teraz aż 279,5 cm.
Najnowsza generacja Compassa mierzy 4,55 m długości (to aż o 15 cm więcej od poprzednika). Wyróżnia się przy tym doskonałą aerodynamiką.
fot. Jeep
Nowy Jeep Compass został zaprojektowany z myślą o funkcjonalności i bezpieczeństwie. Wprowadzenie osłon Jeep Anti-Scratch oraz wzmocnionych zderzaków zapewnia znakomitą ochronę 360-stopni zarówno w warunkach miejskich, jak i terenowych. A w nich Compass dzielnie radzi sobie za sprawą prześwitu wynoszącego 20 cm, 20-stopniowego kąta natarcia oraz głębokości brodzenia sięgającej 47 cm.
Kierowca ma też do dyspozycji system zarządzania trakcją Selec-terrain, który jest wyposażeniem standardowym każdej wersji i pozwala na wybór jednego z czterech trybów pracy (automatyczny, sportowy, na śnieg oraz na piasek/błoto).
20-centymetrowy prześwit stawia pod tym względem Compassa w czołówce swojej klasy.
fot. Jeep
Nowy Compass reprezentuje najnowsze trendy w dziedzinie napędów, a ich gama sprawia, iż każdy odbiorca może dostosować Jeepa do swoich wymagań. Na początku do wyboru są dwie odmiany – hybrydowa z technologią 48V o mocy systemowej 145 KM oraz 213-konny wariant w pełni elektryczny. Obie z napędem na przednią oś. Układ napędowy Compassa e-Hybrid zapewnia płynną pracę i efektywną jazdę, dając możliwość pokonania ponad połowy miejskich tras w trybie bezemisyjnym. Efektem jest średnie zużycie paliwa na poziomie 5,7 l/100 km.
Oczekujący pełnej elektrycznej mobilności mają do dyspozycji wariant BEV Standard Range, łączący 213 KM i 345 Nm momentu obrotowego z zasięgiem do 500 km (cykl mieszany WLTP), wspierany przez inteligentny system odzyskiwania energii z hamowania, który maksymalizuje zasięg. Istotny wkład ma tutaj efektywność aerodynamiczna. Szereg zastosowanych rozwiązań przynosi efekt w postaci niskiego współczynnika oporu powietrza (0,29), co przekłada się na niższe zużycie energii, większy zasięg, a także poprawioną stabilność jazdy.
| benzynowy + elektryczny | elektryczny |
| 145 KM | 213 KM |
| 230 + 50 Nm | 345 Nm |
| 0,9 kWh | 74 kWh |
| aut. 6-biegowa eDCT | aut. 1-biegowa |
| 195 km/h | 180 km/h |
| 10,0 s | 8,5 s |
| 5,7 l/100 km | 17,5 kWh/100 km |
| od 151 000 zł | od 206 200 zł |
Z czasem gamę uzupełnią kolejne wersje, w tym hybrydowa typu plug-in o mocy 195 KM oraz elektryczna, której moc to 375 KM, a napęd przenoszony jest na obie osie. Wersja 4xe wykorzystuje też tylny reduktor o przełożeniu 14:1, co przekłada się na imponujące 3100 Nm momentu obrotowego dostępne na tylnych kołach.
W parze z zaawansowanymi napędami idą nowoczesne multimedia z możliwością bezprzewodowej aktualizacji map oraz usługi Connected Services oferujące wsparcie m.in. w zarządzaniu ładowaniem, przygotowaniu auta do jazdy czy sterowaniu głosowym. Dostępny będzie także Digital Key – wirtualny klucz przechowywany na telefonie.
Po raz kolejny okazało się, iż nazwa kompaktowego Jeepa precyzyjnie oddaje jego naturę, bo tak jak kompas, wyznacza adekwatny kierunek.
2190
Terenowe możliwości
Odmiana 4xe powstała z myślą o miłośnikach outdooru. Ma poprawione parametry terenowe i 19-calowe felgi z oponami o wyższym profilu, które pozwalają w pełni wykorzystać potencjał napędu na obie osie.
Zastosowana tu osłona zderzaka ma fakturę odporną na zarysowania.
fot. Jeep
W porównaniu do standardowych wersji zawieszenie w odmianie 4xe podniesiono o 10 mm.
fot. Jeep
Bogate wyposażenie oferowane już w standardzie
Na początek w ofercie znajdują się dwie wersje wyposażenia: Altitude oraz First Edition. choćby ta podstawowa wyróżnia się długą listą rozwiązań z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, na której nie zabrakło m.in. 2-strefowej klimatyzacji, bezkluczykowego otwierania i uruchamiania samochodu czy adaptacyjnego tempomatu. Dodatkowe wyposażenie oferowane jest w atrakcyjnie wycenionych pakietach.
Cyfrowy panel wskaźników (10,25 cala) to standardowe wyposażenie każdej wersji.
fot. Jeep
Wyposażenie wersji Altitude
Nadwozie
- Reflektory LED
- Lakier metalizowany
- 18-calowe aluminiowe obręcze kół z letnimi oponami
- Lusterka w kolorze czarnym Gloss Black
- Elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczne
- Lusterka boczne z oświetleniem powitalnym
- Listwy dolne (ochrona 360°)
Wnętrze i komfort
- Fotele z tapicerką materiałową i regulacją podparcia lędźwiowego w dwóch kierunkach
- Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
- System bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu
- Automatyczna dwustrefowa klimatyzacja
- Jednokolorowe oświetlenie ambientowe
Technologia i bezpieczeństwo
- System multimedialny z 16-calowym ekranem/panel wskaźników z wyświetlaczem 10,25 cala
- Przednie/tylne czujniki parkowania
- System zarządzania trakcją Selec-terrain
- Port USB A+C
- Bezprzewodowe Apple CarPlay/Android Auto
- System nawigacji
- System ostrzegania o możliwości kolizji z przodu
- TBM i usługi łączności
- Adaptacyjny tempomat
- System pozycjonowania na pasie ruchu
- Automatyczny system hamowania awaryjnego
- Jazda autonomiczna poziomu 2
Wyposażenie dedykowane wersji elektrycznej
- 19'' aluminiowe obręcze kół z letnimi oponami
- Automatyczna klimatyzacja z funkcją wstępnego schłodzenia lub ogrzania kabiny
- Kabel do ładowania na stacjach publicznych Mode 3
Wyposażenie wersji First Edition
dodatkowo do wersji Altitude
Nadwozie
- Reflektory matrycowe LED
- Lakier metalizowany
- 7-szczelinowy podświetlany grill przedni
- Przyciemniane szyby
- Przednie światła przeciwmgielne
Wnętrze i komfort
- Winylowo-materiałowa tapicerka
- Podgrzewane fotele
- Podgrzewana kierownica
- System odmrażania szyby przedniej
- Oświetlenie ambientowe kabiny z personalizacją kolorów
Technologia i bezpieczeństwo
- Kamera cofania
- Klapa bagażnika otwierana elektrycznie, bez użycia rąk
- Bezprzewodowa ładowarka do telefona
Wyposażenie dedykowane wersji elektrycznej
- 20'' aluminiowe obręcze kół z letnimi oponami
- Automatyczna klimatyzacja z funkcją wstępnego schłodzenia lub ogrzania kabiny
- Kabel do ładowania z gniazdka Mode 2
- Kabel do ładowania na stacjach publicznych Mode 3
Ten efektowny lakier o nazwie Hawaii oferowany jest standardowo (bez dopłaty) w obu wersjach wyposażenia.
fot. Jeep

3 godzin temu















