MG to jeden z chińskich producentów, którzy z europejskim rynkiem wiąże bardzo duże nadzieje. Już niedługo w ich portfolio ma pojawić się nowy MG 2, który będzie rywalizował z Renault 5. Z ceną 107 000 złotych ma to być bardzo ważny, nowy model w ich gamie. Co ciekawe, samochód w całości zostanie zaprojektowany w Wielkiej Brytanii i będzie oferowany poniżej hatchbacka o nazwie 4.
Nowy rywal dla Renault 5
Nowy samochód elektryczny najprawdopodobniej otrzyma nazwę MG 2. Będzie oferowany poniżej MG 4, jako model podstawowy w liczącej siedem samochodów gamie elektryków MG. Szef MG UK, Dacid Allison, zasugerował wstępne plany dotyczące tego modelu podczas Festiwalu Goodwood na początku miesiąca.
Potwierdził on, iż nowy samochód elektryczny otrzyma cenę konkurencyjną dla Renautl 5. – Zawsze mieliśmy przystępną cenę samochodów elektrycznych. Ale już jej nie mamy. Jesteśmy daleko od najtańszych, jeżeli chodzi o sprzedaż pojazdów elektrycznych. Wszystko dlatego, iż na rynku pojawia się tak wiele innych marek i modeli. Dlatego ustalając cenę tego samochodu, będą ją ustalał tak agresywnie, jak to tylko możliwe. Priorytetem będzie przystępność cenowa i miesięczne raty – powiedział.
Allison potwierdził, iż dość zaawansowane koncepcje są już w budowie. To z kolei sugeruje, iż niedługo MG rozpocznie testy rywala dla Renault 5. Choć Allison nie ujawnił szczegółów technicznych, wiadomo, iż nowy podstawowy model MG otrzyma modułową, skalowalną platformę SAIC.
Rozmiar wpływa na cenę
Możemy spodziewać się także, iż nowy MG będzie testowany z myślą o porównaniach do Renault 5. Francuski hatchback ma pojedynczy silnikiem o mocy 150 koni mechanicznych i oferuje zasięg do 400 kilometrów przy akumulatorze o pojemności 52 kWh. Allison powiedział, iż reakcja sprzedaży na Renault 5 pokazała, iż rynek małych, niedrogich elektryków jest znacznie większy, niż wcześniej przewidywano.
Allison: – Renault 5 sprawiło, iż to zadanie stało się o wiele ważniejsze. Zawsze uważałem, iż to będzie kolejny rynek, który będzie miał szansę się rozwinąć. Wraz z przechodzeniem Europy na samochody elektryczne, nieuchronnie najłatwiejszym sposobem na ich obniżenie jest zmniejszenie ich rozmiarów.