Nowy Ford Mustang debiutuje w Trójmieście. Pod maską wciąż V8!

4 miesięcy temu

W trójmiejskich salonach Forda zaparkowało najnowsze wcielenie legendy tej marki – Mustang. Na pokładzie nowoczesne wnętrze z cyfrowym kokpitem, pod maską nowy, 5-litrowy silnik V8 i legendarna, kultywowana od lat odważna stylistyka, która nie budzi wątpliwości, co to za samochód. Cennik otwiera kwota 303 500 zł.

W 2024 roku przypada 60 lat ciągłej produkcji Mustanga. To wyjątkowy model, który trafił już do ponad 10 milionów klientów, wystapił tysiące razy w filmach, programach telewizyjnych, klipach muzycznych i grach komputerowych, a do tego jest podobno najbardziej lubianym pojazdem w Facebooku.

Nowy Ford Mustang wnosi sportowy charakter legendy na nowe wyżyny. Samochód przeszedł znaczną modernizację. Odświeżono, polepszono i przebudowano podzespoły, oprogramowanie oraz przede wszystkim nowy, 5,0-litrowy silnik V8 czwartej generacji, który oferuje 446 KM mocy i 540 Nm momentu obrotowego.

Motor dysponuje stalowym kutym wałem korbowym, wzmocnionym powłoką polimerową, zapewniającą mniejsze tarcie i wyższą trwałość, oraz korbowodami z kutej stali spiekanej, zapewniającymi niezawodną pracę w wysokim zakresie prędkości obrotowych jednostki. Nowe wałki rozrządu, zarówno dla zaworów dolotowych, jak i wylotowych, przystosowane zostały do obsługi zaworów o dużej średnicy, a zmienne fazy rozrządu Ti-VCT zapewniają odpowiedni przyrost mocy w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika. Zastosowano też nowy układ dolotowy z podwójnym kolektorem i podwójnym korpusem przepustnicy, co minimalizuje straty indukcyjne i umożliwia większy przepływ strumienia powietrza, wpływając na przyrost mocy silnika. Mustanga GT można zamówić z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów lub sześciobiegową przekładnią manualną.

W zależności od warunków jazdy, osiągi samochodu zwiększa wykorzystanie jednego z sześciu interaktywnych trybów jazdy: Normal, Sport, Slippery, Drag, Track oraz trybu z wieloma dostępnymi profilami, dobieranymi według indywidualnych preferencji kierowcy. Po wybraniu każdego z trybów, na cyfrowej tablicy przyrządów wyświetlana jest inna grafika wysokiej jakości.

Ciekawą nowością jest elektroniczny hamulec driftowy, który wprowadza nową technologię na tor wyścigowy. Otwiera on przed Mustangiem możliwości driftu z napędem na tylne koła przy zachowaniu funkcjonalności i atrakcyjności wizualnej tradycyjnego, mechanicznego hamulca manualnego.

Z zewnątrz

Nowy Mustang łączy nowoczesne ostre linie, wzornictwo inspirowane historią modelu oraz rozpoznawalną prezencję. Niska pozioma krawędź przedniej części, charakterystycznej trzyczęściowej maski silnika współgra z nowymi reflektorami LED, tworząc wyrazisty przód, nawiązujący do oryginalnego projektu z lat 60.

Po raz pierwszy każda z wersji nowej linii Mustanga ma własny, odróżniający ją front. Mustang GT charakteryzuje się większymi otworami w osłonie chłodnicy, które zostały zaprojektowane z myślą o zwiększeniu przepływu powietrza. Parametry aerodynamiczne samochodu zyskały dzięki dodaniu nowych otworów wentylacyjnych na masce i przeprojektowaniu przedniego splittera.

Wnętrze

Wnętrze Mustanga siódmej generacji skrywa skoncentrowany na kierowcy kokpit, łączący dziedzictwo stylistyczne Mustanga z najnowocześniejszą technologią. Tradycyjna dla tego modelu górna deska rozdzielcza z podwójnym łukiem ustąpiła miejsca gładkiej, pokrytej szkłem, otwartej konsoli środkowej, stanowiącej przejrzyste, bardziej przyjazne dla kierowcy środowisko.

Za nową kierownicą z grubszym, spłaszczonym u dołu wieńcem znajduje się cyfrowy zestaw zegarów o przekątnej 12,4-cala, o grafice zmieniającej się dla różnych trybów jazdy, którego ekrany można dopasować do preferencji kierowcy.

Wyczynowy Dar Horse

Nowy Mustang w wydaniu Dark Horse to wersja będąca wyrazem szczytowych możliwości wyścigowych całej serii Mustangów oraz model bazowy dla różnego rodzaju sportów motorowych związanych z tą klasą samochodów. Po kuracji wzmacniającej, podwójny korpus przepustnicy dostarcza dwa razy więcej powietrza do silnika, co przekłada się na lepsze parametry – 453 KM mocy maksymalnej i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Prezentowany na zdjęciach egzemplarz eksponowany jest w salonie FordStore Euro-Car w Gdyni, a docelowo ma być autem demonstracyjnym tego dealera.

Idź do oryginalnego materiału