Na ekspozycję gdyńskiego salonu FordStore Euro-Car trafił najnowszy, elektryczny model Capri. To właśnie swojej nazwie zawdzięcza niechlubną ocenę – Capri to bowiem jeden z kultowych, klasycznych modeli Forda z nadwoziem typu coupe. Nowe wcielenie jest crossover’em, do tego elektrycznym, co nie spodobało się niektórym fanom marki.
Od debiutu w 1969 roku, aż do zakończenia produkcji w 1986, Ford Capri ewoluował dostosowując się do nowych gustów i technologii. Pierwsza generacja wyróżniała się dynamiczną linią nadwozia i miała wyraźnie zarysowane przetłoczenia na masce. Druga generacja, która pojawiła się w 1974 roku zyskała zaokrąglone kształty oraz prostokątne reflektory. W 1978 roku pojawiła się trzecia odsłona. Ta miała udoskonaloną aerodynamikę oraz dopracowane adekwatności jezdne. Jej produkcja trwała do 1987 roku. W ciągu 18 lat produkcji Capri zachował swoją wyjątkową sylwetkę i sportowy charakter. Jego entuzjaści cenili zarówno nowoczesne rozwiązania, jak i wierność oryginalnym założeniom konstrukcyjnym, które uczyniły Capri samochodem o statusie ikony.
Po prawie 40 latach od zakończenia produkcji Ford wprowadził model Capri w całkowicie nową epokę…




Nowy Ford Capri
Samochód ma kompaktową długość wynoszącą 4634 milimetry, 1872 milimetry szerokości i 1626 milimetrów wysokości. Rozstaw osi wynosi 2767 milimetrów, a standardowe felgi aerodynamiczne ze stopów lekkich mają 19 lub 20 cali. Opcjonalnie dostępne są również koła o średnicy 21 cali. W każdym przypadku szerokość opony wynosi 235 milimetrów z przodu i 255 milimetrów z tyłu.
Model jest dostępny z trzema rodzajami układu napędowego. Podstawowy wariant oferuje 170 KM i ma tylny napęd oraz baterię 52 kWh. Modelem pośrednim jest wersja 286 KM także z napędem na tylne koła i oferująca do 627 km zasięgu dzięki litowo-jonowej baterii o pojemności użytkowej 77 kWh. Samochód można ładować prądem zmiennym o mocy do 11 kW i prądem stałym o mocy do 135 kW. Najmocniejsza wersja Capri ma 340 KM mocy maksymalnej i jest dostępna z napędem na wszystkie koła. Bateria o pojemności użytkowej 79 kWh zapewnia zasięg do 592 km, a samochód można ładować prądem stałym o mocy do 185 kW. Ta wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy.
Katalogowo samochód kosztuje od 179 900 zł, ale z maksymalnym dofinansowaniem cena ta spada do 139 990 zł.














