GSX-8T i GSX-8TT, DR-Z4S i DR-Z4SM oraz GSX-R1000R – Suzuki zaprezentowało kilka nowych modeli, które już lada chwila mogą wjechać także do Twojego garażu!
Suzuki nie zwalnia tempa i w ostatnim czasie zaprezentowało kilka interesujących nowości, które z pewnością przyciągną uwagę motocyklistów na całym świecie, a oczywiście także w Polsce. Od klasycznych inspiracji w nowoczesnym wydaniu, przez powrót legendy dual-sportu, aż po wielki come back kultowego motocykla sportowego. Przyjrzyjmy się, co nowego przygotowali inżynierowie z Hamamatsu.
Klasyka i nowoczesność: GSX-8T i GSX-8TT
Suzuki poszerza swoją popularną platformę z dwucylindrowym silnikiem o pojemności 800 cm3, prezentując dwa modele o wyraźnie “neo-klasycznej” stylistyce: GSX-8T i GSX-8TT. To motocykle, które czerpią inspiracje z historii marki, nawiązując do kultowych modeli T500 i TR500 Titan z przełomu lat 60. i 70. XX wieku.
Model GSX-8T to rasowy cafe racer, podczas gdy GSX-8TT, doposażony w osłonę reflektora i dolną owiewkę, prezentuje bardziej sportowy charakter. Sercem obu maszyn jest dobrze znany, dwucylindrowy silnik, który napędza już modele GSX-8S, GSX-8R oraz V-Strom 800/DE. Inżynierowie nie ograniczyli się tylko do przeszczepienia napędu – wprowadzono zmiany w ramie i zawieszeniu, korygując detale i wprowadzając nowe ustawienia, aby zapewnić jeszcze większy komfort, także na dłuższych dystansach.





GSX-8T i GSX-8TT
Wśród nowości technicznych warto zwrócić uwagę na zastosowanie po raz pierwszy w Suzuki okrągłego reflektora LED, który dzięki technologii Aerial Light Distribution ma zapewniać znakomite doświetlenie drogi. Ciekawym detalem są lusterka mocowane na końcach kierownicy. Projektanci zadbali również o praktyczność, zwiększając pojemność zbiornika paliwa do 16,5 litra. Co zaskakujące, mimo większego baku, model GSX-8T jest lżejszy od swojego bazowego odpowiednika, GSX-8S, co jest zasługą m.in. zastosowania nowoczesnego i znacznie lżejszego akumulatora litowo-jonowego.
Cena i dostępność GSX-8T i GSX-8TT w Polsce
Motocykle Suzuki GSX-8T i GSX-8TT są już dostępne w polskich salonach. Ceny ustalono na 43 900 zł za model 8T oraz 46 900 zł za wersję 8TT.
Wielki powrót: DR-Z4S i DR-Z4SM
Podczas targów EICMA 2024 w Mediolanie Suzuki zaprezentowało dwie wyczekiwane przez wielu nowości: DR-Z4S (dual sport) i DR-Z4SM (supermoto). To współczesne wcielenia legendarnego modelu DR-Z400, który na początku XXI wieku zdobył ogromną popularność dzięki swojej wszechstronności, niezawodności i precyzji prowadzenia.
Nowe modele zostały gruntownie przeprojektowane, aby sprostać obecnym wymaganiom rynkowym, w tym rygorystycznym normom emisji spalin Euro 5+. Zmodernizowano jednocylindrowy silnik o pojemności 398 cmł, wyposażając go we wtrysk paliwa i elektronicznie sterowaną przepustnicę, co gwarantuje duży moment obrotowy w całym zakresie obrotów i precyzyjną reakcję na gaz.






DR-Z4S i DR-Z4SM
Motocykle otrzymały także pakiet zaawansowanych systemów Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.), w tym zmienne tryby jazdy (SDMS) i kontrolę trakcji (STCS) z trybem Gravel, dedykowanym do jazdy po szutrze. Konstrukcja opiera się na nowej, sztywniejszej ramie i wahaczu, co przekłada się na lepsze prowadzenie i większą stabilność. Oba modele wyposażono w zawieszenie KYB o dużym skoku, przy czym w wersji supermoto (DR-Z4SM) postawiono na bardziej sportową dynamikę. Co istotne dla miłośników jazdy w terenie, w modelu DR-Z4S po raz pierwszy w motocyklu Suzuki będzie można całkowicie wyłączyć system ABS w obu kołach.
Cena i dostępność DR-Z4S i DR-Z4SM w Polsce
Nowe Suzuki DR-Z4S i DR-Z4SM pojawią się w polskich salonach we wrześniu. Ceny ustalono na identycznym poziomie 39 900 zł za obie wersje: S (dual sport) oraz SM (super moto).
Legenda torów powraca: GSX-R1000R
Na sezon 2026 Suzuki zapowiedziało spektakularny powrót jednego z najbardziej kultowych motocykli sportowych – legendarnego „Gixxera”. Nowa generacja Suzuki GSX-R1000R trafi do Polski w jubileuszowej wersji, świętującej 40-lecie rodziny GSX-R.
Motocykl, który ma na swoim koncie 15 tytułów mistrza świata FIM Endurance, został gruntownie zmodernizowany. Jego sercem pozostaje potężny, rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 999,8 cmł, który został dostosowany do normy Euro 5+. Jednostka napędowa, wyposażona m.in. w system zmiennych faz rozrządu (SR-VVT), ma być najmocniejszą w historii rodziny GSX-R. Moc maksymalna to dokładnie 195 KM.






GSX-R1000R
Podwozie również poddano modyfikacjom w celu zwiększenia sztywności i poprawy zwrotności. Kompaktowa, aluminiowa rama typu Twin-Spar ma zapewniać stabilność i precyzję prowadzenia w każdych warunkach. Za hamowanie odpowiadać będą podwójne, czterotłoczkowe zaciski Brembo z przodu, współpracujące z tarczami o średnicy 320 mm.
Kierowca będzie miał do dyspozycji zaawansowany system elektroniczny S.I.R.S. (Suzuki Intelligent Ride System), pozwalający na dostosowanie charakterystyki motocykla do warunków na torze lub drodze, a także do własnych umiejętności. System obejmuje m.in. wybór trybów jazdy (SDMS), zintegrowaną kontrolę trakcji i unoszenia przedniego koła (Smart TLR Control) oraz dwukierunkowy quickshifter. Jubileuszowy charakter modelu podkreślają specjalne logotypy i trzy “historyczne” (utrzymane w duchu sprzed lat) schematy malowania.
Cena i dostępność GSX-R1000R w Polsce
Pierwsze egzemplarze Suzuki GSX-R1000R pojawią się w Polsce w okresie 2026. Dokładna cena nie została jeszcze oficjalnie zakomunikowana.