Kia powraca na targi IAA Mobility w Monachium, co potwierdza zaangażowanie marki w rozwój zrównoważonej mobilności i umacnia jej obecność na dynamicznie rosnącym europejskim rynku samochodów elektrycznych. Targi realizowane są w dniach 8-14 września, a Kia prezentuje gamę elektrycznych modeli w otwartej przestrzeni od 9 września, podkreślając konsekwentny kierunek w stronę przejścia na elektromobilność.
Europejski debiut gamy samochodów elektrycznych marki Kia
Pod hasłem „Windows of Inspiration” Kia po raz pierwszy zaprezentuje europejskiej publiczności pełną gamę elektrycznych modeli. Wśród nich znajdują się – Concept EV2, EV3, EV4, EV5, nowe EV6 GT, EV9 GT oraz PV5. Dodatkowo, odwiedzający targi mogą wziąć udział w jazdach testowych modelami EV3, nowym EV6, nowym EV6 GT i EV9. Wszystkie te samochody prezentują strategię marki Kia, która dąży do tego, aby elektryczna mobilność była dostępna dla jak najszerszej grupy odbiorców.
Szczególnym punktem wydarzenia jest premiera modelu EV5, który wyznacza nowy standard w segmencie C-SUV – największym i najszybciej rosnącym w Europie. Ten elektryczny SUV, którego debiut na europejskim rynku zaplanowano na koniec 2025 roku, łączy odważny design z funkcjonalnością i nowoczesnymi technologiami. Najważniejsze wyróżniki EV5 to zasięg do 530 km, szybkie ładowanie w 30 minut, funkcja Vehicle-to-Load oraz możliwość holowania przyczepy o masie własnej do 1200 kg.
Na stoisku marki Kia zobaczyć można także Concept EV2 – kompaktowego crossovera należącego do segmentu B-SUV, zaprojektowanego z myślą o wykorzystaniu przede wszystkim w mieście. Po prezentacjach podczas Kia EV Day i Milan Design Week, model oficjalnie zadebiutuje przed szeroką publicznością właśnie w czasie IAA. Dzięki odważnej stylistyce z pionowymi światłami do jazdy dziennej i charakterystycznym oświetleniem „Star Map”, Concept EV2 wyznacza kierunek stylistyczny przyszłych modeli marki Kia. Jego produkcyjna wersja trafi na rynek już w 2026 roku.
Na ekspozycji nie może zabraknąć EV3, które liczne innowacje flagowego EV9 przenosi do SUV-ów kompaktowych rozmiarów. Model ten oferuje zasięg do 605 km, ładowanie od 10 do 80 procent w zaledwie 31 minut oraz przestronne wnętrze, które łączy komfort i funkcjonalność.
Nowością jest EV4 – hatchback segmentu C o zasięgu w cyklu mieszanym WLTP do 625 km i możliwości szybkiego ładowania od 10 do 80 procent w 31 minut.
W centrum uwagi znajdzie się prawdopodobnie nowe EV6 GT – najbardziej dynamiczny elektryczny model marki Kia, który oferuje moc 650 KM i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,5 s.
Nie zabraknie również EV9 GT, czyli największego SUV-a marki Kia, z dwoma silnikami o łącznej mocy 508 KM i zasięgu do 510 km. Dzięki elektronicznie sterowanemu zawieszeniu model ten zapewnia jednocześnie wyjątkowo wysoki komfort jazdy i stabilność nadwozia. EV9 GT rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 sekundy.
Na stoisku jest też innowacyjna Kia PV5, która wprowadza markę do segmentu lekkich pojazdów użytkowych. Modułowa architektura tego samochodu umożliwia przygotowanie choćby 16 różnych wariantów zabudowy – od aut dostawczych po osobowe. Podczas IAA jest prezentowane PV5 w wersji osobowej z pięcioma miejscami.
„Windows of Inspiration” – wystawa plenerowa
Ekspozycja marki Kia podczas IAA Mobility jest zrealizowana w formie otwartej przestrzeni pod hasłem „Windows of Inspiration”. Stoisko z lustrzanymi filarami i interaktywnymi strefami sprawia, iż zatarciu ulegają granice między rzeczywistością a odbiciem. Zaprojektowana w ten sposób przestrzeń wkomponuje gamę elektrycznych modeli marki Kia w krajobraz Monachium, a dynamiczne grafiki i interaktywne prezentacje podkreślają hasło marki „Movement that Inspires”.
Projekt stoiska jest oparty na filozofii designu marki Kia „Opposites United”, czyli „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, która łączy pozornie sprzeczne elementy – naturę i technologię, emocje i racjonalność, dynamizm i spokój.
„Kia będzie odgrywać kluczową rolę w popularyzacji samochodów elektrycznych i uczestniczyć w najważniejszych wydarzeniach motoryzacyjnych na świecie, wzmacniając w ten sposób pozycję wiodącego na świecie producenta aut elektrycznych. Nasz powrót na IAA Mobility 2025 w Monachium to istotny krok, który potwierdza zaangażowanie marki w zrównoważoną mobilność i wzmocnienie obecności na europejskim rynku aut elektrycznych” – mówi Charles Ryu, szef Global Brand & Customer Experience Division.